۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲

بیانیه شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

شورای مرکزی جدید این تشکل نیز همچون سنوات قبل در عرصه سیاسی اهتمام خود را به رویکرد اصلاح‌گرانه و به دور از هرگونه افراط و تفریط و سیاست‌زدگی حفظ خواهد کرد و آزاد اندیشی را لازمه ی جنبش دانشجویی می‌داند و تمام تلاش خود را برای احیای گفتمان اصیل انجمن‌های اسلامی به کار خواهد بست. انجمن اسلامی دانشگاه وابسته به هیچ کانون قدرت در دانشگاه یا وام‌دار هیچ حزب و گروه سیاسی در کشور نخواهد بود و نخواهیم گذاشت این سنگر پاک، مأوای افراطیون و منحرفین و بازیچه‌ی احزاب و جناح‌های بیرون از دانشگاه شود.

shiraz med uni مبارزه (رسانه تحلیلی خبر دانشجویان خط امام): شورای مرکزی منتخب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با صدور بیانیه ای فعالیت خود را آغاز کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

«انجمن های اسلامی باید توجه کنند که در بینشان از این منحرفین نفوذ نکنند… باید سعی خودتان را، کوشش خودتان را در انتخاب افراد برای این انجمن‌ها بکنید… این انجمن‌ها فعالیتشان بسیار ارزش دارد، لکن یک همچون مسئولیت هایی دارند که مسئولیتشان هم بزرگ است.»

(بیانات امام خمینی (ره) در جمع فعالان انجمن های اسلامی دانشجویان، ۶ آذر ۱۳۶۱)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نزدیک به ۳۵ سال قدمت در سخت ترین شرایط و حساس ترین مقاطع همواره در عین حفظ مواضع خود و اعتقاد به روشنگری در سیاهی ها، مطالبه‌گری در اقتدارطلبی‌ها و اصلاح گری در کلیشه‌ها هرگز خطوط قرمز دانشجویان مسلمان و انقلابی را زیر پا نگذاشته است و رسالت مکتبی خود را از دست نداده است.

انتخابات پرشور شورای مرکزی اخیر نیز که دیگر بار مزین به مشارکت بالای دانشجویان فهیم این دانشگاه شد نشان دهنده‌ی مقبولیت و محبوبیت این تشکل به واقع دانشجویی است و چراغ راهی خواهد بود تا هرگز این اعتماد شما دانشجویان را نسبت به خود فراموش نکنیم چنانکه تفاوت تشکل‌های فرمایشی با تشکل دانشجویی به معنای کلمه در همین پشتیبانی و حمایت بدنه‌ی دانشجویی است.

هم اکنون که این مسئولیت بر دوش ما قرار گرفته است، امیدواریم بتوانیم آیه ی شریفه ی” امرهم شورا بینهم” را سرلوحه‌ی کار خود قرارداده و با تکیه بر خرد جمعی برای حفظ جایگاه اصیل دانشجو تلاش کنیم البته باید بگوییم که ما فرازو نشیب‌های زیادی را پشت سرگذاشته‌ایم و انکار نمی‌کنیم که در پاره‌ای از موارد آنگونه که شایسته بوده است نتوانستیم وظایف خود را به درستی اجرا کنیم و حقوق به حق دانشجویی را آنگونه که می‌بایست به سرمنزل مقصود برسانیم. اما باید خاطر نشان کنیم که نخواهیم گذاشت که از این پس احدی چه مسئول و چه دانشجو در کوچکترین اتفاقات و مسائل تشکیلاتی خیال دخالت به خود راه دهد چه برسد به آنکه بخواهد به دنبال سهم خواهی باشد.

شورای مرکزی جدید این تشکل نیز همچون سنوات قبل در عرصه سیاسی اهتمام خود را به رویکرد اصلاح‌گرانه و به دور از هرگونه افراط و تفریط و سیاست‌زدگی حفظ خواهد کرد و آزاد اندیشی را لازمه ی جنبش دانشجویی می‌داند و  تمام تلاش خود را برای احیای گفتمان اصیل انجمن‌های اسلامی به کار خواهد بست.

انجمن اسلامی دانشگاه وابسته به هیچ کانون قدرت در دانشگاه یا وام‌دار هیچ حزب و گروه سیاسی در کشور نخواهد بود و نخواهیم گذاشت این سنگر پاک، مأوای افراطیون و منحرفین و بازیچه‌ی احزاب و جناح‌های بیرون از دانشگاه شود و تنها در سنگر دانشجویی با رویکرد انتقادی و اصلاح‌گرا برای رسیدن به اهداف جامعه دانشگاهیان خواهد بود و تمام تلاش خود را خواهد کرد و همچنین در نظر داریم فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه را به سمتی سوق دهیم که عقاید تنها یک عده محدود بر همه دانشجویان تحمیل نگردد بلکه مطالبه فرهنگی و سیاسی اکثر دانشجویان به رسمیت شناخته شود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تغییرات مدیریتی صحیح و مفیدی که در دانشگاه اتفاق افتد حمایت خواهد کرد و در جهت مطالبات به حق دانشجویان از کمک و تلاش خود، برای ایجاد چنین تغییراتی نه تنها دریغ نخواهد کرد که به دنبال اعتلای هر چه بیشتر دانشگاه و رضایت دانشجویان خواهد بود. امید است همواره اتکال به خداوند منان را در این مسیر سخت سرلوحه‌ی اعمال و افکارمان قرار دهیم. ان شاءا…

شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

20 - 17 =