۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

مشکلات اساسی وزارت کشور نیازمند نگاه ویژه روحانی است

در حال حاضر طبقه هجدم به اتاق فکر و دفتر آقای صولت مرتضوی (معاون سیاسی سابق) تبدیل شده است. مشخص نیست که وزیر کشور از مشاوره با مرتضوی چه انتظاری دارد. این مساله باعث شده تا ناظران سیاسی از عدم انتصاب افراد مصلح در وزارت کشور مانند نریمان، احمدی و انصاری نگران شوند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

پس از روی کار آمدن وزیر کشور جدید، نگرانی‌هایی در بین ناظران سیاسی در خصوص این وزارتخانه به وجود آمد. هرچند که وزارت کشور با حضور رحمانی فضلی روند مثبت و رو به رشدی را نسبت به گذشته طی می‌کند اما هنوز مسائل و مشکلات زیادی در ساختمان میدان فاطمی تهران وجود دارد و تاکنون نتوانسته انتظار جامعه رای دهنده به دولت روحانی را برآورده کند.

به گزارش سلام نو، رحمانی فضلی احکام هسته گزینش و توسعه منابع انسانی را بصورت نادانسته به افرادی داده که که در صدد ضربه زدن به حامیان اصلاحات و روحانی در وزارت کشور هستند. حال وزیر کشور نسبت به این مساله توجه کافی را ندارد و باعث شده تا صدای پرسنلی که از این مساله آسیب دیده‌اند به گوش وزیر نرسد. در این شرایط فضای سنگینی بر کار‌شناسان و نیروهای حامی روحانی در وزارت کشور حاکم شده است. ضمنا در روزهای اخیر سعی شده تا به شکلی شتابزده و خارج از عرف جاری، احکام انتقال موقت برخی از این افراد به انتقال دائم تبدیل شود.

علاوه بر این یک منبع آگاه در وزارت کشور به سلام نو گفت: تغییر چارت اداری و ایجاد معاونت و اسامی جدید بدون مشورت با کار‌شناسان امر صورت می‌گیرد و ساختاری که چندین سال با کار کار‌شناسی ایجاد شده یک شبه در حال تحول است. صحبت‌های وزیر محترم هم در این رابطه راهگشا نیست. چراکه یک بار در مصاحبه‌ای می‌گویند نباید دقت را فدای سرعت کنیم و در جای دیگر می‌گویند که ما باید سریعا تغییرات ساختاری در وزارت کشور ایجاد کنیم.

گفتنیست در حال حاضر طبقه هجدم به اتاق فکر و دفتر آقای صولت مرتضوی (معاون سیاسی سابق) تبدیل شده است. مشخص نیست که وزیر کشور از مشاوره با مرتضوی چه انتظاری دارد. این مساله باعث شده تا ناظران سیاسی از عدم انتصاب افراد مصلح در وزارت کشور مانند نریمان، احمدی و انصاری نگران شوند.

همچنین با شروع به کار شوراهای جدید انتظار می‌رفت که روند انتصاب استانداران سرعت بیشتری بگیرد. طبق قانون شهرداران شهرهای بزرگ پس از انتخاب توسط شوراهای شهر بایستی حکم خود را از استانداران بگیرند و با این شرایط به نظر می‌رسد که بسیاری از شهرداران جدید باید حکم خود را از استانداران دولت احمدی‌نژاد بگیرن که این امر اصلا قابل قبول نیست.

به نظر می‌رسد که برای جلوگیری از انتصابات نامطلوب در وزارت کشور، شخص دکتر روحانی باید نگاه ویژه‌ای را به این وزارتخانه مهم داشته باشد.

منبع: سلام نو

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 35 = 36