۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۶

آلودگی هوا در زمان اعلیحضرت

زمان اعلیحضرت ما اصلا آلودگی نداشتیم. اصلا اون قدیم قدیما، که ما نبودیم و شما، خیابان انقلاب و آزادی و ولیعصر نبود که آلوده باشد. دودی هم اگر بود مال عود بود و آلوده نبود - همین جمله را سه بار تکرار کن - عود هم که خیلی خوشبوست. اصلا آنزمان بیشتر مردم در خانه گاز نداشتند و نیازی هم نداشتند. در همه شهرها و روستاها، مردم چوب می‌سوزاندند ولی از آن چوب خوب‌ها. هوا آنقدر خوب بود که مردم نان خالی را با هوای خالی می‌خوردند و کیف می‌کردند. آنهایی هم که خیلی اتفاقی یکی دو روز نان گیرشان...

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز- محمد ملاعبدالوهاب: حواستان هست بیشتر از دو هفته است که از آسمان تهران، سنگ هم نباریده؟ لاقل در آسمان محل ما که از بس سیاه است، خر پر نمی‌زند، بالاشهریها را نمی‌دانم. به قول امام جمعه سابق ارومیه؛ «در این هوا سگ از خانه بیرون نمی‌آید اما شما آمدید» و ما هم مجبوریم بیاییم.

اینقدر هوا سگی شده که آدم اگر بازدم خودش را هزار بار پشت سر هم قورت بدهد، به‌صرفه تر است تا دم برآوردن در این هوا. زورمان به تفکر سخیف مدرنیته و نظام کثیف سرمایه‌داری نمی‌رسد که عوارض آن از قبیل آلودگی محیط زیست را فرجام کنیم. انرژی هسته‌ایمان را هم که لولو برد و کل دستاوردهایمان؛ بادآورد شد. اگر می‌ماند لااقل کمتر این نفت لامصب را می‌سوزاندند و دو نفس هوای تمیز نوش جان می‌کردیم.

al1

شما یادتان نمی‌آید – من هم شخصاً یادم نمی‌آید اما از پیرمردها زیاد شنیده‌ام – زمان اعلیحضرت ما اصلا آلودگی نداشتیم. اصلا اون قدیم قدیما، که ما نبودیم و شما، خیابان انقلاب و آزادی و ولیعصر نبود که آلوده باشد. دودی هم اگر بود مال عود بود و آلوده نبود – همین جمله را سه بار تکرار کن – عود هم که خیلی خوشبوست. اصلا آنزمان بیشتر مردم در خانه گاز نداشتند و نیازی هم نداشتند. در همه شهرها و روستاها، مردم چوب می‌سوزاندند ولی از آن چوب خوب‌ها. هوا آنقدر خوب بود که مردم نان خالی را با هوای خالی می‌خوردند و کیف می‌کردند. آنهایی هم که خیلی اتفاقی یکی دو روز نان گیرشان نمی‌آمد، هوای خالی می‌خوردند و شکر خدا می‌گفتند. خدا یکی، شاه یکی، شاهزاده یکی یکی. خدا، شاه، میهن.

مع‌الاسف رژیم مرتجع آخوندی را که مقصر همه مشکلات این مملکت آریایی ۳۵ هزار ساله (برو بالاتر) از آدم ابوالبشر تا آدام اسمیت بی‌پدر بوده، نمی‌شود برانداخت. رفقای خود من چند نفرشان به جرم براندازی چوب در آستین‌شان شد ولکن من مستحضرم که حتی جرأت ابزار همچو مطلبی را هم نداشتند. آدمی که اهل نماز باشد که برانداز نمی‌شود، لکن ممکن است مثل من زبانش دراز باشد. البته اسلام آمریکایی هم در مملکت ما زیاد هست، ولی اینجا بین این جوانهای مسلمان دوآتشه نیست. اما اگر بر فرض براندازی بشود که نمی‌شود، همچنان‌که اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر ۳۵ سال پیش فرمود، ایران ایرانستان می‌شود و منافقین خلق مثل مور و ملخ می‌ریزند در مملکت. یک‌هو جای جای میهن عزیزمان مثل همه‌جای پاکستان و افغانستان و عراق و سوریه، بمب‌گذاری می‌شود، با هر انفجار دو نفر می‌روند هوا و دویست نفر می‌آیند پایین. انگار که بر طبل شادانه می‌کوبند!

این از رژیم آخوندی که مقصر همه مشکلات کل کشور است. مقصر بعدی آلودگی، مدیریت شهری است. شهردار تهران که مستحضرید مدیریتش جهادی است و وقتی مدیریت جهادی باشد که دیگر آلودگی نیست. مشکلات فعلی پایتخت مربوط به زمان کرباسچی است که چون خودش آلودگی به فساد داشت، هوا را هم به مونو اکسید کربن آلوده کرد. شهردار به این خوبی داریم، فقط باید نردبان‌های آتشنشانی را درست کند که اصلاحطلبان خائن به آن گیر داده‌اند.

حالا چون اسم اصلاحطلبان آمد، برویم سراغ مقصر دیگر آلودگی: معاون محیط زیست که یک اصلاحطلب است و آن کسی نیست جز  خانم ابتکار که چون تازه‌کار است نمی‌شود چیزی بهش گفت. خودش و شوهرش دستشان در تسخیر سفارت آمریکای عزیز بوده، اما بلد نیستند چارتا کارخانه داخل حریم شهری را تسخیر کنند که تبدیل به «لانه دودسازی» شده. اصلا حالا که اینطور شد، چه معنی دارد که زن بشود رئیس محیط زیست؟ چه معنی دارد که زنها آزاد باشند و وزیر و وکیل بشوند؟ باز به قول همان امام جمعه فوق‌الذکر؛ «من با آزادی مخالف بودم و هستم چون حرف مرد یکی است»

راستی دیدید امام جمعه ارومیه را برداشتند؟ آقای جنتی هم که کمتر می‌آید نماز جمعه. پس کجا برویم؟ واقعا دوره بدی شده. به کجا داریم می‌رویم؟ فأین تذهبون؟ این بود آرمان‌های ما؟ به خدا جوانمرگ شدیم. اینست که به شما وصیت می‌کنم، لااقل انتقام مرا از هواشناسی بگیرید. در پایان دعایی هم می‌خوانم: خدایا به ما یک عدد «حوا» در بهشت ندادی، لااقل دو نفس «هوا» در جهنم تهران بده. قول می‌دهیم اسراف نکنیم.

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

21 + = 29