۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴

جدیدترین گزارش از زرادخانه هسته‌ای اسراییل

بر اساس بولتن منتشر شده «دانشمندان اتمی» که به آمار آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا استناد کرده است، رژیم صهیونیستی در حال حاضر زرادخانه ای حاوی ۸۰ کلاهک هسته ای آماده دارد.

بولتن دانشمندان اتمیمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۴ تولید کلاهک‌های هسته‌ای را متوقف کرده است، اما در حال حاضر مواد هسته‌ای کافی برای تولید ۱۹۰ کلاهک دیگر در اختیار دارد.

سایت موسوم به «تایمز اسرائیل» با اشاره به این گزارش نوشت، که این رژیم از سال ۱۹۶۷ تولید تسلیحات اتمی خود را آغاز کرده است و به صورت مداوم زرادخانه هسته‌ای خود را توسعه داده است و تا سال ۲۰۰۴ هر سال ۲ تا ۳ کلاهک ساخته است. در این گزارش استنادی برای توقف تولید کلاهک در سال ۲۰۰۴ یا مدرکی برای آن ارائه نشده است، اما خاطرنشان کرده که در حال حاضر این رژیم مواد هسته‌ای لازم برای ۱۱۵ تا ۱۹۰ کلاهک را در اختیار دارد.

رژیم صهیونیستی توانسته در این سال‌ها با خودداری از پیوستن به معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای موسوم به «ان پی تی» و ابهام آفرینی درباره فعالیت هسته‌ای خود، و همچنین در سایه حمایتهای گسترده غرب و به ویژه آمریکا حاشیه امنی برای زرادخانه هسته‌ای خود فراهم کند.

پیش‌تر از این کار‌شناسان بین المللی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را ۴۰۰ عدد ذکر کرده بودند. همچنین گفته می‌شود این رژیم می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای خود را با استفاده از موشک‌های بالستیک، هواپیما، زیردریایی و موشک‌های کروز شلیک کند.

این آمار در کتاب سالانه ۲۰۱۳ انستیتوی تحقیقات صلح بین الملل (SIPRI) در استکهلم در ماه ژوئن نیز ذکر شده است.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده است، از میان ۸۰ کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی ۵۰ کلاهک بر روی موشک‌های بالستیک با برد متوسط نصب شده است و ۳۰ کلاهک دیگر بر روی بمب‌های هواپیما قرار گرفته شده است. همچنین گفته می‌شود رژیم صهیونیستی ممکن است تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی مثل گلوله‌های توپخانه، تسلیحات هسته‌ای قابل تخریب هم تولید کرده باشد.

پیش از این نیز در سال ۱۹۸۶ بر اساس اطلاعات مردخای ونونو دانشمند هسته‌ای پیشین رژیم صهیونیستی که به اتهام خیانت به این رژیم محاکمه شده و به زندان افتاده است، این رژیم بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای تولید کرده است.

بر اساس این گزارش آمریکا ۴۶۵۰، روسیه ۴۴۸۰، فرانسه ۳۰۰، چین ۲۵۰، انگلیس ۲۲۵، پاکستان ۱۲۰ و هند ۱۱۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند.

در حال حاضر ۱۰۲۱۵ بمب هسته‌ای قابل استفاده در جهان وجود دارد که این آمار در سال ۱۹۸۶ در اوج جنگ سرد ۶۴۴۴۹ عدد بوده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید کره شمالی با وجود چندین آزمایش هسته‌ای تا رسیدن به بمب هسته‌ای قابل استفاده تلاش‌هایی باید انجام دهد.

برای دریافت فایل اصلی آمار کلاهک‌های هسته‌ای در دنیا اینجا را کلیک کنید.

منبع: شبکه العالم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 80 = 90