۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴ کمیته حقیقت یاب اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام :

لغو عضویت انجمن اسلامی علوم پزشکی شیراز ضروری است.

انتخابات اخیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شرایط عادلانه و سالمی برگزار نشده است و با توجه به شواهد و قرائن، عدول از مبانی تشکیلاتی خط امام، تمرد از پایبندی به اخلاق تشکیلاتی و سلب حقوق قانونی کاندیداهای انتخابات توسط طیفی که پیروز انتخابات اعلام شده است -فارغ از تایید یا عدم تایید مواضع سایر طیف‌ها- برای کارگروه تحقیق محرز است. لذا لغو عضویت این تشکل ضروری است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

همرمان با حواشی ایجاد شده پیرامون انتخابات اخیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز شورای عمومی هیات موسس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام با ارسال کمیته ای حقیقت یاب به شیراز نسبت به بررسی این انتخابات اقدام کرد.

 

این کمیته پس از بررسی های لازم اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرده است :

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

حضرت امیرالمومنین(ع):

فرمان خدا را برپا ندارد، جز آن‌کس که در اجرای حق مدارا نکند، سازشکار نباشد و پیرو آرزوها نگردد.

«حکمت ۱۱۰ نهج‌البلاغه»

در پی نگرانی‌های ایجاد شده برای انجمن‌های عضو هیات موسس اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) به سبب مناقشات اخیر پیرامون برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر احتمال تخطی این تشکل از اصول و مبانی گفتمانی‌ مورد وثوق انجمن‌های عضو اتحادیه، با هدف تبیین حقیقت و تنویر افکار عمومی جامعه‌ی دانشجویی کشور و حرکت در مسیر حق‌خواهی و حق‌طلبی، که از شاخصه‌های بارز انجمن‌های اسلامی دانشجویان در طول تاریخ فعالیت‌ آن‌ها است، تصمیمی به شرح زیر بر مبنای خرد جمعی با موافقت اکثریت قاطع انجمن‌های عضو شورای عمومی اتحادیه اخذ شد:

در اسرع وقت یک کارگروه تحقیق متشکل از دبیران انجمن‌ها به انتخاب و توافق اکثریت تشکل‌های عضو اتحادیه بدون محدودیت در تعداد و با اولویت انجمن‌های استان مربوطه (فارس)  تشکیل شود و با حضور در محل طی یک روند منطقی و عادلانه‌، نسبت به بررسی ابهامات ایجاد شده و شنیدن اظهارات طرفین و نهایتا کشف حقیقت اقدام نماید.

به همین منظور چنانچه مقرر شده بود در مورخ یازدهم و دوازدهم شهریور جلسات استماع اظهارات طرفین برپاشد و اعضای کمیته یادشده ضمن بررسی اسناد، مدارک و اظهارات مطلعین، معتمدین و شهود و مشورت با سایر انجمن‌های عضو اتحادیه، گزارشی از شرح وقایع رخ داده را آماده کرده است.

لذا رای نهایی کارگروه تحقیق پس از بررسی‌های جامع به شرح زیر است :

 « انتخابات اخیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شرایط عادلانه و سالمی برگزار نشده است و با توجه به شواهد و قرائن، عدول از مبانی تشکیلاتی خط امام، تمرد از پایبندی به اخلاق تشکیلاتی و سلب حقوق قانونی کاندیداهای انتخابات توسط طیفی که پیروز انتخابات اعلام شده است -فارغ از تایید یا عدم تایید مواضع سایر طیف‌ها- برای کارگروه تحقیق محرز است. لذا لغو عضویت این تشکل ضروری است. »

ضمناً متن کامل این گزارش با توجه به ماهیت عناوین حقیقی و حقوقی به کار رفته در آن و اسناد و مدارک موحود، طبیعتا  غیرقابل انتشار است و به رسم امانت در اختیار کارگروه تحقیق خواهد ماند.

والعاقبه للمتقین

۱- محمد سبحان شعبانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا : موافق

۲- کمال بویر دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی شهید باهنر شیراز : موافق

۳- توماج خسروی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا : موافق

۴- عرفان طباخ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه استهبان : موافق

۵- نرگس خاتمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عدالتگرای دانشگاه رازی کرمانشاه : مخالف

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 37 = 47