۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه یزد

امکان تضارب آرا و بحث و بررسی اندیشه های مختلف برای قشر فرهیخته ی دانشجویی نه تنها مفید که از ملزومات عنصر تربیتی دانشگاه ست. اگر جوان دانشجوی با انگیزه و پویای ایرانی در دوران دانشجویی خود با آراء و اندیشه های گروه ها و دسته های مختلف سیاسی آشنا نشود و آنها را در بوته ی نقد قرار ندهد چگونه می تواند عضوی آگاه، بیدار و با بصیرت برای جامعه باشد و در مقاطع حساس برای آینده کشور تصمیم بگیرد؟

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس دانشگاه:

در پی لغو آیین افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه یزد که قرار بود ۱۰ آبان با سخنرانی آذر منصوری در این دانشگاه برگزار شود این تشکل بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است :yazd

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع دانشجویان فهیم دانشگاه یزد میرسانیم چنانچه آگاهید که به یاری حق تعالی توانستیم انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه را با خط مشی عدالت خواهی و اصلاح گری پس از سالها خاموشی و رخوت جنبش دانشجویی در دانشگاه یزد تأسیس نماییم. نتیجه ی این امر کور سوی امیدی بود که در دل دانشجویان اصلاح طلب و با آغاز فعالیت دولت جدید زنده شد.

همانا یکی از مهمترین مطالبات قشر دانشگاهی، باز شدن فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه ها بوده است که همواره مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز بوده است. امکان تضارب آرا و بحث و بررسی اندیشه های مختلف برای قشر فرهیخته ی دانشجویی نه تنها مفید که از ملزومات عنصر تربیتی دانشگاه ست. اگر جوان دانشجوی با انگیزه و پویای ایرانی در دوران دانشجویی خود با آراء و اندیشه های گروه ها و دسته های مختلف سیاسی آشنا نشود و آنها را در بوته ی نقد قرار ندهد چگونه می تواند عضوی آگاه، بیدار و با بصیرت برای جامعه باشد و در مقاطع حساس برای آینده کشور تصمیم بگیرد؟

هم اینک متأسفانه گروه های فشار و حداقلی با استفاده از رانت قدرت و ارعاب و تهدبد، در مقابل این اتفاقات با تندروی های مختلف ایستاده اند و حتی در فضای عمومی دانشگاه و جامعه اخلال ایجاد میکنند و اخیرأ شاهد بودیم که فعالیت های این گروههای خودسر بافشار وارد کردن به قشر دانشگاهی و مجموعه ی دانشگاه باعث گردید که برنامه ی سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه با وجود پیمودن تمامی راه های قانونی و اخذ مجوز لغو شود و دخالت هایِ غیر قانونیِ دست هایِ بیرونی در محیط دانشگاه همانند گذشته ادامه پیدا کند.

نمیدانیم تا کی قرار است کاسبان فتنه و گروه های فشار به این رویکرد مداخله آمیز خود ادامه دهند و استقلال دانشگاه را زیر سوال برند. اما جای سوال آنجاست که چرا هئیت نظارت دانشگاه تحت تاثیر و فشار این گروه های تندرو قرار می گیرد و راه نفوذ آنان را به محیط دانشگاه باز می گزارند.

در آخر امیدواریم که ان شاالله به زودی شاهد آن باشیم که رویکرد اصلاحی دولت تدبیر و امید بتواند تا حدی از این اتفاقات تلخ جلوگیری کند.

شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره)

::::

۱ دیدگاه

  1. مطهره سادات میرعزآبادی :

    سلام من دانشجوی ترم اولی دانشگاه یزد هستم فرم عضویت در انجمن را در اوایل ترم دریافت کرده ام والان نمیدانم شما را در کجای دانشگاه میتوانم پیدا کنم برای تحویل فرم و چندین سوالی که از شما دارم در واقع لطفا بگویید دفتر انجمن کجاست؟؟

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

46 - 41 =