۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹ بیانیه سوم انجمن‌های اسلامی درباره دخالت نهاد نمایندگی رهبری و معاون وزارت علوم:

درخواست ابطال انتخابات و دعوت به احیای دفتر تحکیم وحدت

خواسته اکثریت انجمن‌های اسلامی آنست که انتخابات جعلی را که به‌واسطه دخالت‌های معاون وزیر علوم برگزار شده، در دستور کار هیئت نظارت قرار داده و ابطال نمایند. خطاب به کلیه انجمن‌ها و از جمله انجمن‌های شرکت‌کننده در نشست پیشین، اعلام می‌داریم به محض رسیدگی قانونی، نشست سراسری برگزار و برای اولین بار پس از انشعاب 1380 در جهت رفع اختلاف و تشکیل دفتر تحکیم وحدت واحد تلاش خواهیم کرد.

TAHKIM LOGOمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۱۴ انجمن‌ اسلامی دانشجویان با صدور سومین بیانیه خود در اعتراض به دخالت نهاد نمایندگی رهبری و معاون وزارت علوم در انتخابات دفتر تخکیم وحدت، خواستار ابطال انتخابات شده و انجمن های اسلامی سراسر کشور را به تشکیل دفتر تحکیم وحدت واحد دعوت نمودند.

در این بیانیه خطاب به مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آمده است: «شاید شما و وزرای دولت گذشته، پاسخی برای بیش از ۱۰ شکایت نامه و درخواست رسیدگی قانونی به این سه مجموعه نداشته باشید، اما ما از حقوق خود کوتاه نیامده و نخواهیم آمد، همچنان‌که مستندات خود را به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارائه دادیم تا عملکرد نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه که با مشی فراجناحی معظم‌له به کلی در تضاد است، بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد.»

متن کامل این بیانیه را که نسخه ای از آن روز گذشته با امضای ۱۴ انجمن اسلامی به سایت مبارزه ارسال شده، در ادامه می خوانید:

بیانیه سوم انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور

درباره دخالت نهاد نمایندگی رهبری و معاون وزارت علوم

در انتخابات غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت

بسمه تعالی

«وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ» (سوره بقره، آیه ۴۲)

علیرغم هشدار ۱۴ انجمن اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، روز جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲، انتخاباتی غیرقانونی با حضور ۹ انجمن اسلامی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد که برگزارکنندگان مدعی عنوان «دفتر تحکیم وحدت» هستند.

در شرایطی که ۱۴ انجمن اسلامی اعتراض خود به این انتخابات را در دو بیانیه صریح خطاب به اعضای هیئت نظارت و سپس به رئیس محترم جمهور (که در جایگاه ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور دارد) اعلام کرده و از شرکت در این نشست خودداری کردند، تنها ۹ انجمن اسلامی با حمایت دکتر خواجه‌سروی (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) و حضور شخص حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدیان (رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها) دفتر تحکیم دلخواه خود را تشکیل داده‌اند. در حالی که طبق ماده ۳ آیین‌نامه اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی)، دفتر تحکیم وحدت می‌باید از حداقل ۲۰ انجمن اسلامی تشکیل شود تا به عنوان «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور» رسمیت یابد.

جناب آقای حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدیان، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها!

اینک از جنابعالی که به عنوان رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست حاضر شده‌اید، انتظار می‌رود پاسخگو باشید که چگونه این بند مصرح قانون را نادیده گرفته و با حضور خود به این اقدام غیرقانونی مشروعیت داده و فرموده‌اید “نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها به تشکل‌ها نگاه طرفدارانه و تبعیض‌آمیز ندارد، اما تشکل هایی که مراحل قانونی خود را طی نکردند، نمی‌توانند در این نشست‌ها حضور داشته باشند. متهم کردن نهاد به تندوری بی‌انصافی است”؟ آن هم در شرایطی که آقای دکتر آیتی (معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت) در گفتگو با خبرگزاری های ایسنا و مهر، با اشاره به نامه انجمن‌های معترض و مفاد قانونی، اعلام کرده‌اند که نه تنها انتخابات شورای مرکزی تنها ۹ انجمن اسلامی در ۲۶/۷/۹۲ با عنوان دفتر تحکیم وحدت غیرقانونی است، “بلکه تا زمانی که حداقل ۲۰ انجمن اسلامی در این مجموعه عضو نباشد عنوان اتحادیه دانشجویی تحکیم وحدت غیرقانونی بوده و قابل اطلاق به هیچ مجموعه‌ای نیست”؟

