۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ تشکل های دانشجویی خطاب به رییس جمهور :

وزیر علوم بی هویت و تزویرگر نباشد

از سویی دیگر شاهد زمزمه‌ی حضور افرادی هستیم که بی هویتی سیاسی‌شان بر همگان آشکار است؛ گاهی نقاب اصولگرایی بر چهره دارند و گاه دم از اصلاح‌طلبی می‌زنند و با #تزویر_سیاسی قصد سوءاستفاده از مطالباتی مانند وزارت زنان را در سر می‌پرورانند. قطعاً مطالبه‌ی وزارت زنان، مطالبه‌ای است بر حق که تا به امروز و به اشتباه بر آن چشم پوشانیده‌اید، اما نه اینکه افراد به صرف جنسیت و با سوءاستفاده از این خلأها سعی در پوشاندن نقاط سیاه کارنامه‌ی خود و تصاحب این پست کلیدی داشته باشند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه :

بیش از ۱۴۰ تشکل اسلامی دانشجویان نسبت به معرفی گزینه های ضعیف برای تصدی پست وزارت علوم واکنش نشان دادند.

متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن برای مبارزه ارسال شده است به شرح زیر است :

دانشگاه و جریان دانشجویی ایران از آغاز تا کنون کوشیده است در مسیر تعالی، توسعه و پیشرفت کشور، عدالت خواهی، آزادی طلبی و تحقق دموکراسی و حاکمیت مردم برسرنوشت خویش گام بردارد؛ اما در سال‌های اخیر، سختی گام برداشتن در این مسیر چندین برابر شده است؛ احضار و بازداشت فعالین دانشجویی، تعطیلی نهادهای اصیل و باسابقه، بستن راه بر فعالین دانشجویی و سنگ‌اندازی در مسیر تحقق آرمان‌های جنبش دانشجویی، جذب غیرعلمی و غیراستاندارد هیأت‌های علمی و خانه‌نشین کردن اساتید برجسته و تلاش در جهت انحراف مسیر آموزش عالی با رویکرد پولی کردن آن و گسترش قارچ‌گونه‌ی مراکز پولی غیراستاندارد تلاش‌هایی بود که همگی به منظور کاهش اثرگذاری دانشگاه بر جامعه صورت گرفت. علی‌رغم تمامی این ناملایمات، دانشجویان از شعله‌ی امید در سینه‌های خود محافظت کردند و در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری کوشیدند تا به همراه تحقق سایر نیازها و خواسته‌های جامعه، نهاد دانشگاه را بازستانند. بهار امسال با تکیه بر رأی تاریخی ملت ایران، سکان هدایت دولت مجدداً به شما سپرده شد؛ نقش بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار دانشگاهیان که به وعده‌های انتخاباتی شما خوشبین بودند در این پیروزی روشن است و از شما انتظار دارند بر اساس شرع، اخلاق و قانون به وعده‌های خود عمل کنید.

برای نمونه اردیبهشت ماه سال جاری در برنامه‌ی خود برای دولت دوازدهم که تحت عنوان «آزادی و امنیت؛ آرامش و پیشرفت» منتشر شد آورده‌اید:

«دانشگاه به عنوان اصلی‌ترین نهاد اندیشه ورز، نواندیش، نظریه پرداز، آینده‌پروژه، پرسش‌گر، نقاد و مشکل‌گشا نیاز به تغییرات ساختاری دارد». اما باید پرسید مدیریت این تغییرات ساختاری را که طبق وعده‌های شما در همان برنامه از مسیرهایی همچون «دانشگاه مستقل»، «دانشگاه تمدن‌ساز» و «دانشگاه امن و آزاد» تحقق می‌یابد، به چه کسانی می‌سپارید؟ به آن‌هایی که در کارنامه‌ی خود برخوردهای سلبی با دانشجویان داشته‌اند و در آزمون دانشگاه مردود شده‌اند؟ به آن‌هایی برای کسب این جایگاه هر دم به رنگی درمی‌آیند؟ یا آنان که به آرمان استقلال دانشگاه پایبند هستند؟ کسانی که امنیت دانشگاه را در تکثر و چندصدایی می‌بینند یا مرتجعانی که هرچند با ظاهری مقبول، در پی آرامش پادگانی و محدودیت نهادن بر آزادی در این نهاد حیاتی‌اند؟

فعالین دانشجوییِ دانشگاه‌های کشور، امروز، با انواع و اقسام موانع، تهدیدها، ارعاب‌ها و احضارها مواجه هستند. اگر با معرفی وزیری به داد دانشگاه و دانشگاهیان نرسیده و این محتضر را جانی دوباره ندهید، نیک می‌دانید که ممکن است همراهی این پتانسیل عظیم از دست برود.

