۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۶

دیدار فعالان انجمن های اسلامی با هاشمی‌رفسنجانی

مهدی امیریان در این دیدار به نیاز کشور برای انتقادپذیری و نبود بسترهای لازم برای تحقق این امر اشاره کرد و گفت:‌ چیزی که ما اکنون شاهد آن هستیم این است که انتقاد را به جای آن که امری سازنده بدانیم، عنادپذیری می‌دانیم که این درست نیست. وی در ادامه صحبت‌های خود به بیان فضای سیاسی دانشگاه‌ها پرداخت و گفت:‌ دانشگاه قلب تپنده نظام است و ما امیدواریم فضای دانشگاه‌ها در این راستا مهیا شود.

hashemi  (5)مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): عصر دیروز، جمعی از فعالان انجمن‌های اسلامی دانشجویان و هیئت‌های موسس انجمن‌های اسلامی با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در  این دیدار علاوه بر سه نفر از آزادگان، ایثارگران و جانبازان، مهدی امیریان؛ دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، امیرحسین اکبرپور؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران و مصیب حسینی، دبیر انجمن فرهنگ و سیاست شیراز نیز به نمایندگی از دانشجویان به بیان مطالبات صنفی و دیدگاه‌های سیاسی خویش پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، مهدی امیریان در این دیدار به نیاز کشور برای انتقادپذیری و نبود بسترهای لازم برای تحقق این امر اشاره کرد و گفت:‌ چیزی که ما اکنون شاهد آن هستیم این است که انتقاد را به جای آن که امری سازنده بدانیم، عنادپذیری می‌دانیم که این درست نیست.

hashemi  (3)وی در ادامه صحبت‌های خود به بیان فضای سیاسی دانشگاه‌ها پرداخت و گفت:‌ دانشگاه قلب تپنده نظام است و ما امیدواریم فضای دانشگاه‌ها در این راستا مهیا شود.

امیریان افزود:‌ شما از نزدیکترین دوستان و یاران رهبر معظم انقلاب هستید، اما چیزی که برای ما جای سوال است این است که با وجود آن که رهبر بارها اعلام کرده اند که کسی از نظر شخصی ایشان اطلاع ندارد و ایشان به هیچ حزب و گروه و جناحی وابسته نیستند، چگونه است که برخی جریان‌ها نظرات خود را به ایشان منتصب کرده و بر این مبنا تصمیم می‌گیرند.

دبیر سابق تحکیم وحدت در پایان با بیان اینکه باید به همه ارکان‌ جمهوری اسلامی توجه شود، تصریح کرد:‌ همان گونه که ما در نظام جمهوری اسلامی برای جمهوریت و اسلامیت هزینه می‌دهیم باید برای آزادی نیز هزینه دهیم؛ چون اصول نظام جمهوری اسلامی تناقضی با یکدیگر ندارد.

امیرحسین اکبرپور در ادامه این نشست به بیان تحلیل سیاسی پس از انتخابات پرداخت و گفت:‌ یکی از اموری که ما شاهد بودیم آن بود که هنگامی که علیه رئیس مجلس تخریبی صورت گرفت، هم گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نسبت به آن موضعگیری کردند، اما زمانی که علیه شما تخریب‌هایی صورت گرفت، این اتفاق نیفتاد که این اقدام درستی نیست.

hashemi  (4)وی در ادامه صحبت خود به بیان فضای دانشگاه‌ها پرداخت و خواستار رویکرد اعتدال از سوی مسئولان در باب فضای دانشگاه‌ها شد.

یکی دیگر از افرادی که در این جلسه به سخنرانی پرداخت، مصیب حسینی به عنوان نماینده انجمن فرهنگ و سیاست شیراز در ابتدا تحلیلی را از فضای انتخابات ارائه کرد و به طرح این پرسش پرداخت که آیا رویکرد گفتمان اعتدال رویکرد مخالف اصلاح‌طلبی و اصولگرایی است یا آن که گفتمانی در راستای پیگیری مطالبات مردم می باشد.

