۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰ در مناظره امیریان و ثابتی در دانشگاه شهید رجایی مطرح شد؛

ثابتی: انتخابات برای رسیدن به حکومت اسلامی است. امیریان: من معتقدم شرایط سیاسی کشور برای خلق حماسه سیاسی فراهم نیست

امیریان:من معتقدم انتخابات 88 تقلبی صورت نگرفته است اما یک سری تخلفات وجود دارد. همچنین رفتار نیروی انتظامی در شان مردم نبود. موارد عاشورا و پاره کردن عکس امام از نظر ما مشکوک است. اصلاح طلبان اصیل و درون نظام نیز از چنین کارهایی ناخرسندند و حال اینکه ما بیاییم جریان اصلاح طلبی را به این بهانه تخطئه کنیم کار درستی نیست.

amirian.sabeti«مبارزه»(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):انجمن اسلامی دانشگاه شهید رجایی مناظره دانشجویی با موضوع «بایدها و نبایدهای انتخابات» را با حضور مهدی امیریان دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت و مجتبی ثابتی مسئول بسیج دانشگاه تربیت معلم برگزار کرد.

در ابتدای این مناظره مجتبی ثابتی اظهار داشت: همه انتخابات در جمهوری اسلامی برعکس انتخابات در حکومت‌های غربی برای رسیدن به حکومت اسلامی است و ما معتقدیم نتیجه انتخابات می‌تواند برای نظام جمهوری اسلامی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود:در حال حاضر بحث‌ انتخابات آزاد و انتخابات استاندارد پیش آمده است که باید بگویم بحث خیلی سطحی است و بازگوکننده خواسته‌های غرب است و کسانی که نان انقلاب را خوردند نیز بحث انتخابات آزاد را مطرح می‌کند بدون آنکه معیارهای انتخابات آزاد را بگویند.

ثابتی همچنین با اشاره به اینکه تعطیلی دانشگاه‌ها خلاف شرع و قانون است، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان آزادی را به سخره گرفتند، علوی‌تبار نماینده اصلاحات می‌‌گوید «جامعه ایران دارد از جامعه سنتی به جامعه مدرن حرکت می‌کند اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است پس ما چگونه می‌توانیم مدرن شویم» در حقیقت شاخصه مدرن شدن آنها این آزادی است. این پارادوکس گفتمانی اصلاح طلبان است که دم از آزادی غربی می‌زنند و از اسلام نیز سخن می‌گویند، در حقیقت اصلاح‌طلبان قرابت اسلام و آزادی را درک نکردند در حقیقت اصلاح‌طلبان آزادی منهای اسلام را می‌خواهند.

ثابتی در ادامه سخنان خود افزود: نظارت استصوابی می‌گوید در جامعه‌ای که هزاران شهید داده است، هر کسی نمی‌تواند رئیس جمهور شود. شورای نگهبان از ۵ نهاد استعلام می‌گیرد و کسی را که از لحاظ اخلاقی هم جرمی انجام داده باشد، نمی‌گذارد رئیس جمهور شود.

وی در ادامه افزود: احقاق نظام اسلامی بر پایه مقبولت است، کسی این نظر را رد نکرده است. سخنان رهبری و امام نیز بر همین موضوع دلالت دارد. ما می‌گویم اگر شما پایبند نظر مردم هستید نباید ۲۴ میلیون رای را در انتخابات ۸۸ نادیده می‌گرفتید. میرحسین موسوی در دانشگاه مشهد می‌گفت، ولایت فقیه است که کشور را نگه داشته است اما بعد از انتخابات آن فتنه را به وجود آورد.

ثابتی افزود: از اصلاح‌طلبان دعوت می‌شود که در مناظره شرکت کنند اما آنان حاضر نیستند در مناظره شرکت کنند و به سؤالات ما پاسخ دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نظارت استصوابی یعنی انطباق با اسلام، التزام و اعتقاد به ولایت فقیه دو عنصری است که انطباق با اسلام را معنی می‌دهد حال سؤال اینجاست آقای معین که صراحتا اعلام می‌کند من ولایت فقیه را قبول ندارم آیا شورای نگهبان باید اجازه ورود وی را به انتخابات بدهد؟

ثابتی افزود: اصلاح‌طلبان مدام از دموکراسی صحبت می‌کنند و شما (امیریان)‌ آشکارا بگویید که به دموکراسی معتقد هستید یا به مردمسالاری دینی.

وی تصریح کرد: ما مردانه از احمدی‌نژاد انتقاد کردیم اما شما چه زمانی از آقای میرحسین موسوی که خیانت وی به خون شهدا و نظام اسلامی آشکار است برائت جستید؟

مجتبی ثابتی خاطرنشان کرد: تجلی حق مردم انتخابات است، بچه‌های بسیجی آقای خاتمی را قبول ندارند اما وقتی وی رئیس جمهور شد پذیرفتند اما خود بچه‌های انجمن اسلامی به خاتمی بی احترامی کردند تا جایی که بچه‌های بسیج از خاتمی دفاع کردند اما جریان اصلاحات از اول اینکه احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد با بدترین الفاظ به وی توهین کرد.

ثابتی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ادبیات سیاسی به این معنی است که تقوا رعایت شود. ادبیات سیاسی یعنی وقتی متوجه شدید موسوی منافق است فریاد بزنید که «مرگ بر منافق» اخلاق سیاسی این است که در ظاهر و باطن یکی باشیم.

مهدی امیریان دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در ادامه مناظره اظهار داشت: تعویق زمان انتخابات و تعطیلی دانشگاه‌ها یک تصمیم اشتباه و خیانت آمیزی از سوی دولت بود زیرا با این تعطیلی از همین حداقل ظرفیت‌های دانشگاه‌ها نمی‌شود استفاده کرد.

