۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷ فرمانده نیروی زمینی ارتش:

نیروهای نظامی نباید وارد کارهای سیاسی شوند

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نقش نیروهای نظامی در این حوزه اظهار داشت: راهبرد کلی را امام(س) و بعد از ایشان فرمانده کل قوا مشخص کردند که نیروهای نظامی نباید وارد کارهای سیاسی شوند. ما سرباز هستیم و باید به وظیفه سربازی عمل کنیم.

pordastan«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: راهبرد کلی را امام‌(س) و بعد از ایشان فرمانده کل قوا مشخص کردند که نیروهای نظامی نباید وارد کارهای سیاسی شوند. ما سرباز هستیم و باید به وظیفه سربازی عمل کنیم.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته ارتش برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این نیرو در سال گذشته گفت: مراقبت‌ از مرزهای غربی و جنوب غربی کشور،‌ برخورد با گروه‌های تروریستی، قاچاقچیان و اشرار که احیانا قصد ورود به کشور را داشتند؛ پشتیبانی بالگردی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه و از مرزهای شرقی و غربی توسط بالگردهای پشتیبانی و تهاجمی، برخورد با گروهک‌های پژاک و جندالشیطان توسط هوانیروز بخشی از اقدامات نیروی زمینی ارتش بوده است.
وی افزود: پاکسازی یک میلیون هکتار از اراضی آلوده به مین و مواد منفجره و تقدیم ۱۸۰ شهید در این راه از دیگر اقدامات نیروی زمینی ارتش است.
پوردستان با اشاره به اجرای طرح جامع ساختاری ثامن الائمه نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از محورهای این طرح آمایش سرزمینی است که بر اساس آن بخش زیادی از پادگان‌های نیروی زمینی جابجا می‌شود.
وی تاکید کرد: پادگان‌های مشهد، تبریز، اهواز، زاهدان و بیرجند در حال ساخت و بخشی از نیروها در آن مستقر شده‌اند و در حال فروش پادگان‌های قدیم هستیم.
وی افزود: همچنین پادگان‌های جدید قائم‌شهر، نهبندان، بجنورد، زنجان و شیراز نیز در حال ساخت هستند. همچنین ۴ پادگان در سیرجان، کهنوج، کرمان و ایلام در سال ۹۲ جانمایی شد و احیانا تا پایان سال ۹۲ و یا ابتدای ۹۳ کار ساخت آنها آغاز می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در تهران هم در سال گذشته سه پادگان قلعه‌مرغی،‌ عباس‌آباد و شهید اجاره‌دار تخلیه شد و در سال ۹۲ نیز پادگان آموزشگاه نظامی در خیابان پاسداران تهران تخلیه و واگذار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش، یگان‌های مشخصی برای ماموریت‌های امدادرسانی در سوانح طبیعی تعیین کرده که تاکنون نیز در این حوزه کمک‌های شایانی کرده‌اند.
پوردستان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش سالانه ۱۵۰ هزار نفر از جوانان را در غالب خدمت سربازی تربیت و آموزش می‌دهد. این نیرو همچنین بزرگترین باشگاه فرهنگی ورزشی کشور را در اختیار دارد که در ۱۸ رشته ورزشی فعالیت می‌کنند. این باشگاه در المپیک پکن بیشترین آمار شرکت کننده را داشت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در سال ۹۱ شاهد رونمایی از نسل سوم تانک ذوالفقار که مجهز به سیستم کنترل آتش و استابلایزر شده بود و همچنین نسل جدید تانک صمصام و سبلان بودیم.
وی افزود: در سال گذشته همچنین تفنگ تک تیرانداز شاهر با کالیبر ۱۴٫۵ و برد سه کیلومتر را رونمایی کردیم و به تونل باد عمودی که شبیه‌ساز چترباز سقوط آزاد است، دست یافتیم. از طرف دیگر خودروی تاکتیکی دو و نیم تن نینوا با مقیاس نظامی، تولید انواع شبیه‌ساز و اورهال ۸ بالگرد را شاهد بودیم.
