۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ آخرین اخبار از وزارت علوم:

صالحی و فرهادی گزینه‌های احتمالی وزارت

گمانه‌زنی‌هایی در مورد حضور چهره‌های احتمالی جانشین فرجی دانا در وزارت علوم از سوی برخی‌ رسانه‌ها مطرح شده است؛ هر‌چند این اخبار تاکنون به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته است اما حاکی از این است که علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی و محمد فرهادی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی اسبق و وزیر بهداشت دولت اول محمد خاتمی از جمله گزینه‌های احتمالی هستند.

mobareze.ir  - ololmمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): جعفر توفیقی از وزارت علوم خداحافظی کرد. توفیقی پیش از این در سمت مشاور عالی وزیر علوم فعالیت می‌کرد. یک منبع آگاه در وزارت علوم درباره رفتن توفیقی از وزارت علوم به «اعتماد» گفت: «توفیقی مشاور ارشد فرجی‌دانا بود و از او حکم گرفته بود؛ به همین دلیل با رفتن فرجی‌دانا و استیضاح ایشان از سوی مجلس ایشان خداحافظی کرد.»

در حال حاضر محمدعلی نجفی سرپرستی وزارت علوم را برعهده دارد. با این وجود به نظر می‌رسد ایشان گزینه نهایی برای این وزارتخانه نباشد. طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی در مورد حضور چهره‌های احتمالی جانشین فرجی دانا در وزارت علوم از سوی برخی‌ رسانه‌ها مطرح شده است؛ هر‌چند این اخبار تاکنون به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته است اما حاکی از این است که علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی و محمد فرهادی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی اسبق و وزیر بهداشت دولت اول محمد خاتمی از جمله گزینه‌های احتمالی هستند.

صالحی و فرهادی گزینه‌های احتمالی

در همین حال پایگاه خبری- تحلیلی امید روز گذشته خبر داد که صالحی یکی از گزینه‌های مطرح و جدی است که شخص حسن روحانی تمایل دارد او را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کند اما آنچه که دغدغه ذهنی رییس‌جمهور شده است انتصاب فردی مورد وثوق و همراه با سیاست‌های دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در راس سازمان انرژی اتمی است. این پایگاه همچنین نوشت: «به نظر می‌رسد در صورتی‌که رییس‌جمهور نهایتا علی اکبر صالحی را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کند باید پیش از آن در انتصاب رییس سازمان انرژی اتمی با حساسیت و محاسبه همه جوانب عمل کند تا روند مذاکرات هسته‌یی به مانند گذشته و با همرایی همه نهادهای درگیر در این پرونده ادامه پیدا کند.»علاوه بر صالحی، از همان جلسه استیضاح فرجی‌دانا، نام محمد فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شده است. از دیگر سمت‌های فرهادی رییس دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور بوده است. او همچنین، ریاست «صندوق حمایت از پژوهشگران کشور» را از سال ???? تا بهمن ???? بر عهده داشته است

با رفتن توفیقی تا اینجای کار نمایندگان خواهان استیضاح و مخالفان سیاسی وزارت علوم به بخشی از خواسته خود رسیده‌اند. یکی از دلایل مخالفان وزارت علوم در مجلس، حضور چهره‌هایی همچون جعفر میلی‌منفرد و جعفر توفیقی به عنوان معاون و مشاور وزیر علوم بود. توفیقی در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای وزارت علوم مطرح بود. اما حاشیه‌های درست شده پیرامون او باعث شد نهایتا میلی‌منفرد به مجلس معرفی شود. با رای منفی نمایندگان به میلی‌منفرد، توفیقی به مدت ۷۲ روز سرپرستی وزارت علوم را عهده‌دار شد و نهایتا با انتخاب فرجی‌دانا به عنوان وزیر علوم، مشاور عالی او شد. یکی از دلایل استیضاح فرجی‌دانا از سوی مخالفان سیاسی در مجلس حضور چهره‌هایی همچون توفیقی در این وزارتخانه بود.

دو انتصاب نجفی

از وزارت علوم هم خبر می‌رسد نجفی در نخستین روزهای حضورش در وزارت علوم سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان و ریاست مرکز آموزش عالی لامرد را منصوب کرد. براساس حکم نجفی محمد میرزایی بادیزی به سمت سرپرستی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان و دکتر علی تیزرو به سمت ریاست مرکز آموزش عالی لامرد شروع به کار کردند.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 2 = 9