وی اظهار داشت:در ادامه بحث باید بگویم که چه شد که بزرگترین انقلاب ایدئولوژیک در ایران رخ داد؟ بعضی‌ها از قرائت اصیل امام از اسلام فاصله گرفتند و می‌خواهند آن اسلام نابی که امام مطرح کرد را تغییر دهند. اسلامی که علاوه بر وجه سلبی وجه ایجابی نیز داشت. این اسلام هر حقی را به صورت دو سویه مطرح  خواهد کرد. اسلامی که با آزادی هیچ تناقضی نداشت و یکی از خواسته‌های مردم در انقلاب، آزادی بود.

وی افزود: در انتخابات مجلس دوم وقتی روحانیون می‌خواستند حضور مؤثر در انتخابات داشته باشند حضرت امام فرمود به شما چه ربطی دارد که می‌خواهید دخالت کنید؟ انتخابات برای مردم است. اما الان مشاهده می‌کنید که افراد نظر جامعتین برایشان مهم است و یا نظارت استصوابی که در دوره مجلس پنجم تصویب شد با نگاه حضرت امام تناقض دارد. امام جمهوریت را هم مهم می‌دانستند و نقش مردم را با اهمیت جلوه می‌دادند. رهبری نیز فرمود تکیه بر مبانی اسلامی و حضور مردم در صحنه از ویژگی‌های اصلی انقلاب است.

امیریان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر احساس تعیین سرنوشت در بین مردم به نحو مطلوب وجود ندارد و یا رسانه‌ای که قرار است ملی باشد، نتوانسته به صورت عادلانه و منصفانه جریان‌های مختلفی را پوشش دهد. رهبری فرموده‌اند سلائق مختلف در انتخابات حضور داشته باشد و این با حضور متکی و باهنر و غیره امکان‌پذیری نیست. منظور این است که دیگر جریانات سیاسی که شائبه رد صلاحیت آن وجود دارد در انتخابات حاضر شود.

دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در ادامه سخنان خود با صحیح دانستن اعتراض بسیج دانشجویی نسبت به تعطیلی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: ما یک حداقل آزادی را می‌خواهیم و آن این است که قانون اجرا شود. در بسیاری موارد مسئولان دانشگاه نمی‌گذارند اصلاح طلبان در مناظره حضور یابند. انتظار ما از آزادی، آزادی لیبرالی نیست. ما آزادی سیاسی را که در قانون است می‌خواهیم.

وی افزود: شاخص ما رویکرد امام و رهبری و قانون اساسی است. درست است که جریان اصلاحات یک سری خطاهایی داشته است اما می‌شود از پتانسیل امثال آقای خاتمی در کشور استفاده کرد. الان مشاهده می‌کنیم که احمدی‌نژاد چقدر مصالح کشور را به خطر می‌اندازد و این در حالی است که وی زائیده جریان اصولگرایی است. من معتقدم انتخابات ۸۸ تقلبی صورت نگرفته است اما یک سری تخلفات وجود دارد. همچنین رفتار نیروی انتظامی در شان مردم نبود. موارد عاشورا و پاره کردن عکس امام از نظر ما مشکوک است. اصلاح طلبان اصیل و درون نظام نیز از چنین کارهایی ناخرسندند و حال اینکه ما بیاییم جریان اصلاح طلبی را به این بهانه تخطئه کنیم کار درستی نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نظارت استصوابی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تا قبل از نظارت استصوابی بحث بر سر احراز عدم صلاحیت بود اما حال احراز صلاحیت ملاک است و این باعث می‌شود احراز صلاحیت سلیقه‌ای شود. من معتقدم در این باره هیچ کس نباید از خون شهدا سوءاستفاده کند.

مهدی امیریان در جمع دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تصریح کرد: تعریف من از دموکراسی همان مردم سالاری دینی است. اگر ضعف‌هایی در قانون اساسی وجود دارد مسیر برای اصلاح و تصحیح آن وجود دارد. قطعا اصلاح طلبانی که به خارج رفته‌اند حق ندارند در این باره از جایگاه اصلاح طلبی سخن بگویند.

دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در ادامه خاطرنشان کرد: چرا شورای نگهبان در سال ۸۸ سکوت کرد اما الان در استفاده از امکانات دولتی موضع‌گیری می‌کند. من معتقدم شرایط سیاسی کشور برای خلق حماسه سیاسی فراهم نیست. برای خلق حماسه باید خاتمی و هاشمی در انتخابات حضور یابند.

وی افزود: درخواستم از مسئولان نظام این است که شرایط را بهبود ببخشند و از سعه صدر خودشان را برای شنیدن دیگر نظرات بالا ببرند. ما نباید دایره نظام را تنگ کنیم و با رفتارهای قهری یکسری افراد را از دایره نظام بیرون کنیم.

امیریان ادامه داد: الان در کشور احساس آزادی بیان وجود ندارد وگرنه آزادی بیان هست. درصد افرادی که ضد نظام و ضد ولایت فقیه باشند نیز بسیار پایین است. اما بیشتر افراد نقدهایی به عملکردها دارند و روحیه مطالبه‌گری دارند.

مهدی امیریان در پایان سخنان خود اظهار داشت: بنابر فرمایش حضرت علی (ع) مردم نه تنها حق نقد دارند بلکه وظیفه آنان این است که مسئولان را نقد کنند.

منبع:تحکیم نیوز

۱ دیدگاه

  1. رضا :

    امیریان تو را یک بار کفر به اسارت کشید و یک بار کفر
    ویل لک

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

60 - 54 =