۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹

سقف اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه؛ توهین به شعور هر ایرانی

در ایرانی که می خواهد در افق 1404 ؛ رتبه اول منطقه شود، برای اتصال با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه به شبکه ملی اطلاعات که همه محتواهای آن هم داخلی است باید از شورای عالی فضای مجازی مجوز بگیرند.

اینترنت خانگی«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس جامعه مجازی:
Haji ali یکی از کاربران شبکه اجتماعی گوگل پلاس در صفحه خود نوشت:
گذاشتن سقف اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه یعنی توهین به شعور هر ایرانی
در حالیکه شرکت سونی در ژاپن در حال ارائه سریع ترین اینترنت خانگی دنیا در توکیو با سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه است، اینجا و در ایرانی که می خواهد در افق ۱۴۰۴ ؛ رتبه اول منطقه شود، برای اتصال با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه به شبکه ملی اطلاعات که همه محتواهای آن هم داخلی است باید از شورای عالی فضای مجازی مجوز بگیرند.
از ان اسفناک تر اینکه در همین شبکه ملی اطلاعات که می خواهند کاربر خانگی ایرانی را با سرعت غیرقابل باور ۲ مگابیت بر ثانیه و رقم ناچیز ۱۰ هزار و هفتصد تومن به آن وصل کنند فعلا محتوای چندانی وجود ندارد.
شاید بالا بودن رتبه سایت آپارات در کش سرورهای آی اس پی ها یکی از نشانه های عدم وجود محتوای درست و حسابی در شبکه های داخلی است که کاربر را ناچار می کند از ویدئو کلیپهای این سایت بطور مکرر استفاده کند تا شاید اوقات فراغتش طی شود. بگذریم از اینکه خیلی از ISP ها با قرار دادن کش؛ سرعت دسترسی به این سایتهای حجیم را برای مصرف هر چه زودتر ظرفیت مشترک و فروش بیشتر حجمی چندبرابر کرده اند. یعنی شما بجای اتصال به اینترنت به کش سرورهای انها وصل می شوید ولی پول اینترنت را می پردازید!
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 50 = 56