حضرتعالی که می‌باید به عنوان نماینده رهبری، در مقام بی‌‌طرفی و رفع اختلاف وارد شده و به حکم صریح قانون که به تعبیر رهبری برای همگان فصل‌الخطاب است، عمل کنید، چگونه اعتراض اکثریت انجمن‌های اسلامی را که پیش از این بارها به جنابعالی رجوع و تقاضای رسیدگی قانونی و بی‌طرفانه کرده‌اند، را نادیده گرفته‌اید؟ چگونه می‌فرمایید “کسانی که مدعی هستند تخلفاتی صورت گرفته است اسناد تخلفات را به وزارت علوم‌، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند. تاکنون هیچ سندی در مورد تخلفات به نهادهای مربوطه ارائه نشده است”، در حالی که اسناد مکاتبات انجمن‌های معترض با شما و مستنداتی که به صورت حضوری در آذرماه ۱۳۹۱ ارائه شد، موجود است؟

آیا انکار می‌کنید که انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و شیراز از حدود ۱۱ ماه قبل به نمایندگی از انجمن‌های اسلامی شکایات مستند خود در ارتباط با تخلفات تشکیلاتی را مطرح کرده و در فضایی که هیچ امیدی نبود، با شجاعت به دنبال احقاق حق و اجرای قانون بوده‌اند؟ آیا تخلفات انتخابات شورای مرکزی گذشته (آبان ۱۳۹۱) را انکار می‌کنید؟ آیا اعتراضات ما را فراموش کرده‌اید که چرا برخلاف اساسنامه دفتر تحکیم وحدت، یکی از افراد منتخب آن شورا در حال گذراندن خدمت سربازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد؟ آیا جز این است که شکایات مستند ما که حدود یک سال قبل به دفتر نهاد نمایندگی رهبری و معاونت‌های فرهنگی وزارت علوم و بهداشت ارائه شد، بی‌پاسخ ماند؟

آیا این بی‌توجهی به اعتراضات رسمی اکثریت انجمن‌های اسلامی، به معنای جانب‌داری از اقلیت و مداخله در امور داخلی باسابقه‌ترین تشکل دانشجویی کشور نیست و آیا به قیمت عبور از قانون و وهن عنوان نمایندگی رهبری نخواهد بود؟

شاید شما و وزرای دولت گذشته، پاسخی برای بیش از ۱۰ شکایت نامه و درخواست رسیدگی قانونی به این سه مجموعه نداشته باشید، اما ما از حقوق خود کوتاه نیامده و نخواهیم آمد، همچنان‌که مستندات خود را به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارائه دادیم تا عملکرد نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه که با مشی فراجناحی معظم‌له به کلی در تضاد است، بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد. چرا که همسو با رأی آگاهانه ملت به تغییر دولت که وزارتین بهداشت و علوم را نیز دگرگون کرده و خواهد کرد، لازم است سیاست‌های نهاد رهبری در دانشگاه نیز از نو سامان یابد تا دانشگاه‌ها نیز نسیم اعتدال و عقلانیت و قانون‌گرایی را استشمام کنند.

جناب آقای دکتر توفیقی، سرپرست محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری!

عملکرد شما در مدت کوتاه مسئولیت سرپرستی وزارت علوم، سبب دلگرمی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی به احیای فضای آگاهی، نشاط و قانون‌گرایی در دانشگاه‌ها شد به نحوی که انتظار معرفی و کسب رأی اعتماد شما در مجلس شورای اسلامی را داشتیم. اما اینک که شرایط به نحو دیگری رقم خورده است، انتظار داریم کار ناتمام خویش در اصلاح وزارت علوم را با اقدامات فوری و متقن در قبال تخلفات موجود در آن وزارت‌خانه به انجام رسانید، چرا که برخی مسئولان به جای مانده از دولت گذشته حتی در دوران مسئولیت شما نیز خطاهای خود را ادامه داده‌اند.

