۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ بیانیه 10 انجمن اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی :

خراش انداختن برچهره جمهوریت با پنجه ی نظارت استصوابی با نگاه امام همخوانی ندارد

عدم دغدغه ی بسط عدالت اجتماعی و اسفناک تر از آن دامن زدن به تبعیض و افزایش فشار بر اقشار کم درآمد شایسته ی جمهوری اسلامی نبوده و راه نجات از مرداب معضلات اقتصادی و گرداب مشکالت معیشتی را، پایان دادن به بیست و نه سال تعدیل ساختاری، توقف خصوصی سازی افسار گسیخته(ای که یا به بهانه واگذاری به بخش خصوصی بدل به اقتصادی استثماری در آستانه ورشکستگی شد یا به دست نهادهای نظامی افتاد) که نتیجه ای جز هموارسازی مسیر برای رانتجویان و سوداگران ندارد. بلکه رو کردن به اقتصادی درونزا، و استقرار دولت رفاه می دانیم و یادآور...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

ما بناى بر این نداریم که یک تحمیلى به ملتمان بکنیم. و اسلام به ما اجازه نداده است که دیکتاتورى بکنیم. ما تابع آراى ملت هستیم. ملت ما هر طور رأى داد ما هم از آنها تبعیت مى‏‌کنیم. ما حق نداریم. خداى تبارک و تعالى به ما حق نداده است، پیغمبر اسلام به ما حق نداده است که ما به ملتمان یک چیزى را تحمیل بکنیم. بله ممکن است گاهى وقتها ما یک تقاضایى از آنها بکنیم؛ تقاضاى متواضعانه، تقاضایى که خادم یک ملت از ملت مى‏‌کند.(صحیفه امام،ج ۱۱، ص ۳۴٫)

سلام خدا بر روان پاک هزاران شهید در خون خفته ای که ملت قهرمان انقلابی مبارز، در راه دستیابی به «استقلال»، «آزادی»، «جمهوریت»، «اسلامیت» و «عدالت» باتواضع و فروتنی تقدیم کردند. سلام خدا بر روان پاک پیرمراد ملت مسلمان و رهبر پاکباز انقلاب اسلامی مردم که شجاعانه، شانه به شانه ی ملت انقلابی پنجه در پنجه ی زر و زور و تزویر افکند، بنای استبداد سرد و تاریک داخلی را ویران ساخت و آموخت که در دل تاریکی باید راهی به روشنی جست.

جنبش دانشجویی مسلمان علیرغم همه ی تلاشهای اصحاب قدرت در برهه های مختلف برای تضعیف، استحاله و افتادن آن به ورطه ی انفعال، همانگونه که در انقلاب شانه به شانه مردم ایستاد و همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس گوش به فرمان پیرمرادش در کنار اقشار مختلف مردم جنگید و شهادت را زینت خویش ساخت، امروز نیز وارثانی دارد که با حفظ استقلال خود از مبادی قدرت و ثروت شانه به شانه ی ملت، مطالبات و خواستهای مردم را فریاد بزند.

ما فراموش نکرده ایم خفقانِ استبداد مطلق و وابسته به بیگانه را که خود را سایه ی خدا بر روی زمین و قیم ملت صغیر میخواند و حاکم بر سرنوشت همه ی مردم میدانست.

ما فراموش نکرده ایم روزهایی را که مجالسی فرمایشی و وابسته به حاکمیت، و دولتی در خدمت زورمندان و ثروتمندان و صاحبان ملک و مکنت متصدی امور کشور بودند.

فراموش نکرده ایم منتخبین دستچین شده و رام گشته ای که فدایی اعلیحضرت بودند و نه دلسپرده ی مردم.

ما فراموش نکرده ایم نظامی مبتنی بر استبداد فردی و قدرتی تمامت‌خواه و غیر پاسخگو که در آن فسادی گسترده راس هرم قدرت را دربر گرفته بود و هیچ سخن ناقدانه‌ای را نمی‌شنید و بر نمی‌تابید.

