۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶

نامه همسر شهید وصالی به حاتمی‌کیا: مردم خود قضاوت خواهند کرد

پیام آور یک واقعه اگر بیشتر از قهرمانان آن با اهمیت نباشد، کمتر هم نیست! اگر زینب نبود، عاشورایی هم نبود! در حقانیت و پاکی خون آن عزیزان شکی نیست، مهم این است که این حقانیت به گوش مردمان برسد، مردمانی که خسته از دروغ و تزویرند. مردم خود قضاوت می کنند و اینجاست که غایت خون آن قهرمانان به ثمر می رسد. قدم بزرگی برداشتید. باز هم سپاس از اینکه یاد این شهیدان را زنده کردید.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): مریم کاظم زاده همسر شهید اصغر وصالی در نامه‌ای به ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «چ» از او برای ساخت فیلم هایی که از شهدا یاد می کند تقدیر و تشکر کرد.
مریم کاظم زاده همسر شهید اصغر وصالی یاداشتی را برای ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم «چ» منتشر کرده است که در سایت این فیلم آمده است. این نامه به این شرح است: با عرض سلام آقای حاتمی‌کیا منتظر بودم سی و دومین جشنواره فیلم فجر تمام شود تا بتوانم حسم را درباره ماجرای ۴٨ساعته، پاوه بنویسم. فیلم را هنوز ندیدم. به هر تقدیر گذشت. خوشحال شدم از اینکه آقای حمیدیان جایزه بازیگری نقش مکمل را گرفت. حتما بطور شایسته ای نقش اصغر وصالی را بازی کرده که مستحق چنین جایزه ای شده، مشتاقانه منتظرم تا در اولین فرصت، فیلم را ببینم. اما این چند کلام نه به خاطر فیلم «چ» که به خاطر زحماتی است که برای خلق و زنده کردن یاد عزیزانمان اصغر وصالی و دستمال سرخها انجام دادید. تلاشتان ارجمند. مراسم را از قاب تلویزیون خانه دیدم و شما بین دوستانتان نبودید. عدم حضورتان بسیار پررنگ بود ولی پررنگ تر از آن تقدیر پیاپی سایرین از شخص شما بود. به خصوص عوامل فیلم «شیار ۱۴۳» هر چند در این آشفته بازار هنر امروز ایران، فیلم و محتوای آن اهمیت بالایی دارد اما مهم تر از آن کار ارزشمند شما برای معرفی این فیلم بود. شما در این جشنواره درس بزرگی به همه همکارانتان دادید، همان درسی که تابستان ۵٨ در پاوه، اصغروصالی، دکتر چمران، مسعود نعیمی، آقا بزرگی و سایر شهدای دستمال سرخهای پاوه به همه ما دادند. خدا همراهتان باشد که هم زنده کننده نام شهیدان بودید و هستید، هم ادامه دهنده راه آنان. توحید، چگونه خوب زندگی کردن، محبت کردن، به فکر دیگران بودن در غوغایی که خودت نیاز داری به فکرت باشند از جمله درس هایی بود که ماجرای عاشورا، پاوه و عملیات های مکرر جبهه ها به ما داده اند. هرکس وظیفه دارد تا مراقبه ای داشته باشد برای کاری که انجام می دهد و قضاوت کارش را هم فقط خدا می داند، نه هیچ کس دیگر. خوش به حال کسی که در مراقبه و عملکردش خدا به او بهترین جایزه ها را بدهد. پیام آور یک واقعه اگر بیشتر از قهرمانان آن با اهمیت نباشد، کمتر هم نیست! اگر زینب نبود، عاشورایی هم نبود! در حقانیت و پاکی خون آن عزیزان شکی نیست، مهم این است که این حقانیت به گوش مردمان برسد، مردمانی که خسته از دروغ و تزویرند. مردم خود قضاوت می کنند و اینجاست که غایت خون آن قهرمانان به ثمر می رسد. قدم بزرگی برداشتید. باز هم سپاس از اینکه یاد این شهیدان را زنده کردید. به کوی میکده گریان و سرفکنده روم چرا که شرم همی آیدم ز حاصل خویش نه عمر خضر بماند نه ملک اسکندر نزاع بر سر دنیای دون مکن درویش مریم کاظم‌زاده همسرشهید اصغر وصالی
منبع: مهر
::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

27 - 19 =