از جمله آنکه برخلاف ماده ۵ آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی و تبصره ۱ ماده ۳ آیین‌نامه اتحادیه‌های دانشجویی که صراحتا بیان داشته “جلسه هیئت نظارت مرکزی مشترک وزارت علوم و بهداشت برای تصمیم‌گیری وضعیت اتحادیه‌های دانشجویی و رسیدگی به تخلفات احتمالی و صدور مجوز با حضور اعضای زیر تشکیل می‌شود: ۱- وزیر بهداشت ۲- وزیر علوم ۳- یکی از معاونان وزیر علوم به انتخاب وزیر ۴- یکی از معاونان وزیر بهداشت به انتخاب وزیر ۵- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ۶- نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی” جلسه مجهولی تشکیل داده و سنگ بنای انتخابات غیرقانونی تحکیم را گذارده‌اند.

همچنین مطمئنا مطلع هستید که بر اساس همان ماده ۵، می‌بایست دبیرخانه هیئت نظارت مرکزی مشترک وزارت علوم و وزارت بهداشت، بر اساس اعلام تاریخ و محل انتخابات، از طریق نماینده هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات نظارت ‌نماید که چنین جلسه‌ای با ترکیب قانونی ذکر شده برگزار نشده است. با این حال؛ اخبار آن نشست حاکی از آن است که آقای عباس انسانی (مدیر تشکل‌های اسلامی آن وزارت‌خانه و معاون سردبیر نشریه موهن خاتون در دولت گذشته) صرفاً توسط دکتر خواجه‌سروی به عنوان نماینده هیئت نظارت در روز انتخابات شرکت کرده است. امری که مسلما نقض قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌آید و اقدام عاجل حضرتعالی را در پیگیری قانونی می‌طلبد. شاید آقای خواجه‌سروی تصور می‌کنند دولت کنونی نیز همچون دولت گذشته است که معاون وزیر علوم بتواند به تنهایی جلسه هیئت نظارت تشکیل داده، سرنوشت تشکل‌های دانشجویی را رقم زند، اما شما باید به ایشان نشان دهید که کشتی‌بان را سیاستی دگر آمده و قانون‌گرایی بر تک‌روی و تُرک‌تازی سیاسیون، پیروز شده است.

آگاه باشید که معاون فعلی شما در طول سال‌های گذشته، از یکسو برخی از اعضای تشکل‌های دانشجویی همسو را با اعطای بورس دکترا (که برخی از مدارک آن از جمله لیست ۱۰۲ نفره دانشگاه علامه طباطبائی موجود می‌باشد) به جریان سیاسی خود وامدار ساخته، و از سوی دیگر با انحلال تشکل‌های دانشجویی منتقد به‌ویژه انجمن‌های اسلامی پرداخته است. علاوه بر لغو مجوز فعالیت بسیاری از انجمن‌های اسلامی که با دیدگاه سیاسی دولت سابق مخالف بوده‌اند، بیش از ۱۰ مورد درخواست مجوز تأسیس و احیای انجمن اسلامی در دانشگاه‌های مختلف نیز مورد بی‌توجهی ایشان قرار گرفته است. به نحوی که پیگیری این انجمن‌ها طی دو سال اخیر، کار را به طرح سوال از وزیر علوم در صحن علنی مجلس کشاند.

جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

جای بسی سپاس و قدردانی دارد که بواسطه حضور جنابعالی در مسند وزارت بهداشت، قانون‌گرایی و توجه به امور فرهنگی و دانشجویی در آن وزارت‌خانه بیش از پیش حاکم شده است. به نحوی که در کوران هجمه به انجمن اسلامی و ادامه روند قانون‌گریزی در برخی نهادهای مشابه مسئول در امور دانشگاه، شاهد توجه ویژه مدیران وزارت بهداشت به قوانین فعالیت تشکل‌های دانشجویی هستیم تا جایی که آقای دکتر آیتی به عنوان معاون دانشجویی آن وزارتخانه در برابر انتخابات مجعول اخیر تحت عنوان دفتر تحکیم وحدت ایستاده و خواستار بازگشت به قانون شده است.

