۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ در میزگرد نسبت جنبش دانشجویی با گرانی و تورم مطرح شد:

دفترِ تحکیمِ خوب، دفترِ تحکیمِ مرده است

دبیر کل «اتحادیه انجمن‌های مستقل دانشجویان جبهه پایداری» گفت: متأسفانه جنبش دانشجویی به جای آنکه شور و شعور داشته باشد مبتلا به شیشه و شیره شده است و فریاد و غلیان دانشگاه ها جای خود را به دود و قلیان خوابگاه ها داده است. این دانشجوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه این تحلیل از وضعیت دانشجویان غیرسیاسی عینا در فضای دانشجویان ظاهرا سیاسی هم دیده می‌شود افزود: یک عده دانشجویان معتاد و منحرف در ظیف علامه سعی می‌کردند که انجمن‌های اسلامی را در دست بگیرند اما ما با کمک روسای دانشگاه ها تک تک این انجمن ها را تعلیق و...

monazereمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز: میزگرد نسبت جنبش دانشجویی با قدرت برگزار شد.

در این نشست که در محل «خبرگزاری تسلیم» برگزار شد، جمعی از فعالان جنبش دانشجویی به تبیین نقش جنبش دانشجویی در شرایط فعلی جامعه پرداختند.

در ابتدای این میزگرد، دبیر کل «اتحادیه انجمن‌های مستقل دانشجویان جبهه پایداری» گفت: متأسفانه جنبش دانشجویی به جای آنکه شور و شعور داشته باشد مبتلا به شیشه و شیره شده است و فریاد و غلیان دانشگاه ها جای خود را به دود و قلیان خوابگاه ها داده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه این تحلیل از وضعیت دانشجویان غیرسیاسی عینا در فضای دانشجویان ظاهرا سیاسی هم دیده می‌شود افزود: یک عده دانشجویان معتاد و منحرف در ظیف علامه سعی می‌کردند که انجمن‌های اسلامی را در دست بگیرند اما ما با کمک روسای دانشگاه ها تک تک این انجمن ها را تعلیق و تعطیل کردیم تا چشم فتنه کور شود.

این عضو باسابقه جنبش دانشجویی افزود: از سوی دیگر برخی تلاش دارند طیف شیراز دفتر تحکیم را گسترش بدهند اما پاسخ ما اینست که انجمن اسلامی خوب است که عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی(دفتر تحکیم وحدت) نباشد.

وی گفت: من با دفتر تحکیم وحدت مخالف بودم و هستم چون حرف جنبش دانشجویی یکی است و دانشجویان مسلمان زیر بار استعمار و استکبار نمی‌روند.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: دفترِ تحکیمِ خوب، دفترِ تحکیمِ مرده است.

دبیر سیاسی «انجمن‌های اسلامی دانشجویان ضدانقلاب» نیز با انتقاد از تشکل‌های وابسته به نظام گفت: متاسفانه آستانه تحمل پایین آمده و تورم بالا رفته است.

وی با تبیین نسبت جنبش دانشجویی با وضعیت معیشتی جامعه گفت: کسانی که تجربه دانشجویی داشته باشند می‌دانند که کف مطالبات دانشجویان آزاده و منتقد، تخم‌مرغ است چرا که آنها حاضر نیستند زیر بار وضعیت غیراستاندارد تغذیه دانشگاه ها بروند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ما زمانی که ما وارد دانشگاه شدیم قیمت هر عدد تخم‌مرغ ۵۰ تومان بود اما امروزه این رقم به ۴۰۰ تومان رسیده است، تأکید کرد: همین گرانی و تورم نشان می‌دهد که هزینه فعالیت دانشجویی چقدر بالا رفته است.

وی افزود: زمانی ما در اعتراض به مشکلات صنفی دانشجویان و از جمله وضعیت نامناسب غذا، با چند دانشجوی آزاده، سلف سرویس را به هم ریخته و تجمع اعتراضی برگزار می‌کردیم. چون مطمئن بودیم که می‌شود با تخم‌مرغ به زندگی و مبارزه سیاسی ادامه داد اما امروزه تخم‌مرغ سقف مطالبات جامعه ایرانی است و ما برای به دست آوردن همان باید اعتصاب کنیم.

عضو ستاد انتخاباتی مجازی نیروهای لیبرال‌ دموکرات در سال ۸۴ با مقایسه جنبش دانشجویی ایران با انقلاب فرانسه گفت: گفته می‌شود مقایسه نسبت آراء ژان ژاک روسو با انقلاب فرانسه و اینکه افکار روسو به انقلاب فرانسه انجامید یا انقلاب فرانسه، افکار روسو را به شهرت رساند، از جنس این پرسش است که اول مرغ به وجود آمد یا تخم‌مرغ؟

وی با بیان اینکه باید از منظر دیالکتیکی به نسبت مرغ و تخم‌مرغ نگریست، افزود: اما تجربه جنبش دانشجویی ایران نشان می‌دهد که پاسخ این پرسش، نه مرغ است و نه تخم‌مرغ. پاسخ خروس است که مقدم بر مرغ و تخم‌مرغ است.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان ضدانقلاب دانشگاه پیام نور واحد الشتر با بیان اینکه خروس نماد اقتدار سنتی، آمریت و استبداد در جوامع ماقبل دموکراتیک است، تأکید کرد: متاسفانه باید گفت که در این معادله، جنبش دانشجویی ایران هم نقش مرغ را ایفا کرده است. مرغی که از یک سو در معرض فشارهای خروس است و از سوی دیگر در حسرت گذاشتن تخم برای ادامه حیات و نشان دادن ارزش‌های ماهوی خود به خروس حاکمیت.

دبیر واحد جنگ‌ نرم «مجمع عالی زنان مسلمان» هم در این میزگرد گفت: بازخوانی تاریخ جنبش دانشجویی نشان می‌دهد که هر وقت دانشجویان با قدرت پیوند خورده‌اند، جنبش دانشجویی نزول پیدا کرده است.

وی با تفکیک افول از نزول، افزود: امروز نیز دانشجویان در معرض خطر پیوند با قدرت و افول هستند که از نزول هم بدتر است.

این خواهر فعال در زمینه جنبش دانشجویی تأکید کرد: نباید گذاشت دانشجویان با قدرت پیوند بخورند چون افول آنها حتمی است.

وی با بیان اینکه برخی با بکار بردن اصطلاحات علوم انسانی غربی تلاش دارند افکار غلط خود در زمینه جنبش دانشجویی را تئوریزه کنند، گفت: آنها دچار اضمحلال شده اند که به مراتب از نزول و افول بدتر است.

این فعال سایبری در پاسخ به پرسشی درباره نقد عملکرد مدیران دانشگاهی گفت: اگرچه هنوز دانشگاه‌ها آغاز به کار نکرده‌اند اما ما منتقد جدی وزارت علوم هستیم و نمی‌گذاریم توفیقی به عنوان وزیر علوم معرفی شود.

وی همچنین بر محاکمه توفیقی در کنار سران فتنه تأکید کرد.

:::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1