۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴

پیام امام خمینی به مردم پاکستان

دولتها از سرنوشت محمدرضا پهلوی عبرت بگیرند؛ از پشت کردن به اسلام عبرت بگیرند. پشت کردن به اسلام و رو آوردن بر اجانب، همین عاقبت را دارد. من از دولت پاکستان می‌خواهم برای ملت شیعه پاکستان احترام بیشتری قائل شود. در مملکتی که بیش از ده میلیون شیعه هست باید مذهب آنها هم رسمی باشد. باید مراعات همه طبقات مسلمین بشود. از خداوند عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۳۵ سال پیش در چنین روزی (۱۴ اسفند ۱۳۵۷ / ۶ ربیع الثانی ۱۳۹۹) امام خمینی در  سخنرانی در جمع  وزیر مختار پاکستان و خبرنگاران پاکستانی درباره مسئولیت مسلمانان در عصر حاضر سخن گفتند.

متن این سخنرانی کوتاه را که در جلد ۶ صحیفه امام (صفحه ۳۱۷) آمده، می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم‌]

سلام من به ملت شریف پاکستان، سلام و درود به شما. دستهای ناپاک اجانب، مسلمین را از یکدیگر جدا کردند، تفرقه بین مسلمین انداختند تا استفاده کلان خودشان را بکنند و ذخایر ملی و معنوی ما را به تباهی بکشند. این عصر، عصری نیست که مسلمین بنشینند و نگاه کنند تا آنها را چپاول کنند. عصری است که باید همه مسلمین قیام کنند و دست اجانب را از ممالک خود دور کنند. مسلمین باید همه با هم، در صف واحد، با اجانب مبارزه کنند و حقوق پایمال شده خودشان را بگیرند و دست استعمار غارتگر را از ممالک خود قطع کنند. دولتهای اسلامی باید در خدمت ملتها باشند نه خدای نخواسته در خدمت اجانب.
دولتها از سرنوشت محمدرضا پهلوی عبرت بگیرند؛ از پشت کردن به اسلام عبرت بگیرند. پشت کردن به اسلام و رو آوردن بر اجانب، همین عاقبت را دارد.
من از دولت پاکستان می‌خواهم برای ملت شیعه پاکستان احترام بیشتری قائل شود. در مملکتی که بیش از ده میلیون شیعه هست باید مذهب آنها هم رسمی باشد. باید مراعات همه طبقات مسلمین بشود. از خداوند عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم.

:::::
برچسب‌ها: ٬

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 5