۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷

نامه انجمن اسلامی دانشگاه علامه به علی لاریجانی

طبق تئوری مارپیچی رکودی در اقتصاد که توسط دبیر این کارگروه تدوین شده است، کاهش سریع تورم در شرایطی که اقتصاد ایران در مسیر کاهش قیمت نفت و درآمدهای نفتی است سیاست نادرستی است که عملا منجر به تعمیق رکود در اقتصاد می‌شود

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس دانشگاه :

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در نقد لایحه بودجه ۹۴ دولت، نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس زده است و از نمایندگان خواسته است در بخش های از بودجه اصلاحات گسترده ای اعمال کنند.

متن کامل این به شرخ زیر است :

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

مستحضرید در چند سال گذشته اقتصاد ایران با شرایط حساس و بی‌سابقه‌ای پس از انقلاب شکوهمند اسلامی مواجه بوده است. وجود رکود عمیق، تورم بالا و رشد منفی تولید ناخالص داخلی در دو سال پیاپی نیاز به تحلیل بودجه ۹۴ را با بررسی دقیق شرایط اقتصادی و عوامل ایجاد کننده این شرایط دوچندان می‌کند. از آنجایی که روح کلی بودجه پیشنهادی دولت نئوکلاسیکی بوده و در حالیکه کشور در رکود شدید قرار دارد کاملا انقباضی بسته شده است و به نظر می‌رسد دولت تمام تلاش خود را در بودجه سال آتی برای کاهش زودهنگام تورم بکار بسته است، پرواضح است دولت علی‌رغم شعارهای خود نسبت به خروج از رکود و کاهش بیکاری بالا بی‌توجه بوده است.

کمیسیون سیاسی- آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبایی با تشکیل کارگروه ویژه تحلیل بودجه ۹۴ زیرنظر تحلیلگران و پژوهشگران اقتصادی این تشکل با توجه به کسری درآمدهای مالیاتی و درآمدهای ناشی از فروش نفت و گاز پیشنهاداتی برای بودجه ۹۴ تدوین کرده که به تفصیل در پیوست این نامه خدمت جنابعالی ارائه خواهد شد. گفتنی است طبق تئوری مارپیچی رکودی در اقتصاد که توسط دبیر این کارگروه تدوین شده است، کاهش سریع تورم در شرایطی که اقتصاد ایران در مسیر کاهش قیمت نفت و درآمدهای نفتی است سیاست نادرستی است که عملا منجر به تعمیق رکود در اقتصاد می‌شود، لذا تاکید نگارنده بر این است مجلس شورای اسلامی با اعمال تغییرات در لایحه بودجه ۹۴ هزینه‌های عمرانی را افزایش دهد و دولت را مکلف کند جهت تامین کسری بودجه از سه روش استقراض از بانک مرکزی، افزایش نرخ ارز و انتشار اوراق مشارکت استفاده نماید.

 با تشکر

   علامه عزیزی

  دبیر کمیسیون سیاسی- آموزشی انجمن اسلامی

  دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

IMGهمچنین پیوست ۱۵ صفحه ای نامه که شامل جداول، نمودارها و توضیحات مربوط به اصلاحات مذکور است را از اینجا می توانید دانلود کنید .

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + = 10