۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵

اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان گیلان پیرو اتفاقات اخیر دانشگاه

مساله‌ی مهمی که ما را بر آن داشت تا با همراهان خود لب به سخن بگشاییم و آنها را به آگاهی و تصمیم گیری بیشتر نسبت به اتفاقات اخیر دانشگاه گیلان دعوت کنیم، سیاست‌های نابجا و نابخردانه در فضای دانشگاه است. ر واضح است که ولی‌نعمتان اصلی دانشگاه، دانشجویان می‌باشند اما تا به حال از کدامین دانشجو در مورد مشکلات صنفی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نظرخواهی شد؟ مگر امام(ره) نفرمودند: که دانشگاه مبدا همه‌ی تحولات است. آیا مسوولین تحولسازی را برای جامعه دانشجویی فراهم کردند؟

bayanieمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان پیرو اتفاقات اخیر این دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه خطاب اصلی به دانشجویان آمده است: «با ارزیابی این مباحث به این نتیجه رسیدیم که شکافی عمیق بین مسوولین و دانشجویان به عنوان صاحبان اصلی دانشگاه وجود دارد و تاسف بار تر نگاه ابزاری است که به این قشر آینده‌ساز می‌شود. در این حال دانشجویان‌مان باید بدانند که کلید حل این مشکل فقط در دستان خودتان می‌باشد که با مطالبه گری از این مسوولین با استفاده از ابزارهای قانونی می‌توانند معضلات پیشرو را حل کنید.»

متن کامل این  بیانیه در ادامه می‌آید:

 “إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ” (الرعد:۱۱)

دانشجویان محترم دانشگاه گیلان

هرکدام از ما باید بدانیم روزیست برای پاسخگویی، که همگان باید آن را لحاظ کنند برای آماده ساختن خویشتن و حسابرسی خود قبل از حسابرسی معبود.

اما مساله‌ی مهمی که ما را بر آن داشت تا با همراهان خود لب به سخن بگشاییم و آنها را به آگاهی و تصمیم گیری بیشتر نسبت به اتفاقات اخیر دانشگاه گیلان دعوت کنیم، سیاست‌های نابجا و نابخردانه در فضای دانشگاه است.

پر واضح است که ولی‌نعمتان اصلی دانشگاه، دانشجویان می‌باشند اما تا به حال از کدامین دانشجو در مورد مشکلات صنفی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نظرخواهی شد؟ مگر امام(ره) نفرمودند: که دانشگاه مبدا همه‌ی تحولات است. آیا مسوولین تحولسازی را برای جامعه دانشجویی فراهم کردند؟

اتفاقاتی که فقط قابلیت رخ دادن در یک دانشگاه به نام دانشگاه گیلان دارد را به اطلاع دانشجویان همیشه همراه می‌رسانیم. چرا که ما با خود پیمان بستیم که نمایندگان شما باشیم و تا انتها نیز بر این پیمان پایبند خواهیم ماند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان به عنوان پرسابقه‌ترین تشکل استان، در زمینه سیاسی قصد برگزاری سلسله برنامه‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی، باحضور سخنرانان و فرهیختگان این مرز و بوم داشته افرادی که در صلاحیتشان برای حضور همین بس که از نهاد دانشگاه برخاستند. اما می‌بینیم مسوولین این دانشگاه که به اشتباه خود را صاحبان اصلی دانشگاه می‌دانند با اعمال سیاست حذفی و تبعیض آمیز برای نشستی با برکت، که افتخار آن هم برای استان و هم برای دانشگاه بود، مجوز صادر نکردند. مگر می‌شود اقلیت محض به این شکل برای اکثریت مطلق تصمیم بگیرند. آن هم در مساله ای سیاسی که بیش از پیش باید در دانشگاه بدان توجه شود.

لازم است بدین دوستان که خود را صاحبان قسم خورده دانشگاه می‌دانند و مهر ولایتمداری را فقط بر پیشانی خود حک شده می‌بینند، این ندا را رسا سر داد که: “این تذهبون؟” مگر نشنیده‌اید این سخن زیبا و به جای مقام معظم رهبری را که می‌فرمایند: “خدا لعنت کند کسانی را که نمی گذارند دانشگاه‌های ما سیاسی شود.”

و به عنوان حرف آخر و خطاب اصلی به دانشجویان: با ارزیابی این مباحث به این نتیجه رسیدیم که شکافی عمیق بین مسوولین و دانشجویان به عنوان صاحبان اصلی دانشگاه وجود دارد و تاسف بارتر نگاه ابزاری است که به این قشر آینده‌ساز می‌شود. در این حال دانشجویان‌مان باید بدانند که کلید حل این مشکل فقط در دستان خودتان می‌باشد که با مطالبه گری از این مسوولین با استفاده از ابزارهای قانونی می‌توانند معضلات پیشرو را حل کنید.

در پایان انجمن اسلامی دانشگاه گیلان به دانشجویان این امید را می‌دهد در هر کار معقول و صحیحی پشتیبان آنهاست و هیچ گاه آنها را تنها نخواهد گذاشت و باید بدانید که این اولین مساله برای ایجاد تغییرات اساسی می‌باشد که دوباره در کنار همدیگر به جایگاه اصلی خویش بازگردیم.

والسلام من اتبع الهدی

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 57 = 64