 

جناب آقای رییس جمهور، امضاکنندگان این نامه که به حق دل‌بستگان راستین نظام، اسلام و ایران هستند و دل در گروی امیدی دارند که شما در ایام انتخابات به آن‌ها وعده داده‌اید؛ در خصوص معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به طور مشخص و صریح مطالبات ذیل را اعلام می‌دارند:

۱ – تلاش در جهت زدودن فضای امنیتی از چهره دانشگاه‌ها، پایان یافتن احضار فعالین دانشجویی به بهانه‌های واهی و جلوگیری از ورود نهادهای غیردانشگاهی به هر نحو در دانشگاه و اجرای طرح‌های حمایتی از دانشجویانی که توسط این نهادها احضار یا تهدید شده‌اند.

۲ – اعطای مجوز فعالیت به تمامی گروه‌های پایبند به قانون در سطح دانشگاه‌ها و پیگیری هرچه سریع‌تر درخواست‌های تشکیل اتحادیه‌های دانشجویی و همچنین حمایت همه‌جانبه از برگزاری نشست‌های کشوری تشکل‌های اسلامی.

۳ – حفظ استقلال نهاد دانشگاه با معرفی وزیر علومی مستقل و شجاع در جهت عدم دخالت نهادهای موازی اثرگذار در امور مربوطه، انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط اساتید دانشگاه و تلاش برای کوتاه کردن دست نهادهایی که کاری جز سنگ‌اندازی در این مسیر ندارند.

۴ – بازگشت دانشجویانی که به بهانه‌های مختلف و واهی از جمله ستاره‌دار شدن، از تحصیل که حق قانونی آن‌هاست، محروم گشته‌اند و در این دوره نیز تعداد کثیری کماکان پشت در دانشگاه مانده‌اند.

۵ – مبارزه‌ی جدی و مستمر با پدیده‌ی پولی شدن آموزش عالی، کالایی شدن دانش، خرید و فروش مقالات علمی، افزایش هزینه‌های رفاهی دانشجویان، تبعیض‌های منطقه‌ای، جنسیتی و بومی‌گزینی و هزینه‌های کمرشکن ورود به دانشگاه‌ها (که تنها قشر خاصی از جامعه توانایی پرداخت آن را دارند) و رشد قارچ‌گونه پردیس‌های دانشگاهی و مؤسسات بی‌کیفیت پول‌محور.

۶ – بازتعریف دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی – پژوهشی و مقابله با روند مدرک‌گرایی و مقاله‌محوری حاکم بر آن، برخورد با جذب غیراصولی و سلیقه‌ای و رانتی اعضای هیئت علمی، بازگشت اساتیدِ به اجبار بازنشسته‌شده، صیانت از علوم انسانی و جلوگیری از استحاله‌ی آن.

۷ – جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای با نشریات دانشگاهی به بهانه‌های واهی و بهبود اوضاع فرهنگی دانشگاه با انتصاب افراد شایسته و پایبند به قانون که چهارچوب فعالیت را بر اساس قوانین پایه‌ریزی می‌کنند و نه سلیقه‌ی شخصی و فشار نهادهای غیرمرتبط.

۸ – بهبود اوضاع رفاهی دانشجویان با انتصاب افراد دلسوز و تلاش‌گر و پایبندی مسئولین مربوطه به اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هموارسازی مسیر تشکیل اتحادیه شوراهای صنفی کشور.

۹ – استفاده وزیر محترم از افراد دارای کارنامه‌ی روشن و دارای نظریات مطابق با اکثریت دانشگاهیان در سطح معاونین و مدیران وزارت‌خانه و رؤسای دانشگاه‌ها و معاونین آن‌ها.

۱۰ – ارائه برنامه کارشناسی‌شده و مدون وزیر پیشنهادی برای بهبود وضعیت علمی، پژوهشی، فرهنگی و صنفی و سازوکار ایشان در جهت جلوگیری از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر فعالین دانشجویی، امن شدن دانشگاه‌ها، صدور مجوز اتحادیه‌های دانشجویی و پولی‌سازی دانشگاه‌ها.

