۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

دمشق با پیشنهاد روسیه موافقت کرد

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: دمشق با پیشنهاد روسیه موافقت کرده تا سلاح‌های خود را تحت کنترل و نظارت بین‌المللی قرار دهد.

خبرگزاری فارس: ولیدالمعلم از موافقت رسمی دمشق با پیشنهاد روسیه خبر داد

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«ولید المعلم » وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق با پیشنهاد روسیه موافقت کرده تا سلاح‌های خود را تحت کنترل نظارت بین المللی قرار دهد.

المعلم در دیدار با «سرگئی ناریشکین» رئیس مجلس دومای روسیه در مسکو تأکید کرد که کشورش آماده است تسلیحات شیمیایی سوریه را تحت نظارت بین‌المللی قرار دهد.

وزیر خارجه سوریه گفت‌وگوهایش با «سرگئی لاوروف» همتای روسی اش را مفید ارزیابی کرد و افزود که سوریه با طرح روسیه موافقت کرده تا مانع هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه شود.

وی همچنین از سطح روابط مسکو و دمشق ابراز خرسندی کرد و تأکید کرد که با توجه به قانونمندی روسیه به قوانین بین‌المللی این روابط تقویت شده است.

المعلم با انتقاد از موضع ترکیه نسبت به بحران سوریه تأکید کرد که سوریه بیش از دو سال است که با جنگی دست و پنجه نرم می‌کند که ۸۳ کشور جهان در آن شرکت دارند و برخی از آنها در خاک سوریه آموزش می‌بینند.

تلویزیون سوریه نیز به نقل از وائل الحلقی نخست وزیر سوریه گزارش داد که دمشق از طرح مسکو به دلیل جلوگیری از خونریزی در سوریه موافقت کرده است.

در پی ادعاهای معارضان سوری درباره استفاده حکومت از سلاح شیمیایی در حومه دمشق، واشنگتن و غرب موج تهدید‌های تازه‌ای را علیه سوریه برای اقدام نظامی آغاز کرده بودند.

روسیه روز گذشته در طرحی پیشنهاد داد که سوریه همه تسلیحات شیمیایی خود را در اختیار سازمان ملل قرار دهد که با موافقت دمشق روبرو شد.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 54 = 61