انقلاب ایران چیزی نبود جز اراده ملتی برای پذیرش همه مسئولیت‌های خویش. همانطور که امام وجاهت قانونی دولت و مجالس شورا و سنا را زیر سوال می‌برد، و ایده‌ی «تعیین دولت به پشتیبانی ملت» را پیش روی مردم می‌گذارد. ملتی که قصد می کند فراتر از تعیین دولت و مجلس به انتخاب خود، شعار «به دست ایرانی، با فکر ایرانی، برای ایرانی» نهضت نفت را در تمام ساحات محقق کند؛ نه فقط در صنعت نفت که در همه امور، خودش بیندیشد، خودش بسازد و خودش اداره کند و ملت فکر و فرهنگ خود را محقق کند.

امروز اما سالروز نخستین پیروزی این ملت است. ملتی که مبارزه کرد تا «میزان رای ملت» باشد و با نفی استبداد داخلی در هر شکل و شمایلی، مظلوم بتواند حق خود را بی واهمه و لکنت زبان از زورمند بستاند.

ملتی که مبارزه کرد تا «مجلس، عصاره ی فضائل ملت» باشد و «در راس همه ی امور کشور». و مبارزه کرد تا با تشکیل «دولت مستضعفین» حقوق ضایع شده ی آنان که به ناچار طعم استضعاف را چشیده اند، بازستانده شود. دولتی که آیندهای روشن و سبز را به تمام پابرهنگان و مستضعفان جهان نوید دهد.

همانگونه که «تا ظلم هست مبارزه نیز هست و تا مبارزه هست ما نیز هستیم»، توطئه های دشمنان مردم و انقلاب اسلامی نیز برای شکست حرکتی که این ملت از ظلم به ستوه آمده در برابر استبداد داخلی و اربابان قدرت خارجی آغاز کردند، هست.

همانگونه که مبارزه ی ما تا به امروز ادامه داشته، تلاش قداره بندان بین المللی و دشمنان قسم خورده ی این آب و خاک نیز برای نفی استقلال، آزادی، توانایی های بالقوه ملت و حاکمیت این مردم بر سرنوشتشان ادامه داشته است.
«گرگها میشی را که در کامشان باشد، میپسندند.»

امروز که انقلاب مردم در آستانه ی چهل سالگی قرار دارد، علیرغم پیروزهای کسب شده و توفیقات به دست آمده در مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی، مردم شاهد کاستی ها، ناکارآمدی ها و سیاستهای نادرستی هستند که میتوان نتایج آن را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و معیشتی و اقتصادی ایشان مشاهده کرد. ناکارامدی ها و ناراستی هایی که میراث داران جنبش دانشجویی مسلمان را مکلف می کند تا همانند همه ی برهه های حیاتش، به بیان مطالبات عمومی مردم و تبیین راهکارهای برون رفت از مرداب معضلات و گرداب ناکارامدی بپردازد.

از نگاه ما انقلاب آغاز مسئولیت‌پذیری است، نه فرصت‌طلبی. معضلات جاری کشور نتیجه ی مستقیم نفوذ فرصت طلبان، نااهلان و نامحرمان انقلاب اسلامی مردم در برخی پایگاه های حساس، غلبه ی جریانیِ نگاه حذف رقبای سیاسی و بی توجهی به نصایح، وصایا و سیره ی عملی امام خمینی(س) است.

آیا زمان آن نرسیده است که به واسطه ی بازگشت به اصول مترقی قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و آرمان های انقلاب، عهدی که ملت مسلمان انقلابی با متصدیان امور خود بسته اند، و بازگرداندن اعتماد دوباره، به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی، دست به اصلاح ساختارهای فشل اجرایی و سیاستهای ناکارامد زده شود؟ آیا زمان آن نرسیده است که جریانهای سیاسی و غیرسیاسی کشور انرژی عظیمی را که در مسیر حذف رقیب و بقای خویش به هدر میدهند؛ در مسیر تحقق مطالبات مردم و اصلاح امور کشور به کار گیرند؟

تاسف برانگیز است انقلابی که یکی از شعارهای محوری اش « آزادی» بود و داعیه عدالت پروری و عدالت گستری داشت؛ در چهل سالگی، از عمومِ آرمانهای والایش عدول کرده و افزون بر حصر و حبسِ و به زندان افکندنِ ناعادلانه فعالان سیاسی و فعالان محیط زیست و روزنامه نگاران و دانشگاهیان و درویشان و روشنفکران و …؛ چند صباحی است به سروقتِ کارگران مظلوم و بی پناه دیارمان رفته و بر این جماعتِ رنجیده حمله آورده است.

