۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳

توفیقی: بحث تغییر رییس دانشگاه تهران مطرح نیست

توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا شخص شما به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی خواهید شد؟ گفت: تا این لحظه که صحبت می‌کنیم بنا به معرفی بنده است اما به هر ترتیب تصمیم نهایی با رییس‌جمهور خواهد بود و زمانی آقای رییس‌جمهور از نیویورک بازگردند در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):  سرپرست وزارت علوم درخصوص برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، گفت: تغییر رییس دانشگاه آزاد نظر دولت نبوده، بلکه با نظر اعضای هیات امنای دانشگاه انجام شده است، البته رای ما به تغییر مثبت بوده است.

 دکتر جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر دولت در زمینه تغییر رییس دانشگاه آزاد چه بوده است، اظهارکرد: در دولت در این باره بحثی نشده است. وی همچنین درباره میزان شهریه دانشگاه آزاد، اظهارکرد: در این باره رییس دانشگاه آزاد باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و به هیات امنا پیشنهادهای لازم را ارائه دهد.توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا شخص شما به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی خواهید شد؟ گفت: تا این لحظه که صحبت می‌کنیم بنا به معرفی بنده است اما به هر ترتیب تصمیم نهایی با رییس‌جمهور خواهد بود و زمانی آقای رییس‌جمهور از نیویورک بازگردند در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی، گفت: من قبلا هم این موضوع را گفته‌ام که تغییرات موکول به این است که ضرورت‌ و نیازی پیش بیاید و هر وقت ضرورت ایجاب کند، تغییرات انجام خواهد شد.وی در این باره اظهار کرد: عمده هدف ما در مدیریت دانشگاه‌ها، کارآمدی، تسلط به حوزه مسئولیت و پاسخگویی به مطالبات دانشگاه‌ها و وجود مشخصه‌هایی چون اعتدال در مدیریت مبتنی بر اخلاق و عقلانیت است.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره تغییر در ریاست دانشگاه تهران، گفت: فعلا بحثی در این باره مطرح نیست.وی در خصوص استقلال مالی دانشگاه‌ها و انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط اعضای هیات علمی، گفت: خوشبختانه قانون برنامه چهارم در این باره در ماده ۲۰ برنامه پنجم تکرار شده و به صراحت آمده است که دانشگاه‌ها در امور مالی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی باید با مصوبات هیات امنای دانشگاه اداره شوند و قوانین و مقررات مستثنی هستند. این موضوع قانون است و ما حتما در جهت عملیاتی شدن آن گام برمی‌داریم.

منبع: ایسنا
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 55 = 62