۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲ جهانگیری از بازداشت متهم «ویژه‌خوار» خبر داد:

۸‌هزار میلیارد تومان پول دولت در حساب یک‌نفر

آیت‌الله‌العظمی موسوی‌اردبیلی نیز در این دیدار با تحسین تلاش‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای حل مشکلات کشور، ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این روند اوضاع کشور و زندگی مردم رو به بهبودی حرکت کند. در این دیدار موسوی‌اردبیلی خطاب به جهانگیری گفت: در هشت‌سال گذشته ما سختی‌های زیادی کشیدیم، در این مدت ما فقط دعا می‌کردیم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): معاون اول رییس‌جمهوری به وعده خود عمل کرد و گزارش «ویژه‌خواری» به دست حسن روحانی رسید. یک‌ماه پس از دستور رییس‌جمهوری برای پیگیری وضعیت ویژه‌خواران، معاون اول رییس‌جمهوری در سفر به قم گفت: «گزارشی از «ویژه‌خواری» برای رییس‌جمهوری تهیه و ارسال شده است. ما در این دوره اصرار داریم که برای سلامت دستگاه‌های اداری، یک نظارت در درون ‌قوه‌مجریه طراحی کنیم تا پیشگیری انجام شود.» جهانگیری ادامه داد: «برای اینکه این پیشگیری انجام شود، باید یک سیستم دولت هوشمند ایجاد کنیم و تمام کارهایی را که با تسهیل آنها گلوگاه‌های فساد از بین می‌رود، شناسایی کنیم.» او افزود: «مصادیقی هم که در حال حاضر یک نفر از آنها مطرح است و حجم بزرگی از پول‌های دولت یعنی بیش از دو‌میلیاردیورو یا بیش از هشت‌هزار‌میلیاردتومان پول دولت در حساب ایشان است، دستگیر شده و در اختیار قوه‌قضاییه است و با کار هماهنگی که بین قوه‌قضاییه و قوه‌مجریه شکل گرفته، امیدوار هستم که به‌عنوان یک مورد مهم در این زمینه کار شود. احتمالا موارد دیگری هم باشد، که اگر باشد، به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.» یک‌ماه قبل رییس‌جمهوری به معاون اول خود دستور داد تا اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوءاستفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند، در اولویت کار قرار گیرد. در بخشی از دستور رییس‌جمهوری آمده است: «ضروری است موارد سوءاستفاده از شرایط تحریم مورد رسیدگی قرار گیرد و برای حراست از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام فوری صورت پذیرد و گزارش مربوطه ظرف یک ماه به اینجانب ارایه گردد.»

