۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱ تغییر دومین مقام ارشد وزارت علوم:

موافقت توفیقی با استعفای طائب از مسئولیت قائم مقام و مشاور وزیر

عباس طائب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس موافقت با استعفایش از سوی توفیقی را تائید کرد و گفت: در روزهای نخست حضور توفیقی در وزارت علوم استعفای خود را اعلام کردم که با این استعفا موافقت شد. سه شنبه گذشته (5 شهریور) نیز علی اکبر متکان معاون اداری مالی وزارت علوم استعفا داد و محمدحسین امید جانشین وی شد.

TAEB ABBASمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم با استعفای عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم سابق در امور اجرایی موافقت کرد.

عباس طائب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس موافقت با استعفایش از سوی توفیقی را تائید کرد و گفت: در روزهای نخست حضور توفیقی در وزارت علوم استعفای خود را اعلام کردم که با این استعفا موافقت شد.

طائب پیش از سمت مشاور وزیر علوم دولت دهم، ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را برعهده داشت.

سه شنبه گذشته (۵ شهریور) نیز علی اکبر متکان معاون اداری مالی وزارت علوم استعفا داد و محمدحسین امید جانشین وی شد.

امید که پیش از این ریاست پردیس ارس دانشگاه تهران را برعهده داشت، در این باره به خبرنگار مهر گفته بود: امروز دکتر متکان استعفا داد و من از صبح فردا کار خود را در وزارت علوم آغاز می کنم.

وی یادآور شده بود: مراسم تودیع و معارفه معاونت اداری مالی وزارت علوم به زودی در هفته آینده برگزار می شود.

امید همچنین درباره حکم اش گفته بود: من پس از صدور حکم هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کرده و امور مربوط به بودجه را پیگیری می کنم.

به گزارش مبارزه، در شرایطی که متکان پیش از این اخباری مبنی بر تغییر اش را تکذیب کرده بود، اما دستور سرپرست وزارت علوم مبنی بر سلب اختیار از وی و نیز برگزاری جلسه ای با حضور دکتر توفیقی در جمع کارکنان وزارتخانه و اعتراضات صنفی آنان به عملکرد دکتر متکان، سبب شد تا عصر همان روز متکان استعفای خود را اعلام کند. استعفایی که بلافاصله با پذیرش دکتر توفیقی مواجه شد.

توفیقی صبح رورز پنجم شهریور با صدور دو ابلاغیه ضمن سلب اختیارات معاونان آموزشی و اداری، مالی در زمینه صدور مجوز یا لغو ابلاغ اعضای هیئت علمی و ارتقاء و خلاف آن تا اطلاع ثانوی، آنان را موظف به ارائه گزارش عملکرد سه ماهه خود کرده بود.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

20 - 11 =