به راستی تاکنون از ایجاد اینگونه محدودیت ها، مهجوریت ها و محوریت ها برای نیروهای دلسوز و اصیل انقلاب اسلامی، قرار دادن یکدیگر در معرض برچسبها و اتهامات ناروا و تشکیل جبهه های متعدد مردم علیه مردم چه خیری به نفع ملت عاید شده است که برخی از اقدام برای گفتگوی ملی و ایجاد آشتی میان جریانها و گروههای مختلف گریزانند؟

ما دانشجویان به عنوان کسانی که تحت لوای نام تشکیلاتی سخن میگوییم که به تعبیر پیرمرادمان نام آن تکلیف میآورد به همه ی دلسوزان و دلسپردگان انقلاب اسلامی یادآور می شویم که ناکارامدی ها و ناراستی هایی که در برخی امور دیده میشود، محصول خراش انداختن برچهره ی جمهوریت با پنجه ی نظارت استصوابی است که با نگاه حضرت امام(ره) همخوانی ندارد، اعمال آن مصداقی از کاربرد قهر توسط حاکمیت در برابر ملت است، نتیجه ای جز کاهش کارایی نهادهای برخواسته از رای ملت نداشته و ندارند. و در تقابل با همبستگی و بالتبع قدرت اجتماعی که می‌تواند در انتخابات نمایان شود و به تقویت حاکمیت بیانجامد؛ است.

همچنین یادآور میشویم که عدم دغدغه ی بسط عدالت اجتماعی و اسفناک تر از آن دامن زدن به تبعیض و افزایش فشار بر اقشار کم درآمد شایسته ی جمهوری اسلامی نبوده و راه نجات از مرداب معضلات اقتصادی و گرداب مشکالت معیشتی را، پایان دادن به بیست و نه سال تعدیل ساختاری، توقف خصوصی سازی افسار گسیخته(ای که یا به بهانه واگذاری به بخش خصوصی بدل به اقتصادی استثماری در آستانه ورشکستگی شد یا به دست نهادهای نظامی افتاد) که نتیجه ای جز هموارسازی مسیر برای رانتجویان و سوداگران ندارد. بلکه رو کردن به اقتصادی درونزا، و استقرار دولت رفاه می دانیم و یادآور میشویم که عمل به تمامی مفاد وصیت نامه ی سیاسی-الهی امام خمینی(س) همراه با به رسمیت شناختن آزادی های مصرح در قانون اساسی، بازگشت به آرمان های انقلاب و گام برداشتن در مسیر توسعه ی اقتصادی-سیاسی میتواند برخی تهدیدها و بحرانهای موجود را به نفع مردم به فرصت بدل سازد.

در پایان مردم با وجود همه مشکلات و نارضایتی‌ها همچنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر می‌شوند اما معنای این حضور، تایید صفر تا صد همه شعارها، سیاست‌ها، تصمیمات و عملکردها نیست و به خود و همه ی اقشار مردم یادآور میشویم که قهرمان واقعی خود ملت هستند و مسیری جز تلاش بی وقفه، خردمندانه و خالصانه ی آحاد جامعه، برای نیل به مقاصد و اهداف پیش رو وجود نداشته و ندارد.

امروز اگر چه مبارزه در جبهه های جنگ و خیابانها علیه استکبار و استبداد به شکل گذشته ادامه ندارد، لیکن آنچه تغییر کرده است تنها میدان مبارزه میباشد و در نظر آنان که میدانند، در مواجهه با ظلم و فساد و تبعیض و استبداد داخلی و استکبار خارجی همچنان «راهی جز مبارزه نمانده است».
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی باهنر شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره)دانشگاه علوم پزشکی آبادان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی بوشهر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لارستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه استهبان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بجنورد

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان(رامین)

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1