۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ حملات نيروهاي رژيم صهيونيستي به كودكان و مردم بي‌پناه فلسطين ادامه دارد:

با من از غزه حرف بزن

براساس قوانین بین‌المللی هدف قرار دادن خانه‌ها حتی در صورتی که مشخص شود از آنها برای اهداف نظامی استفاده می‌شود، مجاز نیست اما این کار مکررا از سوی اسراییل انجام شده است... از میان 700 زخمی حملات اسراییل نیز نزدیک به 70 درصد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و تنها 10 درصد از کسانی که در این حملات هدف قرار گرفته‌اند، از اعضای جنبش‌های مقاومت فلسطینی بوده‌اند.

20_afp_qaza_(6)مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشچویان خط امام): هر ۴ دقیقه یک‌بار یک موشک به سمت غزه پرتاب می‌شود و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید، هیچ فشار بین‌المللی نمی‌تواند مانع ادامه حملات این رژیم به سوی غزه شود. این در حالی است که جامعه جهانی سکوت کرده و رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین در غزه ادامه می‌دهد و ده‌ها منزل و ساختمان، موسسات خیریه، مدارس، مساجد و مراکز دولتی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. تا تنظیم این گزارش، با شدت یافتن موج حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد شهدای فلسطینی از آغاز عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از ۱۲۲ شهید رسیده بود و در جریان این حملات بیش از ۹۲۶ تن نیز زخمی شده‌ بودند که بیشتر شهدا و مجروحان از زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند و به احتمال بسیار تا زمانی که این گزارش را مطالعه می‌کنید، این آمار به شکل تصاعدی افزایش یافته است.

در حالی خبرهایی از درگیری نیروی زمینی اسراییل در مرز غزه با نیروهای گردان قدس منتشر شده، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خواهان این شده‌ که قبل از مرحله عملیات زمینی، به وی زمان بیشتری برای ادامه حملات هوایی داده شود. از سوی دیگر دیروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینی‌ها را در بیت لاهیا هدف قرار دادند و همچنین حملات جدیدی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه نصیرات صورت گرفت و خانه‌هایی در نوار غزه نیز هدف قرار گرفتند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم شب جمعه ۶۰ نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده است که بدین‌ترتیب تعداد مناطقی که مورد هدف قرار گرفته است به ۱۱۶۰ نقطه افزایش یافته است.

یک منبع پزشکی فلسطینی اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی که مرکز ویژه معلولان در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار داده بود دو دختر فلسطینی به شهادت رسیده و چهار تن دیگر زخمی شدند. در همین حال منابع غربی مدعی شدند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر خانه‌های غیرنظامیان منازل اعضای گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس و گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و پایگاه‌های امنیتی و اداری در مناطق مختلف در نوار غزه را هدف قرار داده‌اند. از سوی دیگر، گردان‌های قدس اعلام کرد که یکی از یگان‌های وابسته به این گردان‌ها با نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در مرزهای نوار غزه درگیر شده است. در همین حال گردان‌های عزالدین قسام از شرکت‌های هواپیمایی خارجی خواست به دلیل خطراتی که تمامی فرودگاه‌ها را تهدید می‌کند، تمام سفرهای خود را به اراضی اشغالی متوقف کنند.

واکنش کمیساریای عالی حقوق بشر

در تازه‌ترین انتقادهای بین‌المللی به جنایت‌های اسراییل در غزه سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهاراتی را در محکومیت حملات اسراییل بیان کرد. وی با بیان اینکه حملات اسراییل نقض آشکار قوانین جنگی محسوب می‌شود، گفت: گزارش‌های بسیار نگران‌کننده‌یی از غزه به دست ما رسیده که ادعاهای اسراییل مبنی بر دقیق بودن این حملات را به‌طور جدی زیر سوال می‌برد. براساس قوانین بین‌المللی هدف قرار دادن خانه‌ها حتی در صورتی که مشخص شود از آنها برای اهداف نظامی استفاده می‌شود، مجاز نیست اما این کار مکررا از سوی اسراییل انجام شده است. بر اساس این گزارش که گفته می‌شود براساس آمار سازمان‌های پزشکی فلسطین تهیه شده، از میان ۷۰۰ زخمی حملات اسراییل نیز نزدیک به ۷۰ درصد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و تنها ۱۰ درصد از کسانی که در این حملات هدف قرار گرفته‌اند، از اعضای جنبش‌های مقاومت فلسطینی بوده‌اند.

منبع: اعتماد

:::::

برچسب‌ها: ٬ ٬

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + = 10