۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۵

افاضات جدید معاون وزیر در باب عدم صدور مجوز تشکلهای دانشجویی

معاون فرهنگی وزارت علوم که علاقه شدیدی به ارائه آمار چهار رقمی و بالاتر دارد، درباره تعداد انجمن های علمی در دانشگاههای کشور گفت: هم اکنون نزدیک به 7 هزار انجمن علمی در دانشگاههای کشور داریم و به دانشگاهها اعلام شده تمام دانشجویان حتی بدون ثبت نام هم می توانند عضو انجمن های علمی باشند.

IMG14301252«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به برخی مشکلات پیش روی اعطای مجوز به تشکلهای سیاسی دانشجویی اشاره کرد که گاهی اوقات میان دانشگاهها و آنان مسائلی پیش می آید و گفت: معترضان می توانند نسبت به مطرح کردن درخواست و اعتراض خود به وزارت علوم مراجعه کنند.

غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عدم اعطای مجوز به تشکلهای سیاسی دانشگاهها، گفت: برخی دانشجویان به اشتباه در رسانه ها این سوال را مطرح می کنند که چرا وزارت علوم مجوز تشکلهای سیاسی را صادر نمی کند این در حالیست که وزارت علوم راساً هیچ مجوزی برای تشکلها ارائه نمی کند و این وزارتخانه در واقع مرجع تجدید نظر به شمار می آید و دانشگاهها مستقیم مجوزهای تشکلها را صادر می کنند.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهها مجوزی به تشکلهای سیاسی ندادند دانشجویان می توانند این موضوع را از وزارت علوم پیگیری و حتی به هیأت نظارت بر تشکلهای سیاسی شکایت کنند؛ سیاست وزارت علوم حمایت از این تشکلها است و در اکثر مواقع حق را به دانشجویان می دهیم.

این مقام مسئول وزارت علوم، با یادآوری اعطای مجوز به ۵۰ تشکل سیاسی در دانشگاههای کشور طی ۴ سال گذشته، گفت: فکر نکنم در هیچ کشوری مجوز تشکل سیاسی به این اندازه صادر شود و ارائه این تعداد مجوز کار عجیب غریبی است! هر چند تنها دو تا سه مورد از متقاضیان راه اندازی تشکلها از عدم اعطای مجوز شکایت داشتند که چرا دانشگاهها مجوز راه اندازی این تشکلها را ارائه نمی دهند و دانشجویان با ارسال پیامک به من موضوع را اعلام کرده اند.

منظور دکتر خواجه سروی احتمالا دفاتر زیرمجموعه اتحادیه انجمنهای مستقل است که به واسطه حمایت های گوناگون در عرض هشت سال از کمتر از ۲۰ انجمن به ۴۵ انجمن رسیده اند.

وی درباره برخی علتهای عدم اعطای مجوز به تشکلهای سیاسی، اظهار داشت: برای اعطای مجوز، برخی دانشگاهها با محدودیت امکانات و فضای فیزیکی مواجه می شوند و گاهی اوقات دانشجویان با مسئولان مکافات دارند به این دلیل که نمی توانند فضای کافی در اختیار داشته باشند.

به گفته معاون فرهنگی وزارت علوم، برخی دانشگاهها هم از ظرفیت خود استفاده نمی کنند به این دلیل که انجمنهای فعال در آنها فعالیت خاصی انجام نمی دهند.

خواجه سروی همچنین یکی از مهمترین شرایط اعطای مجوز را نداشتن مشکلات آموزشی اعلام کرد.

معاون فرهنگی وزارت علوم که علاقه شدیدی به ارائه آمار چهار رقمی و بالاتر دارد، درباره تعداد انجمن های علمی در دانشگاههای کشور گفت: هم اکنون نزدیک به ۷ هزار انجمن علمی در دانشگاههای کشور داریم و به دانشگاهها اعلام شده تمام دانشجویان حتی بدون ثبت نام هم می توانند عضو انجمن های علمی باشند.

وی با اشاره به دو شرایط مهم فعالیت در سمت دبیر انجمن علمی، گفت: دانشجویانی که تمایل دارند به عنوان دبیر انجمن علمی فعالیت داشته باشند باید دارای معدل بالا و به قول معروف درسخوان باشند.

معاون فرهنگی وزارت علوم درباره مجوزهایی که به انجمن های علمی داده می شود، اظهار داشت: دانشگاهها باید پیش از اعطای مجوز به تاسیس انجمن های علمی، درخواست کنندگان را احراز صلاحیت کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم که اخیرا در نشست انتخاباتی سعید جلیلی در ورزشگاه شیرودی هم حاضر شده بود، اعطای مجوز به انجمن های علمی ورزشی، کانونهای فرهنگی و انجمن های خیریه را سخت ندانست و درباره مجوز تشکلهای سیاسی، گفت: بعید می دانم با توجه به برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاهها فرصت اعطای مجوز را داشته باشند و هم اکنون هم به اندازه کافی تشکلهای دانشجویی فعال هستند و نشست های انتخاباتی برگزار می کنند.

 

۱ دیدگاه

  1. امیدوار :

    اره به تشکل هایی که خوب بلدن نقش پیاده نظام جریان های سیاسی شون رو توی دانشگاه بازی کنن و تریبون رو به مفت در اختیار جناح های مطلوبشون بذارن خوب مجوز میدن.
    با کانونهای فرهنگی که دنبال نمایشگاه عکس و نقاشی ان با انجمن های علمی که مسابقه موشک ابی و …. میذارن خوب میسازن.
    این وسط دانشجو های انقلابی ان که باید به پای تنگ نظرهای شون بسوزن.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

68 - 67 =