۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶

نامه نوروزی امام به دانش آموزان دبستان سلمان فارسی

هرچه می‌توانید در تحصیل علوم جدی و کوشا و در اخلاق و اعمال و کردار نیک کوشش کنید که برای آتیه میهنتان افتخارآفرین باشید. و در احترام به پدران و مادران و معلمان که پدران معنوی و فرهنگی شما هستند فروگذار نکنید و از اسلام و جمهوری اسلامی حمایت و پشتیبانی نمایید. خداوند متعال پشت و پناه همگان باشد. پیروز باشید و عید نوروز بر شما مبارک باد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): یکی از نامه های جالب مندرج در صحیفه امام، پاسخ امام خمینی به نامه دانش آموزان دبستان سلمان فارسی (مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۶۰) است. در این نامه کوتاه که در جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (صفحه ۱۱۵) آمده، امام پندها و نصایح اخلاقی در پاسخ به نامه دانش آموزان دبستانی مطرح می نمایند:

بسم الله الرحمن الرحیم

دبستان سلمان فارسی – ۲۶ اسفند ۱۳۶۰

فرزندان عزیزم، نامه‌های محبت آمیز شما واصل گردید و موجب تقدیر و تشکر شد.

امیدوارم خداوند تعالی به شما عزیزان که امروز کودکانی صافدل و بامحبت می‌باشید توفیق در تحصیل و اخلاق کریمه و تهذیب نفس مرحمت فرماید که در آتیه ان شاء الله تعالی خدمتگزارانی برای اسلام و کشور و ملت خود باشید و از شرّکجروانی که می‌خواهند شما را به کجروی کشانند محفوظ باشید.

هرچه می‌توانید در تحصیل علوم جدی و کوشا و در اخلاق و اعمال و کردار نیک کوشش کنید که برای آتیه میهنتان افتخارآفرین باشید. و در احترام به پدران و مادران و معلمان که پدران معنوی و فرهنگی شما هستند فروگذار نکنید و از اسلام و جمهوری اسلامی حمایت و پشتیبانی نمایید. خداوند متعال پشت و پناه همگان باشد. پیروز باشید و عید نوروز بر شما مبارک باد. والسلام.

روح الله الموسوی الخمینی

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

91 - = 88