۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۸ در بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام عنوان شد :

فرهادی، راه فرجی دانا را ادامه دهد

انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام، ضمن قدردانی از وفاداری رییس جمهور محترم و زحمات آقایان توفیقی، فرجی دانا و نجفی که در این یک سال و اندی با درایت قابل ستایش مدیریت وزارت علوم را بر عهده داشتند، از دکتر فرهادی خواستاریم تا مسیر روشنی را که توسط دولت در مورد دانشگاه ها تدوین و اداره می شد را با جدیت تمام ادامه دهند و دانشجویان حق طلب و آزاد اندیش را از تدبیر دولت ناامید نکنند.

1416212798323_DSC02143مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): چهارشنبه ی گذشته سرانجام مجلس نهم پس از کش و قوس های فراوان به گزینه پیشنهادی دولت، محمد فرهادی رای اعتماد داد. به همین منظور انجمن های اسلامی تشکیل دهنده ی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام در واکنش به آن بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن به سایت مبارزه رسیده، به شرح زیر است:

إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ ﴿۷﴾ فَلَا تُطِعِ الْمُکَذِّبِینَ ﴿۸﴾ وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ ﴿۹﴾

بى‏ تردید پروردگارت بهتر مى‏داند چه کسى از راه او گمراه شده، و او به راه‏یافتگان داناتر است.«۷» از تکذیب‏کنندگان [قرآن و نبوّت] فرمان مبر.«۸» دوست دارند نرمى کنى تا نرمى کنند ، «۹» (سوره قلم)

بخشی از بدنه اصلی آراء دکتر حسن روحانی در انتخابات ۹۲ قشر دانشجو و تحصیل کرده بودند که با امید به برآورده شدن مطالبات خود در خصوص دانشگاه و تدبیری برای گشایش فضای بسته به پای صندوق های رأی آمدند. یکی از این مطالبات، برگشتن دانشگاه به فضایی عاری از تبعیض های علمی و فرهنگی  و سامان بخشیدن به مشکلات این نهاد علمی- تربیتی بود.

اما هستند کسانی که توجهی به آن رای معنا دار نمی کنند و مدام به دنبال مقابله با خواست اکثریت اند. لذا همچون گذشته سعی در سهم خواهی از رییس جمهور در خصوص وزارت علوم، دارند و از همین ابتدا لجاجت خود را با رییس جمهور بر سر این وزارت خانه به حد اعلی رساندند. کسانیکه با استیضاح بی دلیل و سیاسی کاری های خود در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، خود را قیم اساتید و دانشجویانی گمارده اند که بهتر از ایشان از اوضاع دانشگاه مطلع هستند. منطق دوگانه مجلس در برخورد با دولت های دهم و یازدهم شأن و حیثیت مجلس را در بین عموم مردم خدشه دار و جایگاه نظارتی آن را متزلزل می کند.

اما در این میان حجت الاسلام و المسلمین روحانی با شجاعت تمام، پشت خواسته های دانشجویان و اساتید ایستاد و در آخر با معرفی دکتر فرهادی نشان داد دولت اهل عقب نشینی و فراموشی نیست و سیاست دولت در دانشگاه، همسو با مطالبات دانشجویان و اساتید است نه عده ای قلیل که با سیاسی کاری های خود، اصالت مجلس را زیر سوال برده اند و بدون نگاه به سوابق مدیریتی و علمی وزرای پیشنهادی، چرخه علمی کشور و فضای باز دانشگاهی را مورد هدف قرار داده اند.

لذا انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام، ضمن قدردانی از وفاداری رییس جمهور محترم و زحمات آقایان توفیقی، فرجی دانا و نجفی که در این یک سال و اندی با درایت قابل ستایش مدیریت وزارت علوم را بر عهده داشتند، از دکتر فرهادی خواستاریم تا مسیر روشنی را که توسط دولت در مورد دانشگاه ها تدوین و اداره می شد را با جدیت تمام ادامه دهند و دانشجویان حق طلب و آزاد اندیش را از تدبیر دولت ناامید نکنند. مسیری که در جهت رفع اختناق ها، بی عدالتی ها، رانت خواری ها،حفظ استقلال دانشگاه ها و رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی (س) باشد.

لازم به ذکر است یادآور شویم قشر دانشگاهی کشور که قدرت تاثیر گذاری آن بر فضای جامعه بر کسی پوشیده نیست، هرگز خاطرات تلخ مجلس نهم از جمله استیضاح ناجوانمردانه دکتر فرجی دانا و رای عدم اعتماد ناحق به دکتر میلی منفرد و دکتر نیلی احمد آبادی و دکتر دانش آشتیانی را فراموش نخواهد کرد. لذا از نمایندگان محترم مجلس خواستاریم که وظیفه و دینشان را نسبت به ولی نعمتانشان فراموش نکرده و با رای اکثریت مردم همراه شوند و در جهت پیشرفت و اعتلای دانشگاه های کشور، در فضایی آرام و دلسوزانه، دولت و وزارت علوم را مورد نقد قرار دهند. وگرنه تقابل های سیاسی نه تنها تولید علم را با مشکل همراه می کند که موجب بدنامی بیش از پیش برخی نمایندگان در بین مردم خواهد شد.

والسلام علی من اتبع الهدی

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 24 = 34