۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳ انتشار سند تخلفات ميلياردي از سوي خانه ملت:

محجوب: مرتضوی آماده محاکمه باشد

در سند شماره 368 اسامی 143 نماینده در سند 981 مشخصات 75 نماینده و در سند شماره 426 اسامی 67 نماینده مجلس آمده است. به نوشته مرتضوی این نماینده‌ها در دوره‌های مختلف مجلس و در «چند نوبت» از سازمان تامین اجتماعی دریافتی داشته‌اند. اما واکنش‌ها و جو درست شده بعد از جوابیه‌های مرتضوی ابعاد گزارش تحقیق و تفحص را به سمت و سویی دیگری برد. تا بعد از گذشت یک هفته از گزارش تحقیق و تفحص بیشتر از آنچه صحبت از متهمان اصلی شود، دعوا بر سر دریافت پول از سوی نماینده‌ها و روزنامه‌ها باشد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): در ادامه واکنش‌ها به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی، روز گذشته خبرگزاری خانه ملت اسنادی از پرداخت‌های میلیونی تامین اجتماعی به برخی از اعضای دولت احمدی‌نژاد را منتشر کرد. همزمان علیرضا محجوب، رییس کمیته تحقیق و تفحص از دیدار با مراجع قضایی و محاکمه مرتضوی خبر داد.

بعد از ارائه گزارش تحقیق و تفحص در مجلس سعید مرتضوی که بیشترین تخلفات و برداشت‌های غیرقانونی در دوران مدیرعاملی او اتفاق افتاد، دو جوابیه منتشر کرد و نمایندگان مجلس و اعضای تیم تحقیق و تفحص را به نحوی درگیر تخلفات میلیاردی در این سازمان کرد. او بعد از ارائه گزارش در مجلس، برخی از مفاد این گزارش را غیرواقعی خواند و در جوابیه خود اعلام کرد بسیاری از پرداخت‌ها از محل منابع غیرشمول سازمان مذکور بنا به تصویب هیات امنای این نهاد صورت گرفته و محل ایراد نیست. این در حالی است که هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی بسیاری از این پرداخت‌ها را شبهه‌ناک و باعث تعجب دانسته بود. در این گزارش همچنین آمده است: «توافقات هیات امنا برای پرداخت مبالغ مذکور سندیت خاصی نداشته و دلایل این پرداخت‌ها برای اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس و جامعه هدف مشخص نیست حال اینکه تمام این اسناد در قالب گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به مراجع قضایی تحویل داده شد تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.»

اما علیرضا محجوب، رییس کمیته تحقیق و تفحص که مرتضوی از او به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان پول از تامین اجتماعی نام برده بود، طی روزهای گذشته نسبت به صحبت‌های مرتضوی بار دیگر واکنش نشان داد. محجوب از دیدار تیم تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی با مسوولان قضایی و صحبت درباره ابعاد تخلفات سازمان تامین اجتماعی خبر داد و در گفت‌وگو با «ایلنا» گفت: «مرتضوی باید خود را آماده محاکمه قضایی کند.»او همچنین در واکنش به نامه مرتضوی به رییس کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرداخت به نمایندگان مجلس هم چنین گفت: «هیچ مدرکی درباره اینکه نمایندگان مجلس نهم این کارت‌ها را دریافت کرده‌اند، وجود ندارد. کسانی که این کارت‌ها را دریافت داشته‌اند از نمایندگان مجلس هشتم بوده‌اند.»

بعد از انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس که از دریافت کارت هدیه و بن از سوی ۳۷ نماینده مجلس خبر می‌داد، سعید مرتضوی در جوابیه‌یی اعلام کرد دریافت کارت هدیه و بن، مختص ۳۷ نفر نماینده مورد اشاره در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نبوده و در دوره قبل بیش از ۱۵۰ نفر از نمایندگان از جمله رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس و تعدادی دیگر از اعضا نیز جزو دریافت‌کنندگان بوده‌اند. او همچنین عنوان کرد این پرداخت‌ها از محل غیرشمول برای بیمه‌شدگان و خانواده‌های نیازمند حوزه انتخابیه اختصاص داده شده بود. بعد از انتشار این جوابیه نمایندگان مجلس از جمله علیرضا محجوب، رییس کمیته تحقیق و تفحص نسبت به اظهارات مرتضوی واکنش نشان دادند و عنوان کردند پولی از مرتضوی دریافت نکرده‌اند. بعد از آن رییس «کمیسیون اصل۹۰» خواستار انتشار اسامی نمایندگان دریافت‌کننده هدیه و بن از سوی مرتضوی شد. سعید مرتضوی، رییس سابق سازمان تامین اجتماعی، اسنادی را برای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که در آنها نام نماینده‌هایی که از این سازمان «کارت هدیه» و «بن» دریافت کرده‌اند، آورده شده بود. مرتضوی، این سه سند را ضمیمه نامه خود کرده و به کمیسیون فرستاده است.

در سند شماره ۳۶۸ اسامی ۱۴۳ نماینده در سند ۹۸۱ مشخصات ۷۵ نماینده و در سند شماره ۴۲۶ اسامی ۶۷ نماینده مجلس آمده است. به نوشته مرتضوی این نماینده‌ها در دوره‌های مختلف مجلس و در «چند نوبت» از سازمان تامین اجتماعی دریافتی داشته‌اند. اما واکنش‌ها و جو درست شده بعد از جوابیه‌های مرتضوی ابعاد گزارش تحقیق و تفحص را به سمت و سویی دیگری برد. تا بعد از گذشت یک هفته از گزارش تحقیق و تفحص بیشتر از آنچه صحبت از متهمان اصلی شود، دعوا بر سر دریافت پول از سوی نماینده‌ها و روزنامه‌ها باشد.

منبع: اعتماد

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

27 - = 20