به جز گزارش ویژه‌خواری که سوال بسیاری از خبرنگاران بود شایعه استعفای جهانگیری محور سوال بعدی از معاون اول قرار گرفت اما او در واکنش به این شایعه گفت: «هیچ‌وقت استعفا نمی‌دهم.»
دیدار جهانگیری با علما
معاون اول رییس‌جمهوری که در سفرش به قم با آیات عظام مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و جوادی‌آملی و صانعی دیدار کرده بود، درباره آنچه در این دیدارها گذشت؛ گفت: «توفیقی برای دولت تدبیر و امید است که هر چند وقت یک‌بار مسوولان دولت خدمت مراجع عالیقدر برسند و گزارشی از پیشرفت کارها و مشکلات پیش‌رو ارایه کنند.»او ادامه داد: «حمایت مراجع از نظام جمهوری‌اسلامی و دولت، سرمایه گرانقدری است که ما قدر آن را می‌دانیم. نفوذ کلام علما در بین مردم در خیلی از کارها می‌تواند راهگشا باشد. امروز گزارشی از کارها و مشکلات ارایه و به‌طور خاص از هدفمندی یارانه‌ها صحبت کردیم و نظرات علما برای ما خیلی مفید بود. این نظرات در دولت مطرح و حتما از آنها استفاده خواهد شد.»دیدار معاون اول رییس‌جمهوری با علمای قم دیدار مهمی بود اما آنچه به این دیدارها رنگ‌وبویی دیگر داده بود دیدار با آیت‌الله صانعی است. جهانگیری بدون حضور خبرنگاران با آیت‌الله صانعی دیدار کرد و در این دیدار حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری و محمدصادق صالحی‌منش، استاندار قم حضور داشتند. جهانگیری در این دیدار گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید ارایه کرده و درباره مسایل سیاسی روز با آیت‌الله صانعی گفت‌وگو کرد. آیت‌الله صانعی از مراجع تقلید، در قم ساکن است. او در چهارسال گذشته یکی از منتقدان دولت احمدی‌نژاد بود و در سال‌های اخیر کمتر دیداری داشت و خبری از او در رسانه‌ها منتشر می‌شد. معاون اول رییس‌جمهوری در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی با ابلاغ سلام دکتر روحانی به ایشان، گزارشی از شرایط اقتصادی کشور و برنامه‌ریزی‌های دولت برای عبور از این شرایط دشوار را تشریح کرد. آیت‌الله‌ جوادی‌آملی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به دکتر روحانی، ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید در کارها و اقدامات خود بیش از پیش به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ نایل شود.
جهانگیری در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی به این مرجع تقلید، گفت: «یکی از اصولی که دکتر روحانی و اعضای دولت بر آن پافشاری دارند این است که باید پایگاه دینی و اسلامی نظام را تقویت کنیم و در جهتی گام برداریم که رهنمودها و دغدغه‌های مقام‌معظم‌رهبری و مراجع، مورد توجه ویژه قرار گیرد. آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی نیز در سخنانی اظهار کرد: رییس دولتی که روی کار آمده هم نامش روحانی است و هم درحقیقت دولتی روحانی است که به مسایل دینی و مذهبی توجه دارد و مایه امیدواری برای مردم و اقشار مذهبی است.»معاون اول رییس‌جمهور در دیدار با آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی، هم ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای حل مشکلات کشور، درخصوص مسایل گوناگون داخلی و بین‌المللی با این مرجع تقلید گفت‌وگو کرد. آیت‌الله وحید خراسانی نیز در این دیدار با بیان اینکه «با توکل به خدای بزرگ و به شرط اینکه حرف و عمل همه ما یکی باشد، مشکلات حل خواهد شد»، تاکید کرد: «شرط پذیرش مسوولیت در نظام اسلامی اولا حفیظ و امین‌بودن نسبت به‌کار و مسوولیت و ثانیا داشتن علم به تمام زوایای کار و مسوولیتی که هر فرد برعهده می‌گیرد بوده و چنانچه این دو شرط در پذیرش مسوولیت‌ها حاکم بود با مشکلات فعلی مواجه نبودیم.»
جهانگیری در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی با ابلاغ سلام به دکتر روحانی، ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید در کارها و اقدامات خود بیش‌ازپیش به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ نایل شود. این مرجع تقلید هم در این دیدار مردم ایران را مردمی خوب خواند و ایستادگی و اتکا به توانمندی‌های داخلی را گامی مهم در پیشرفت و موفقیت کشور عنوان کرد.
اسحاق جهانگیری در ادامه سفر به استان قم، در دیدار آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با ارایه گزارشی از اقدامات دولت طی چندماه گذشته و تشریح اوضاع کنونی کشور، به برنامه‌های دولت در جهت گام دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و مذاکرات ایران با کشورهای عضو ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: در این مذاکرات با عزت و قاطعیت از حقوق ملت دفاع شد و در نتیجه توافق صورت‌گرفته، امروز شاهد نشاط در میان مردم و آرامش در اقتصاد کشور هستیم.
آیت‌الله‌العظمی موسوی‌اردبیلی نیز در این دیدار با تحسین تلاش‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای حل مشکلات کشور، ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این روند اوضاع کشور و زندگی مردم رو به بهبودی حرکت کند. در این دیدار موسوی‌اردبیلی خطاب به جهانگیری گفت: در هشت‌سال گذشته ما سختی‌های زیادی کشیدیم، در این مدت ما فقط دعا می‌کردیم. او افزود: «هشت‌سال گذشته شرایط کشور آن‌گونه که باید و شاید مناسب نبود. در این مدت ما فقط دعا می‌کردیم و با زبان بی‌زبانی حرف‌هایمان را می‌زدیم ولی الحمدلله با روی‌کارآمدن دولت یازدهم، برنامه‌ریزی‌ها بهتر شده است و کارها حساب‌شده پیش می‌رود.» این مرجع تقلید به جهانگیری گفت: «در هشت‌سال گذشته ما سختی‌های زیادی کشیدیم و اکنون نوبت شما دولتمردان است که برای بهبود وضعیت مردم و رفع مشکلات مردم، سختی بکشید و تلاش کنید.» معاون اول رییس‌جمهوری همچنین درباره نتایج جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم هم که با حضور او برگزار شده بود، گفت: «مشخص بود که مسوولان مختلف استان با کمبود منابع و تنگناهایی روبه‌رو هستند و عمدتا طرح‌هایی را مطرح کردند که در ردیف بودجه است ولی کمبود منابع دارند. برخی از آنها مانند طرح‌های آب، بخش سلامت و طرح صحن شرقی حرم عمدتا در بودجه ۹۲ و همین‌طور در بودجه ۹۳ تامین اعتبار خواهد شد تا بتوانند با سرعت بیشتری پیش بروند.» سفر معاون اول رییس‌جمهوری به قم روز گذشته پایان یافت. برخی منابع آگاه مقصد سفر بعدی او را سیستان و بلوچستان ذکر کرده‌اند.
منبع: شرق
:::::
برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

14 + = 24