۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰

کشمیر در آتش و خون: دور جدید سرکوب مسلمانان

دولت هند از روز گذشته و از زمان اوج گیری اعتراضات شبکه اینترنت منطقه را بدلیل «جلوگیری از انتشار و گسترش شایعات» قطع کرده است و شبکه تلفن همراه نیز با اختلال جدی مواجه شده است. همچنین بزرگراه متصل کننده هند به کشمیر که اصلیترین راه ارتباطی منطقه محسوب میشود نیز از روز گذشته بسته شده است.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): در حالیکه مسلمانان جهان از ده روز پیش ماه رمضان مهترین مناسبت مذهبی اسلام را آغاز کرده اند، کشمیر تحت کنترل هند دومین روز از دور جدید قیام مردمی مسلمانان این منطقه را سپری می کند.

کشمیر

به گفته منابع محلی چهارشنبه شب گروهی از نیروهای حفاظت مرزی روستای «گول» در منطقه «رامبان» کشمیر وارد یک مسجد و مدرسه اسلامی شدند و پس از درگیری با امام جماعت و مسئول مدرسه با اهانت به ساحت مسجد با کفش وارد محل شده و تعدای از قران ها را پاره و به پایین پرتاب کردند. پس از این حادثه بود که هزاران نفر از مسلمانان خشمیگن منطقه و نواحی اطراف تظاهرات غیرمسلحانه ی خودجوشی را به سمت پایگاه نیروهای حفاظت مرزی در منطقه به راه انداختند که برخلاف انتظار با واکنش مسلحانه این نیروها شش نفر از تظاهرکنندگان به شهادت رسیده و دهها نفر زخمی شدند.

بنابر اخبار واصله هم اکنون سرتاسر منطقه کشمیر تحت کنترل هند از یک طرف در محاصره کامل دولت و از طرف دیگر در اعتصاب صدها هزار مسلمان بسر می برد. دولت هند از روز گذشته و از زمان اوج گیری اعتراضات شبکه اینترنت منطقه را بدلیل «جلوگیری از انتشار و گسترش شایعات» قطع کرده است و شبکه تلفن همراه نیز با اختلال جدی مواجه شده است. همچنین بزرگراه متصل کننده هند به کشمیر که اصلیترین راه ارتباطی منطقه محسوب میشود نیز از روز گذشته بسته شده است.

از طرفی به دعوت گروه های اسلامی و رهبران دینی در این منطقه سه روز عزای عمومی و اعتصاب سراسری اعلام شده است که تعطیلی کامل بازارها و اماکن عمومی را بخصوص در شهر “سرینگر” مرکز کشمیر بدنبال داشته است.

کشمیر

مسلمانان کشمیر که از زمان تقسیم این منطقه بین هند و پاکستان از از تبعیض نژادی توسط هند رنج برده اند و همواره خواهان استیفای حقوق مذهبی و فرهنگی خود بوده اند طی سالهای گذشته بارها با نیروهای دولتی درگیر شده اند که در هربار با واکنش شدید ارتش و پلیس برای مدتی منطقه دچار خشونت شده است. با این حال روند کنونی این حوادث سبب شده است که نسل جدید جوانان کشمیر همانند گذشتگان از مبارزات مردمی حمایت کنند و برای ابراز هویت اسلامی خود به هر بهانه ای در خیابان حاضر شوند و اعتراض خود را به حکومت اعلام کنند.

منبع: تریبون مستضعفین

:::

برچسب‌ها: ٬

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

2 + 4 =