۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸ دیدار جمعی از فعالین دانشجویی و انجمن های اسلامی با دکتر جواد اطاعت

اطاعت : کاش حداقل برخی وزرا واقعا اصولگرا بودند

ایشان ضمن وارد دانستن برخی انتقادات به عملکرد دولت، نگرانی دانشجویان را به جا و واقع‌نگرانه ترسیم کرده و تاکید کردند: «گاهی اوقات درباره‌ی برخی مدیران دولت حقیقتا باید آرزو کرد کاش حداقل برخی مدیران و وزرا واقعا اصولگرا بودند. اینگونه شاید تکلیف ما در قبال عملکرد ایشان مشخص بود.» در پایان این دیدار صمیمی، فعالین انجمن‌های اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار نسبت به رفع برخی ضعف‌های مدیریتی و عملکردی در بدنه‌ی دولت، علی‌الخصوص در حوزه‌ی دانشگاهی، بواسطه‌ی معرفی یک وزیر توانمند، شجاع، مستقل و برآمده از دانشگاه ابراز امیدواری کردند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

«جمعی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور با دکتر جواد اطاعت دیدار کردند»

etaat

به گزارش مبارزه در ابتدای این دیدار، فعالین انجمن‌های اسلامی به بیان دغدغه‌ها، آسیب‌ها و موانع پیش روی انجمن‌های اسلامی دانشجویان پرداختند. از جمله دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه، تلاش‌ها و مطالبه‌گری دانشجویان برای افزایش تحرک‌پذیری تشکل‌های دانشجویی، فراهم شدن امکان فعالیت آزادانه‌ی تمامی گروه‌های دانشجویی در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه‌ی کشور، برخورداری تمامی گروه‌ها و طیف‌های دانشجویی از امکانات مصرح در قوانین و انتقاد از کانالیزه شدن حمایت‌های وزارتین علوم و بهداشت به نفع طیف‌های خاص در دولت یازدهم و عدم صدور مجوز اتحادیه‌های دانشجویی بود که پس از طرح این موارد، دانشجویان نگرانی خود را نسبت به استمرار عملکرد محافظه‌کارانه، ضعیف و منفعلانه‌ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم ابراز نمودند.

سپس دکتر جواد اطاعت ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال دانشجویان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه‌ی عرصه‌ی مطالبه‌گری اجتماعی و سیاسی، طی مسیر اصلاح به مقصد آزادی و عدالت را دشوار و پرمانع توصیف نمود و با تشویق فعالین دانشجویی به مطالعه‌ی سرگذشت مبارزان و مصلحان بزرگ تاریخ و تفکر در مشقت‌ها و دشواری‌هایی که ایشان در راه گسترش آزادی و عدالت متحمل شده‌اند، ایشان را به پافشاری بر اهداف و آرمان‌ها و استمرار مطالبه‌گری دعوت کرد.

در ادامه دکتر اطاعت با اشاره به نتیجه‌ی برخی پژوهش‌های علمی خود خاطرنشان کرد:
«طبق نتایج حاصل از تحلیل پرسشنامه‌های دقیقی که طی یک پژوهش علمی، نخبگان و رئوس احزاب جریان اصلاح‌طلب پر کرده‌اند، اکثریت قریب به اتفاق نخبگان این جریان گرایشات سوسیال دموکراتیک دارند. البته بنده معتقدم عدالت و آزادی نه دو روی یک سکه بلکه آلیاژهای یک سکه‌اند.»

همچنین ایشان ضمن وارد دانستن برخی انتقادات به عملکرد دولت، نگرانی دانشجویان را به جا و واقع‌نگرانه ترسیم کرده و تاکید کردند:
«گاهی اوقات درباره‌ی برخی مدیران دولت حقیقتا باید آرزو کرد کاش حداقل برخی مدیران و وزرا واقعا اصولگرا بودند. اینگونه شاید تکلیف ما در قبال عملکرد ایشان مشخص بود.»

در پایان این دیدار صمیمی، فعالین انجمن‌های اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار نسبت به رفع برخی ضعف‌های مدیریتی و عملکردی در بدنه‌ی دولت، علی‌الخصوص در حوزه‌ی دانشگاهی، بواسطه‌ی معرفی یک وزیر توانمند، شجاع، مستقل و برآمده از دانشگاه ابراز امیدواری کردند.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

74 - 64 =