۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱

همیشه پای یک «چمدان پول» در میان است

در دوران اصلاحات یکی از مهمترین اتهامات که از طرف آقای مصباح‌یزدی به دیگران وارد شد، ورود یک «چمدان» ٢٠ میلیون دلاری پول بود که در بین روزنامه‌نگاران توزیع شده بود تا آنچنان که ایشان معتقد بودند برعلیه نظام فعالیت کنند. در جریان وقایع ٨٨ دبیر شورای نگهبان از «چمدان» پول ۵٠ میلیارد دلاری سخن گفت که وارد ایران شده و در اختیار سران جنبش سبز قرار گرفته است.

1536518_10201807864057280_194269866_nمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) - سرویس جامعه مجازی: داوود حشمتی در صفحه فیسبوک خود نوشت:
در دوران اصلاحات یکی از مهمترین اتهامات که از طرف آقای مصباح‌یزدی به دیگران وارد شد، ورود یک «چمدان» ٢٠ میلیون دلاری پول بود که در بین روزنامه‌نگاران توزیع شده بود تا آنچنان که ایشان معتقد بودند برعلیه نظام فعالیت کنند.
در جریان وقایع ٨٨ دبیر شورای نگهبان از «چمدان» پول ۵٠ میلیارد دلاری سخن گفت که وارد ایران شده و در اختیار سران جنبش سبز قرار گرفته است.
روز ١٩ دی ماه ۱۳۵۶رژیم شاه بعد از مشاهده حضور مردم در مراسم ختم سیدمصطفی خمینی، تصمیم می‌گیرد تا با انتشار مقاله‌ای علیه امام خمینی(ره) افشاگری کند. در این مقاله سفارشی که برخی آن را نوشته داریوش همایون وزیر اطلاعات (ارشاد وقت) می‌دانند. برخی نیز معتقد بودند که آن مقاله نوشته فرهاد نیکخواه معاون نخست‌وزیر وقت، هویدا بود. چرا که واژگان به کار رفته در مقابله شباهتی با قلم و واژگان داریوش همایون نداشت.
بعدها اردشیر زاهدی در خاطراتش فاش کرد که واقعا آن مقاله به سفارش «شاه» و به دست نیکخواه نوشته شده بود. کلماتی که در آن مقاله گردآمده بود، سنگ کوچکی را جابه‌جا کرد. جابه‌جا شدن این سنگ، قطاری را به راه انداخت که دودمان نظام ٢۵٠٠ ساله شاهنشاهی را بر باد داد.
در این مقاله ضمن هتاکی، دو نکته مشترک با همه اتهام‌زنی‌ها وجود دارد. ١- اتهام وابستگی به خارج ٢- دریافت چمدان پول.
در بخش‌های پایانی مقاله نوشته شده بود: «چند روز قبل از غائله اعلامیه ای در تهران فاش شد که یک ماجراجوی عرب به نام محمد توفیق القیسی با یک چمدان محتوی ده میلیون ریال پول نقد در فرودگاه مهرآباد دستگیر شده که قرار بود این پول در اختیار اشخاص معینی گذارده شود. چند روز پس از غائله نخست وزیر وقت، در یک مصاحبه مطبوعاتی فاش کرد: «برما روشن است که پولی از خارج می آمده و بدست اشخاص میرسیده و در راه اجرای نقشه های پلید بین دستجات مختلف تقسیم میشده است.»
ظاهرا این شیوه‌ای تکراری است در میان همه کسانی که قصد ندارد صدای مخالف را در داخل بشنوند.
:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

77 - = 70