۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۶

اخباریونِ بی‌خبر

وقتی شناخت حزب‌اللهی ها از جملات امام اینقدر سطحی و نقل قول‌هایشان اینقدر غیرمسئولانه باشد، عمق شناخت شان از مفاهیم و سیره ایشان چقدر است؟ وقتی جماعت حزب‌اللهی که در برخورد با جملات امام(ره) و رهبری اخباری و قشری عمل می‌کنند، حتی ظاهر جملات را هم مطلع نیستند، باطن آن را کی خواهند فهمید؟

sahifeمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سایت اپوزیسیون دیگربان، در گزارشی واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به حذف تکبیر و “مرگ بر آمریکا” از برنامه حرم رضوی را گردآوری و منتشر کرده که یکی از آنها چنین است: “احمق‌ها خیال کرده‌اند ما مرگ آمریکا را با بخشنامه یادگرفته‌ایم که با بخشنامه هم فراموش کنیم”. وی جمله‌ای از امام را هم در ادامه متن خود آورده که آدرس آن چنین است “پیام به حجاج؛ ۱۲ﺷﻬﺮﻳﻮﺭ ۶۲″.

اما بواسطه بی‌سوادی خودعمارپندارها جمله اول این کاربر مجازی (احمق‌ها خیال کرده‌اند….) به اشتباه به عنوان جمله امام(ره) مشهور می‌شود تا حدی که آن را با آدرس “پیام به حجاج؛ ۱۲ﺷﻬﺮﻳﻮﺭ ۶۲″ در همه جا پخش می‌کنند!

اینک این پرسش مطرح می شود که وقتی شناخت حزب‌اللهی ها از جملات امام اینقدر سطحی و نقل قول‌هایشان اینقدر غیرمسئولانه باشد، عمق شناخت شان از مفاهیم و سیره ایشان چقدر است؟ وقتی جماعت حزب‌اللهی که در برخورد با جملات امام(ره) و رهبری اخباری و قشری عمل می‌کنند، حتی ظاهر جملات را هم مطلع نیستند، باطن آن را کی خواهند فهمید؟

سوال دیگر اینکه، شناخت آنها نسبت به مفاهیم دینی و سیره عملی پیامبر(ص) و ائمه اطهار چقدر سطحی است؟ هرچه باشد جملات امام(ره) به زبان عامه فهم است و با مطالعه کامل و بی‌غرض صحیفه، همه می‌توانند با چارچوب کلی اندیشه و سیره امام آشنا شوند، اما درک صحیح دین بدون مطالعه عمیق علوم اسلامی ممکن نیست.

حال؛ وقتی ما در بیانات ساده امام(ره) مانده‌ایم، عمق دین را چگونه خواهیم فهمید؟ حزب‌اللهی‌ها کی با دین استدلالی آشنا می‌شوند و از این دین قشری که عمق آن به اندازه کتاب‌های دینی دبیرستان است و مقوم آن برخی واعظان بی‌سواد در منابر کوچه بازار هستند، نجات می‌یابند؟

آدرس پست اصلی این کاربر مجازی:

https://plus.google.com/u/0/105261800491081576842/posts/T9hwmPLcGjf

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

8 + 2 =