۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱

چمران به روایت امام: جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد

ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد که در جبهه‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران حماسه می‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت. و تبریک از آنرو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملتها و توده‌های مستضعف می‌کند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش می‌دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): امروز سی و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید دکتر مصطفی چمران است که در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ در جبهه سوسنگرد – دهلاویه، در نبرد با قوای متجاوز بعثی به شهادت رسید.

شهید مصطفی چمران از موسسین انجمن های اسلامی دانشجویان در امریکا و از مبارزان انقلابی در لبنان بود که با وقوع انقلاب اسلامی پس از سالها دوری اجباری به میهن بازگشت و در کسوت نماینده مجلس، وزیر دفاع و نماینده امام در شورای عالی دفاع در مبارزه با ضدانقلاب کردستان و نیز در جبهه های جنوب مجاهدت ها کرد.

chamran -mobareze.ir

چمران همان کسی است که امام خمینی در وصف شهادت او فرمود:

«شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران  هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید.» (صحیفه امام، جلد ۱۴، صفحه ۴۹۱)

chamran 2- mobareze.ir

و نیز در سوگ شهادتش خطاب به ملت ایران و لبنان و خانواده شهید، فرمود:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا للَّه و انا الیه راجعون

شهادت انسان ساز سردار پر افتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به ملأ اعلی‌، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی عصر – ارواحنا فداه – تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

تسلیت از آنرو که ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد که در جبهه‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران حماسه می‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت. و تبریک از آنرو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملتها و توده‌های مستضعف می‌کند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش می‌دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است.

چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروه‌های سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و با آن ختم کرد. او در حیات با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید ..

هنر آن است که بی‌هیاهوهای سیاسی و خودنماییهای شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی‌، و این هنر مردان خداست.

او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر. و اما، ما می‌توانیم چنین هنری داشته باشیم؟ با خداست که دستمان را بگیرد و از ظلمات جهالت و نفسانیت برهاند. من این ضایعه را به ملت شریف ایران و لبنان، بلکه به ملتهای مسلمان و قوای مسلح و رزمندگان در راه حق و به خاندان این مجاهد عزیز تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند تعالی رحمت برای او و صبر و اجر برای بازماندگان محترمش خواهانم.

روح الله الموسوی الخمینی» (صحیفه امام، جلد ۱۴، صفحه ۷۹-۴۷۸)

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 2