۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳

سخنرانی امام درباره توطئه گروهک‌ها در کردستان

شما اهالی کردستان و دیگرانی که در آن نواحی هستند، گول این گروهکها را نخورید. اینها نغمه‌ای بلند کردند برخلاف قرآن مجید و بر خلاف اسلام. نغمه نژادپرستی، طرح اینکه کرد، لر، فارس، اینها باید از هم جدا باشند و هریک مستقلاً برای خود چیزی داشته باشند این آن است که اسلام آمده است که بردارد از میان این دیوارها را؛ اسلام آمده است که خراب کند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): صبح ۳ آذر ۱۳۶۱ امام خمینی در سخنرانی کوتاهی در جمع خانواده‌های شهدا، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا و رزمندگان اسلام، ارتش، سپاه پاسداران، ژاندارمری، برادران مسلمان کرد درباره توطئه گروهک‌های تجزیه‌طلب در منطقه کردستان هشدار دادند.

این سخنرانی که در جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی ( صفحات ۱۰۸ تا ۱۰۹) آمده است به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
تجلیل از فداکاریهای افتخارآفرین رزمندگان
من امروز بنا نداشتم که صحبت بکنم و حالا هم به‌طور اختصار یک کلمه می‌گویم و دعا می‌کنم به شما. من الفاظ را و گفتار را ناقص‌تر از این می‌دانم که در ستایش از شما جوانان عزیز و همه ارگانهایی که در ایران خدمت می‌کنند، از ارتش و سپاهی و کمیته و بسیج و همه اینها، الفاظ کوتاه هستند که از شما برادران و از این چهره‌های نورانی مستعد برای شهادت مدیحه بگویند. شما آبروی اسلام را و آبروی رسول خدا را در پیشگاه مقدس حق تعالی حفظ کردید. و شما برادران موجب سرفرازی حضرت امام زمان – سلام الله علیه – در پیشگاه خدای تبارک و تعالی شدید. حماسه‌هایی که شماها در کردستان و نیز دوستان شما در جاهای دیگر و از قبیل «جبهه مسلم» و «محرم» و سایر جبهه‌ها آفریدید، قابل توصیف نیست. و شما مستعد این باشید که امام زمان – سلام الله علیه – از شما توصیف کند و خدای تبارک و تعالی به شما عنایات خاصه خودش را بکند و ان شاء الله، خواهد کرد. شمایی که از جان خودتان در راه اسلام گذشته‌اید و در میدانهای نبرد حق با باطل پیشقدم شده‌اید و سرکوبی کرده‌اید از این دشمنان اسلام و دشمنان ملت و دشمنان ملت کرد و غیرکرد، شماها موجب سرافرازی همه ملت شدید ما به وجود شما افتخار می‌کنیم. و من از خداوند تعالی سعادت شما را در این دنیا و آن دنیا و سلامت شما را و رحمت بر شهیدان شما را خواستارم. و امیدوارم خدای تبارک و تعالی به شما عزیزان‌ پیروزی عنایت کند و ثواب شهدا را به شما مرحمت فرماید. خداوند تمام رزمندگان ما را در همه جبهه‌ها از بلیات حفظ کند و پیروزی آنها را که پیروزی اسلام است، پیروزی قرآن مجید است، ثبت کند در لوح محفوظ.
مخالفت اسلام با نژادپرستی
من یک کلمه به شما و اهالی کردستان عرض می‌کنم که شما اهالی کردستان و دیگرانی که در آن نواحی هستند، گول این گروهکها را نخورید. اینها نغمه‌ای بلند کردند برخلاف قرآن مجید و بر خلاف اسلام. نغمه نژادپرستی، طرح اینکه کرد، لر، فارس، اینها باید از هم جدا باشند و هریک مستقلاً برای خود چیزی داشته باشند این آن است که اسلام آمده است که بردارد از میان این دیوارها را؛ اسلام آمده است که خراب کند. و همه شما و همه ما و همه مسلمین در تحت لوای «لااله الاالله» و توحید همقدم باشیم و همنفس باشیم و اسلام را به پیش ببریم. و امیدوارم که موفق بشوید به اینکه اسلام را در همه کشورهای اسلامی و حقایق اسلام را در همه دنیا پیاده کنید. و شما بحمدالله، الگو هستید برای تمام کشورهایی که هستند و مسلم بدانید که چشم همه کشورها – یعنی، مسلمانهای کشورها و مستضعفان کشورها – به شما دوخته است و دعای ما بدرقه شماست. و خدایا، تو را به اولیایت قسم می‌دهیم که این عزیزان ما را حفظ کن. این دوستان خدا و دوستان امام زمان را پیروز کن.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 18 = 25