۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ هیات موسس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام :

اهانت به یاران امام را ادامه‌ی کینه ورزی با امام میدانیم

ما معتقدیم دوران عوام‌گرایی گذشته است؛ امورات سرزمینی که آکنده از نخبگان و اندیشمندان باشد را نمی‌توان با شعار پیش برد. ما ایمان داریم فریاد خالی از منطق و عقلانیت عین نفاق است. ما از امام خویش آموخته‌ایم که آرام اما مقتدر، صریح اما مستدل سخن بگوییم و در مسیر اعتلای ایران، صبر و عقلانیت را فدای احساسات نکنیم. ما اگرچه اعتقاد داریم تشکل‌های دانشجویی همواره باید مستقل از نهادهای دولتی باشند اما ظلم و اهانت به دولتمردان منتخب را ظلم به مردم می‌دانیم. اهانت به یاران امام و دلسوزان انقلاب را ادامه‌ی کینه ورزی با بنیانگذار انقلاب دانسته و...

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس دانشگاه:

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه های سراسر کشور به مناسبت یکمین سالگرد اعلام موجودیت خود بیانیه ای صادر کرده است که نسخه ای از آن به دست مبارزه رسیده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

بسمه تعالی

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ

حدود سه دهه از عروج و رحلت جان گداز امام و پیشوایی می‌گذرد که اسوه تمامی ملت‌های آزادی‌خواه و یاور مستضعفین و محرومین جهان بود. شخصیتی که سیره زندگانی‌اش مبین مسیر و خط فکری‌ست که امروزه ما آن را تحت عنوان خط امام می‌شناسیم.

خط امام، مجموعه ای سترگ و عظیم است که جریانات فکری و گفتمان‌های مختلف را برای اصلاح و تعالی جامعه در بردارد. ما دانشجویان نسل سوم انقلاب با اهتمام به آرمان‌های امام راحل و مشی فکر ایشان، اصلاح جامعه‌ی امروز را در گرو احیای خط امام و پیروی از آن می‌دانیم. در همین راستا در خرداد ماه سال گذشته تعدادی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور تحت عنوان «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام»گرد هم آمدند. اکنون با گذشت یکسال، ما  همچنان بر عهد خود استوار مانده‌ایم و با تکیه بر حبل متین ایمان و شور جوانی برای تحقق کامل آرمان‌های امام و انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

peiro_khatEmeam_2

امروز دانشگاهی که به تعبیر روح الله مبدا تمام تحولات است در فضایی سرد و تک صدایی قدم برمی‌دارد. دانشگاهی که باید مبدا گفتمان و مأمن نقادان و اصلاحگران جامعه باشد به جولانگاه جریان و تفکری تبدیل شده که اگرچه تجربه‌ی تلخ دوران مدیریتشان با رأی قاطع ملت به پایان رسید، هنوز ساز ناکوک اقتدارگرایی و لجاجت را بر زمین نگذاشته است. در این شرایط ما دانشجویان انجمن های اسلامی برخود لازم می‌دانیم با تکیه بر رسالت همیشگی و پیوند عمیق وناگسستنی با خط امام راحل، برگی نو در تاریخ جنبش دانشجویی ورق زده و استقلال فکری دانشگاه را به آن بازگردانیم.

ما معتقدیم دوران عوام‌گرایی گذشته است؛ امورات سرزمینی که آکنده از نخبگان و اندیشمندان باشد را نمی‌توان با شعار پیش برد. ما ایمان داریم فریاد خالی از منطق و عقلانیت عین نفاق است. ما از امام خویش آموخته‌ایم که آرام اما مقتدر، صریح اما مستدل سخن بگوییم و در مسیر اعتلای ایران، صبر و عقلانیت را فدای احساسات نکنیم. ما اگرچه اعتقاد داریم تشکل‌های دانشجویی همواره باید مستقل از نهادهای دولتی باشند اما ظلم و اهانت به دولتمردان منتخب را ظلم به مردم می‌دانیم. اهانت به یاران امام و دلسوزان انقلاب را ادامه‌ی کینه ورزی با بنیانگذار انقلاب دانسته و آن را برنخواهیم تافت. ما دانشجویان پیرو خط امام اجازه نخواهیم داد قطار پیشرفت کشور از مسیری که ملت با پایمردی و رأی خویش ساخته خارج شود و در همین راستا از دولتمردان نیز انتظار داریم با تکیه بر همدلی ملت، همزبانی نخبگان، نصایح دلسوزان و حمایت رهبری انقلاب، همچنان بر عهد خویش در نجات ایران عزیز از بحران‌های دهه‌ی اخیر استوار بمانند. کسانی که بر لجاجت با نظر ملت پافشاری می‌کنند نیز بدانند سکوت مردم و دانشجویان نه از سر ضعف که از امید به تنبه و اصلاح آنهاست. خط امام خط اتحاد همه‌ی ایران است. هر دلی که برای آزادی و آبادی این سرزمین و اصلاح امور مسلمین می‌تپد، در زیر چتر روح‌الله جای خواهد داشت.

در انتهای این بیانیه از تمامی انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور دعوت می‌کنیم با اتحادی دوباره، همچون گذشته همراه و هم‌صدا با یکدیگر، در راستای حفظ استقلال دانشگاه، دفاع از دموکراسی، مقابله با گروه‌های امحا کننده‌ی آزادی‌های مشروط ملت، حراست از قانون اساسی، زنده نگاه داشتن گزاره«میزان رای ملت است» و تجلی و رشد تمامی ابعاد آموزه‌های اسلام در سطح جامعه، تلاش کنیم.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 5 = 10