وی همچنین انتقاداتی در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها داشت و گفت:‌ برای تحقق این امر باید بسترهای لازم مهیا شود؛ چون اسلامی شدن دانشگاه‌ها تنها به معنای تفکیک جنسیتی نیست.

در ادامه این نشست نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران نیز به تحلیل خود از فضای دانشگاه‌ها پرداخت.

hashemi 2همچنین در این نشست آیت‌الله رفسنجانی به ایراد سخنانی پرداخت که باز شدن فضای دانشگاه‌ها و تحلیل سیاسی وی از حماسه ۲۴ خرداد از جمله آن بود.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی، رویکرد اعتدالی در فضای سیاسی و اجتماعی فعلی جامعه را محصول درایت جوانان و همت مردم دانست و گفت: مهمتر از خلق یک حماسه، حفاظت از آن است تا فرصت‌طلبان و شکست‌خوردگان سیاسی، آن را آلوده به اقدامات افراطی و تفریطی نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار چند گروه مختلف از ایثارگران، آزادگان و تشکّل‌های دانشجویی، با بیان مقاطع حساس تاریخ معاصر ایران از سال ۱۳۴۲ تاکنون، گفت: در تمام این ۵۰ سال هر وقت مشکل یا بن‌بستی در حرکت جامعه ایحاد می‌شد، فقط حضور مردم بود که گره‌ها را باز و ادامه مسیر را ممکن می‌کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، برای بیان مصادیق این مقاطع سرنوشت‌ساز، به ۱۵ خرداد ۴۲، ۱۷ شهریور ۵۶، ۲۲ بهمن ۵۷، دفاع مقدس، دوران سازندگی و انتخابات ۲۴ خرداد اشاره کرد و گفت: وقتی اراده خداوند و حرکت مردم همزمان می‌شود، دیگر نمی‌توان جلوی تدبیر عمومی و تقدیر الهی را گرفت.

hashemi  (8)ایشان در ادامه سخنان خویش با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، نظارت همگانی بر عملکرد مسئولان را ضروری و همیشگی دانست و با بیان معنای لغوی و اصطلاحی نقد، گفت: انتقاد سازنده، سرمایه‌ای ارزشمند برای دولت‌هاست تا با شناسایی معایب و محاسن کارها، در راه اداره بهتر جامعه تلاش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در این دیدار که جمعی از آزادگان دفاع مقدس، جانبازان شهر قم و ایثارگران شهرهای رفسنجان و انار حضور داشتند، با ارائه تحلیلی از چرایی و چگونگی شروع، تداوم و پایان جنگ تحمیلی، گفت: فداکاری ایثارگران و خانواده‌ها، مقاومت آزادگان در سیاه‌چال‌های بعثی، استواری جانبازان که چون شیر روی ویلچرها راه می‌روند و قداست شهدا، یک فرهنگ غنی را در تاریخ ایران خلق کرد که در مقایسه با مجموعه ارزش‌ها در جهان بی‌بدیل است.

ایشان همچنین با اشاره به سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به کشور گفت: آن روز، شیرین‌ترین روز در طول زندگی من است و اخیراً وقتی خاطرات یک زن آزاده از دوران اسارت و شکنجه‌های غیرانسانی بعثی‌ها را خواندم، به راز و رمز آن دلواپسی‌ها و انتظار تلخ برگشت آنان پی بردم.

hashemi  (7)آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار با اشاره به حضور نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های کشور و اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان شیراز در جلسه، گفت: شور جوانی و بلوغ فکری دانشجویی، باعث نشاط کشور می‌شود و دانشگاه کانون ذخیره‌سازی برای آین
ده هر ملت است.

ایشان آزادگی را مرام و آزادی را حق مردم حق‌طلب دانست و به فلسفه کراهت ایجاد زندان‌ها در جوامع انسانی پرداخت و تأکید کرد: وظیفه جمهوری اسلامی حفظ کرامت شهروندان و شرط اخلاق انسانی، شکستن حصارهای امنیتی و ایجاد رفاه اجتماعی برابر برای اقلیت‌ها و اکثریت‌های قومی، مذهبی، دینی، نژادی و سیاسی است.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 39 = 46