اینک در حالی که که آقای خواجه‌سروی همچنان مدعی قانونی بودن انتخابات تحکیم وحدت است، از جنابعالی که رئیس هیئت نظارت مرکزی وزارت بهداشت هستید، انتظار داریم بر مشی قانون‌گرایی خود استوار مانده و صراحتا اعلام بفرمایید که آیا موارد قانونی و آیین‌نامه در ارتباط با این انتخابات رعایت شده است؟ چگونه است که ایشان در تاریخ ۲۲ مهرماه جاری، جلسه‌ای را بدون اطلاع وزیر علوم (به عنوان رئیس هیئت نظارت مشترک) برگزار می‌کند که به جای اعضای اصلی و دارای حق رأی همچون وزیر علوم، وزیر بهداشت و معاون دانشجویی وزیر بهداشت، افرادی چون مسئول حراست و مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در آن حضور دارند و نتیجه آن معرفی نماینده ناظر بر انتخابات است؟

جناب آقای حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدیان، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

جناب آقای دکتر توفیقی، سرپرست محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اینک از شما به عوان اعضای هیئت نظارت مشترک تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، انتظار داریم به خواسته اکثریت انجمن‌های اسلامی رسیدگی کنند تا همچنانکه معاون محترم وزیر بهداشت فرموده‌اند، ثابت شود که “نمی‌شود کمتر از ۱۰ انجمن اسلامی دور هم جمع شوند و انتخابات یک اتحادیه را برگزار و یک تاریخ را غصب کنند”.

خواسته اکثریت انجمن‌های اسلامی آنست که انتخابات جعلی را که به‌واسطه دخالت‌های معاون وزیر علوم برگزار شده، در دستور کار هیئت نظارت قرار داده و ابطال نمایند. بر این اساس، خطاب به کلیه انجمن‌های اسلامی و از جمله انجمن‌های اسلامی شرکت‌کننده در نشست پیشین، اعلام می‌داریم به محض رسیدگی قانونی به انتخابات مجعول گذشته و ابطال آن، نشستی سراسری برگزار و برای اولین بار پس از انشعاب سال ۱۳۸۰ در جهت رفع اختلاف و تشکیل دفتر تحکیم وحدت واحد تلاش خواهیم کرد.

همچنین به رسانه‌های سیاسی حامی اقلیت متخلف که اصرار دارند تنها ۹ انجمن اسلامی را به دلیل همسویی مواضع، اتحادیه دانشجویی «دفتر تحکیم وحدت» قلمداد کنند، هشدار می‌دهیم بیش از این تخم نفاق و اختلاف در دانشگاه نیفکنند چرا که دانشجویان و دانشگاهیان بیش از پیش، وقایع دانشگاه را رصد کرده و آگاهانه در مقابل این دشمنی‌ها خواهند ایستاد. چرا که اینک خواسته واقعی جامعه داشجویی آنست که در اسرع وقت، انتخابات شفاف، فراگیر و قانونی با حضور کلیه انجمن‌های اسلامی هوادار احیای تشکیلات دفتر تحکیم وحدت برگزار و این تشکل به آرمان خود که همان آرمان شهدای انجمن‌های اسلامی و به ویژه ۳۵ دانشجوی شهید پیرو خط امام(ره) است، نزدیک شود.

به امید تزکیه فکری و تشکیلاتی انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان

و احیای «دفتر تحکیم وحدت» واحد

۱-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تهران

۲-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

۳-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۴-       انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۵-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۶-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز

۷-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان

۸-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

۹-       انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

۱۰-   انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

۱۱-   انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا

۱۲-   انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان

۱۳-   انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

۱۴-   انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد قم

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 61 = 67