۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳

با توافق الازهر و ارتش: مرسی از ریاست جمهوری مصر برکنار شد

شیخ الازهر پس از اعلام برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری با بیان اینکه تصمیم گرفته شد تا امروز از بحران سیاسی خارج شویم گفت: پایبندی به قانون واجب شرعی است.

morsi«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر با قرائت بیانیه ای از برکناری مرسی خبر داد.

وی عنوان کرد: نقشه راه سیاسی بدون مرسی خواهد بود.

وی افزود: ملت مصر از ما کمک خواست و ارتش تلاش خود را برای پایان دادن به بحران داخلی بکار گرفت که ریاست جمهوری آنرا رد کرد. دولت همانگونه که تمام تلاش مردم مصر را برای وحدت ملی رد کرد، تلاش‌های ارتش را هم قبول نکرد تا اختلافات سیاسی پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: امید است تا با وحدت ملی و بر اساس نقشه راه مشکلات حل شود.

السیسی با بیان اینکه سخنرانی شب گذشته مرسی توجهی به خواسته‌های ملت نداشت، قانون اساسی مصری را ملغی اعلام کرد.

وی رئیس دادگاه قانون اساسی مصر را به عنوان سرپرست ریاست جمهوری برای دوره انتقالی معرفی کرد و افزود: کمیته‌ای برای اعمال اصلاحات در قانون اساسی منصوب می‌شود.

السیسی تاکید کرد: محمد مرسی از سمتش به عنوان رئیس جمهور برکنار شد.

وی تصریح کرد: با هر کسی که با قانون مخالفت کند برخورد می‌شود.

وزیر دفاع مصر در حالی این بیانیه را قرائت می کرد که شیخ الازهر، رهبر مسیحیان و جمعی از فرماندهان ارتش حضور داشتند.

شیخ الازهر با حمایت از موضع ارتش در برکناری مرسی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد تا صندوق‌های رای بر مردم حکومت کنند.

شیخ الازهر پس از اعلام برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری با بیان اینکه تصمیم گرفته شد تا امروز از بحران سیاسی خارج شویم گفت: پایبندی به قانون واجب شرعی است.

رهبر قبطی‌های مصر نیز اعلام کرد: این نقشه راه با علاقه قلبی به وطن نوشته شده و دربردارنده سلامت کل ملت مصر است و هدف آن حل بحران سیاسی بود.

البرداعی نیز با بیان اینکه نقشه راه از عملیات آشتی ملی حمایت خواهد کرد گفت: نقشه راه برای اصلاح مسیر انقلاب مصر صادر شد و در بردارنده مطالبات مردم برای انتخابات زودهنگام است.

با قرائت بیانیه ارتش و اعلام برکناری مرسی از ریاست جمهوری پخش برنامه کانال ۲۵ (طرفدار اخوان المسلمین) متوقف شد.

به دنبال اعلام رسمی برکناری مرسی از ریاست جمهوری، مخالفان وی در میدان التحریر و در مقابل کاخ ریاست جمهوری به جشن و شادی می پردازند و آسمان قاهره نیز شاهد آتش بازی است.

اما حامیان مرسی در تجمع خود مقابل دانشگاه قاهره، شوکه شده اند و تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که آنها در جای خود ایستاده اند و یکدیگر را نگاه می کنند.

منبع: فرارو

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 37 = 43