۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

مصاحبه اوباما و اسد در تلویزیون آمریکا

روسای جمهور سوریه و آمریکا در مصاحبه هایی با شبکه های تلویزیونی ایالات متحده در مورد آخرین تحولات مربوط به سوریه به اظهارنظر می پردازند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه ساعت ۱۱ امروز به وقت گرینویچ با «چارلی رز» مجری مطرح و قدیمی شبکه‌های «سی بی‌اس» و «پی بی‌اس» مصاحبه می‌کند.

از سوی دیگر فردا سه شنبه نیز «باراک اوباما» در کاخ سفید به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

بدون شک مهم‌ترین موضوعی که بخش اصلی سخنان روسای جمهور دو کشور را به خود اختصاص خواهد داد موضوع سوریه است.

از یک سو بشار اسد بار دیگر موضوع استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط ارتش این کشور را رد می‌کند و از سوی دیگر باراک اوباما تلاش‌های خود برای متقاعد کردن جامعه آمریکا و دیگر کشورهای جهان برای حمله به سوریه را شدت می‌دهد.

هر چند بر اساس گزارش صریح رویترز هنوز سندی برای مرتبط کردن حکومت سوریه به تسلیحات شیمیایی به کار رفته در حومه دمشق وجود ندارد، اما با این وجود آمریکا تلاش بسیار زیادی برای حمله به این کشور عربی انجام می‌دهد.

سخنرانی اوباما در حالی که تعطیلات کنگره پایان یافته و اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از امروز دوشنبه بررسی طرح حمله به سوریه را آغاز می‌کنند حائز اهمیت است.

علاوه بر اوباما، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز تلاش‌های خود در اروپا را برای یافتن متحدی جهت حمله به سوریه ادامه می‌دهد.

در همین رابطه کری امروز دوشنبه با مقامات انگلیسی در لندن دیدار می‌کند. اخبار تایید نشده حکایت از برنامه فعالان ضد جنگ برای برگزاری تظاهرات همزمان با حضور کری در وزارت خارجه انگلیس دارند.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 3