 

حال سؤال مهم این است که چه کسانی می‌توانند این مطالبات را محقق کنند؟ به باور ما راه روشن است و با «اما نشد»ها نمی‌توان وزیری که در شأن دانشگاه نباشد را به اهالی آن تحمیل کرد. این روزها زمزمه‌هایی از معرفی برخی چهره‌ها به گوش می‌رسد که هیچ سنخیتی با این جایگاه خطیر ندارند:

۱ – روندهای ناصواب برای معرفی وزیر تا آن‌جا پیش رفته است که در کمال ناباوری، خبر از گزینه‌هایی به گوش می‌رسد که اظهارنظرهای سیاسی آن‌ها در دانشگاه شهرستان مربوطه، همگان را به تعجب واداشته است. در کادر مدیریتی دانشگاه و به طور اخص معاونت فرهنگی افرادی را به کار گماشته‌اند که با سیاست‌های کلان دولت همچون رویه‌های دیپلماتیک ضدیت آشکار داشته‌اند. آیا افرادی که تحت لوای مدیریتشان، با دانشجویان به بدترین شکل ممکن برخورد شده و روز دانشجو به سخره گرفته می‌شود، شایسته‌ی وزارت هستند؟

سنگ‌اندازی و تبعیض در راستای صدور مجوز گروهی از دانشجویان منتقد متقاضی تشکل اسلامی، ایجاد مانع در مسیرفعالین نشریاتی و صنفی و تعلیق آن‌ها، رفتارهای نامناسب و برخوردهای قهری با دانشجویان منتقد از طریق احکام کمیته انضباطی و حفظ مدیران سرکوب‌گر در تیم مدیریتی خود، به خوبی گواه عدم کفایت این قبیل گزینه‌ها می‌باشد.

۲ – از سویی دیگر شاهد زمزمه‌ی حضور افرادی هستیم که بی هویتی سیاسی‌شان بر همگان آشکار است؛ گاهی نقاب اصولگرایی بر چهره دارند و گاه دم از اصلاح‌طلبی می‌زنند و با #تزویر_سیاسی قصد سوءاستفاده از مطالباتی مانند وزارت زنان را در سر می‌پرورانند. قطعاً مطالبه‌ی وزارت زنان، مطالبه‌ای است بر حق که تا به امروز و به اشتباه بر آن چشم پوشانیده‌اید، اما نه اینکه افراد به صرف جنسیت و با سوءاستفاده از این خلأها سعی در پوشاندن نقاط سیاه کارنامه‌ی خود و تصاحب این پست کلیدی داشته باشند.

۳ – معضل دیگری که این روزها دانشگاهیان را نگران کرده است خبرهایی مبنی بر معرفی جایگاه مذکور از میان رؤسای کنونی دانشگاه‌های شهر تهران است. نکته‌ی تأسف‌برانگیز این است که این افراد حتی در مدیریت دانشگاه‌های زیر نظر خود نیز عملکردی بسیار ضعیف داشته‌اند و دانشجویان رضایت حداقلی از عملکرد آن‌ها ندارند، اما حال شاهد آن هستند که به یکباره #مردودین_دانشگاه برای مدیریت مجموعه‌ی کشوری وزارت علوم در نظر گرفته می‌شوند. کسانی که در دوران مدیریت خود، آورده‌ای جز ادامه‌ی دوران امنیتی گذشته، سنگ‌اندازی در راه فعالین دانشجویی، کاهلی و بی‌عملی و عدم تحقق وعده‌های دولت (مانند بازگشت دانشجویان ستاره دار به تحصیل) نداشته‌اند. افرادی این‌چنین به هیچ طریق حتی درخور مطرح شدن به عنوان گزینه برای مدیریت‌های میانی نیز نیستند، چه رسد به معرفی برای سکان داری این وزارت‌خانه‌ی مهم و حیاتی.

 

نیک می‌دانیم که اگر بنایی بر تحول در کشور است باید از دانشگاه آغاز شود چرا که «دانشگاه مبدأ همه تحولات است». ما باور داریم که ایجاد تحول در دانشگاه و به دنبال آن در جامعه، جز از طریق هم‌افزایی تمام توان دانشگاه امکان‌پذیر نخواهد بود و این هم‌افزایی زمانی محقق خواهد شد که فردی لایق، آزاده، آزادی‌خواه، پایبند به قانون و آزمون پس‌داده مدیریت نهاد آموزش عالی در کشور را بر عهده داشته باشد. تنها در همین بستر است که امکان «بازگشت به عقب» از پیکر جامعه سلب خواهد شد و کشور در مسیر تحقق «آزادی و امنیت؛ آرامش و پیشرفت» گام برخواهدداشت. در شرایطی دیگر ممکن است همچون دوره‌های پیشین در پس این عدم ایستادگی شاهد ظهور عوام‌فریبانی باشیم که آواربرداری دوران آن‌ها خود برنامه‌ی دولت‌های بعدی خواهد بود و کشور را به تنگناهایی وحشتناک سوق خواهد داد. امید است که با عنایت به تاثیرگذاری بی بدیل دانشگاهیان و دانشجویان بر جامعه، با انتخاب گزینه‌ی اصلح، دانشگاه بار دیگر بتواند در مسیر صحیح رشد و بالندگی قرار گیرد تا وظیفه‌ی تاریخی ایجاد تحول در کشور را به خوبی انجام دهد.

وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

 

لیست تشکل‌های امضا کننده به ترتیب حروف الفبا

  1. انجمن اسلامی اعتدال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم
  2. انجمن اسلامی پیروخط دانشگاه امام علوم پزشکی زابل
  3. انجمن اسلامی تحول خواه دانشگاه صنعتی همدان
  4. انجمن اسلامی دانشجومعلمان پردیس شهید رجایی قزوین
  5. انجمن اسلامی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان یزد
  6. انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی
  7. انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه شهید بهشتی
  8. انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان
  9. انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  10. انجمن اسلامی دانشجویان پیرو ولایت فقیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب
  11. انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس
  12. انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه پلی تکنیک
  13. انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی باهنر شیراز
  14. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک
  15. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اردکان
  16. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمان
  17. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اشراق
  18. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
  19. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
  20. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
  21. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
  22. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
  23. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
  24. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
  25. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر
  26. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
  27. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
  28. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران
  29. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر
  30. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
  31. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خیام مشهد
  32. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دامغان
  33. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد.
  34. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه
  35. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
  36. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند
  37. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز
  38. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
  39. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه
  40. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول
  41. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  42. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک
  43. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
  44. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  45. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  46. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  47. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
  48. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  49. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  50. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گراش
  51. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان
  52. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لارستان
  53. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران
  54. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  55. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  56. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا
  57. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری
  58. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
  59. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان
  60. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان
  61. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان
  62. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
  63. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه
  64. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان
  65. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان
  66. انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کاشان
  67. انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه
  68. انجمن اسلامی دانشجویان نسل نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
  69. انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
  70. انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی مشهد
  71. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه
  72. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
  73. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه زنجان
  74. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
  75. انجمن اسلامی دانشجویی علوم پزشکی اصفهان
  76. انجمن اسلامی دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  77. انجمن اسلامی دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی قزوین
  78. انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شیراز
  79. انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان تهران
  80. انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی
  81. انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان کردستان
  82. انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
  83. انجمن اسلامی رویش دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران
  84. انجمن اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد محمودآباد
  85. انجمن اسلامی فرهنگ سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
  86. انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین
  87. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد شاهرود
  88. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود
  89. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اورمیه
  90. انجمن اسلامی امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  91. انجمن اسلامی آرمان دانشگاه علم و صنعت ایران
  92. انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه یاسوج
  93. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد چابهار
  94. انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) علوم پزشکی زاهدان
  95. انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
  96. انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه علوم پزشکی همدان
  97. انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
  98. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
  99. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف
  100. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
  101. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم
  102. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  103. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان
  104. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر تهران
  105. انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان
  106. انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اردبیل
  107. انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان
  108. انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
  109. انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی گرگان
  110. انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان البرز
  111. انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان کرمان
  112. انجمن اندیشه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد
  113. انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه
  114. انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  115. انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند
  116. انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز
  117. انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه رازی
  118. انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه زنجان
  119. تشکل اسلامی دانشجو دانشگاه ازاد اسلامی واحد خمینی شه‍ر
  120. تشکل اسلامی رویش صنعتی اراک
  121. تشکل اسلامی سیاسی اندیشه برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا
  122. تشکل اسلامی سیاسی آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
  123. تشکل اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه ملایر
  124. تشکل اسلامی نسل نو دانشگاه قم (واحد برادران)
  125. تشکل اسلامی نسل نو دانشگاه قم (واحد خواهران)
  126. تشکل توسعه و اعتدال دانشجویان دانشگاه یزد
  127. تشکل دانشجویی اندیشه اسلامی دانشگاه ازاد اسلامی واحد جیرفت
  128. تشکل فرهنگ و سیاست دانشگاه اسفراین
  129. تشکل مستقل دانشجویی انصار الزهرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول
  130. تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  131. تشکل اسلامی سیاسی امید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
  132. تشکل اسلامی سیاسی کانون اندیشه سازان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی
  133. تشکل دانشجویی راه امید دانشگاه آزاد واحد یاسوج
  134. جمعیت دانشجویی همراهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران
  135. کانون اسلامی دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد پردیس
  136. مجمع اسلامی امید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
  137. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
  138. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
  139. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  140. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
  141. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدباهنر کرمان
  142. هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان نسل نو دانشگاه علوم پزشکی یزد
  143.  انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس 

    * دو نام تکراری  در میان اسامی وجود داشت
    ::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 53 = 61