وی اعلام کرد: در سال ۹۲ در ۴ ست شبیه‌ساز بالگرد رونمایی می‌شود.
پوردستان با بیان اینکه در سال ۹۱ هشت مرحله رزمایش گسترده انجام شد، تاکید کرد: آخرین رزمایش ما رزمایش موشکی بود که با موفقیت انجام شد. موشک‌هایی که در نیروی زمینی استفاده می‌شود برای هدف قرار دادن عقبه دشمن است و موشک‌های استراتژیک و برد بلند نیست و در این رزمایش‌ها موشک‌های نازعات و فجر ۵ که توسط متخصصین داخلی بهینه سازی شده بودند، با برد، دقت و قدرت تخریب بالاتر شلیک شدند.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بالگرد ملی گفت: بالگرد ملی توسط صنایع پنها در وزارت دفاع در حال آماده شدن است. سه دستاورد مهم نیروی زمینی در حوزه مخابرات شبیه‌ساز و پدافند هوایی در روز ۲۹ فروردین رونمایی می‌شود.
وی در ادامه سخنانش اذعان کرد: این نیرو ۸ رزمایش تخصصی در سال ۹۲ اجرا می‌کند.
پوردستان افزود: گروه‌های مسلح برای دفاع از مرزها از استحکام، استعداد و قابلیت بالایی برخوردارند و کوچکترین تهدیدات در مرزها، منطقه و فرامنطقه توسط کارشناسان اطلاعاتی ما تحلیل می‌شود و متناسب با آن قابلیت‌های لازم ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: در مرزها تهدیدی احساس نمی‌کنیم و گروهک‌هایی مثل پژاک و جندالشیطان با توجه به آمادگی نیروهای مسلح ما نمی‌توانند هیچ حرکتی داشته باشند.
پوردستان با اشاره به برگزاری رژه ۲۹ فروردین گفت:‌در این روز شاهد رژه یگان‌های پیاده، موتوری و در تهران رژه هوایی خواهیم بود که متاسفانه تاکنون وضعیت هوایی تهران اجازه تمرین بالگردها و جنگنده‌ها را نداده و امیدواریم شرایط هوایی در روز رژه مساعد شود.
وی با اشاره به رسانه‌های کشور اظهار داشت: انتظار ما این است رسانه‌های دیداری و شنیداری انعکاس بیشتری از فعالیت‌ و اقدامات ارتش داشته باشند تا مردم بیشتر با توان ارتش آشنا شوند و امنیت روانی ایجاد شود.
پوردستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چابک‌سازی نیروی زمینی اظهار داشت: چابک‌سازی یعنی قدرت پاسخگویی سریع به تهدیدات و به معنای کوچک‌سازی این نیرو نیست. بیشترین نیروهای ما در غرب مستقر بودند و در مرزهای شرقی، شمالی و جنوبی نیروی کمتری داشتیم که با طرح جامع نزاجا توزیع مناسب نیرو انجام شد.
پوردستان همچنین در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نقش نیروهای نظامی در این حوزه اظهار داشت: راهبرد کلی را امام(س) و بعد از ایشان فرمانده کل قوا مشخص کردند که نیروهای نظامی نباید وارد کارهای سیاسی شوند. ما سرباز هستیم و باید به وظیفه سربازی عمل کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری کردند قطعا ارتش باید در مسیر اجرایی شدن این هدف قدم‌هایی بردارند و کارهای خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به حماسه سیاسی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: ارتش در سال حماسه سیاسی بدون جانبداری از فرد خاصی به صورت صد در صدی در انتخابات شرکت خواهد کرد.
پوردستان افزود: بالگردهای هوانیروز آماده شده‌اند تا صندوق‌های سیار را در مناطق صعب‌العبور قرار دهند و پادگان‌ها را آماده‌ کرده‌ایم تا صندوق‌های سیار برای گرفتن رای یگان‌ها به آنجا بیایند.
وی با اشاره به حماسه اقتصادی نیز گفت: وظیفه ما صرفه‌جویی در تمامی زمینه‌ها و شرکت در فعالیت‌های بازسازی کشور می‌باشد که قرارگاه قرب ارتش آماده این کار شده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

76 - 71 =