۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸ در نشست خبری ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

سبحانی: نقش پول در تعیین سرنوشت ملت را قبول ندارم/ آمده ام که با این تفکر مبارزه کنم

وی با اشاره به شعار اقتصاد بدون ربا، اخلاق گرایی و قانون مداری گفت: در برنامه دولت من قرار است اقتصاد عاری از ربا باشد و عدالت براساس آگاهی و رشد مردم تعمیق پیدا کند و کشور با اخلاق مداری که جامعه اکنون به شدت به آن نیاز دارد به ثمر برسد

IMG19054381.jpg«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دکتر حسن سبحانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش مبارزه، دکتر سبحانی، استاد تمام اقتصاد و نماینده سابق مجلس ساعت ۱۰:۳۰ امروز به طور رسمی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. جمعی از اعضای کمیته های دانشجویی و رسانه ای ستاد دکتر سبحانی او را در ستاد انتخابات وزارت کشور همراهی می کردند.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، سبحانی در سالن ششصد نفری حاضر و پس از توضیحات کوتاهی درباره انگیزه و برنامه های خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به شعار اقتصاد بدون ربا، اخلاق گرایی و قانون مداری گفت: در برنامه دولت من قرار است اقتصاد عاری از ربا باشد و عدالت براساس آگاهی و رشد مردم تعمیق پیدا کند و کشور با اخلاق مداری که جامعه اکنون به شدت به آن نیاز دارد به ثمر برسد.

وی افزود: ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق، گسترش عدالت، حمایت از آزادی و تحقق حقوق ملت که در قانون اساسی آمده است از مطالبات مردمی و از اهداف وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است.

سبحانی با اشاره به اینکه سالها استاد اقتصاد در دانشگاه تهران بوده و هست، افزود: با پشتوانه سال های طولانی قانونگذاری و فعالیت اجرایی کلان، برنامه دولت را با گفتمان اصول و قانون تدوین و در معرض انتخاب ملت ایران می گذارم. این برنامه در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

سبحانی با تاکید بر اینکه به عنوان یک داوطلب مستقل در انتخابات حضور یافته، خاطر نشان کرد: ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری و بعد از آن معنا دارد که برنامه هایی وجود داشته و امکان شباهت برنامه ها باشد. تاکنون کمتر برنامه ای دیده ام که تدوین شده باشد و بخواهم بر همین اساس تصمیم بگیرم.

نماینده مردم دامغان در ادوار پنجم تا هفتم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا صرف حضور در مجلس به عنوان نماینده او را تبدیل به رجل سیاسی می کند، بیان کرد: من سالیان طولانی در دولت در سمت معاونت وزیر ارشاد و دبیر شورای فرهنگ عمومی کار اجرایی کردم و دوازده سال در مجلس بودم لذا بر این اساس به عنوان رجل سیاسی در انتخابات ثبت نام کردم.

یکی از خبرنگاران به اشتباه از طرح تثییت اقتصادی در مجلس به پیشنهاد دکتر سبحانی پرسید که وی پاسخ داد: برای صحبت کردن در این باره باید هم سوال‌کننده و هم پاسخ‌دهنده به سازوکارهای اقتصاد آشنا باشند.

وی افزود: طرح تثبیت قیمت ها در راستای کمک به هزینه زندگی مردم و در جای خود طرح خوبی بود. در همان سال چهار متمم بودجه به مجلس ارائه شد و شرایط به سمتی رفت که آثار مثبت آن طرح در متمم بودجه قرار گرفت.

وی در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بیان کرد: گذشته من نشان می دهد که یلرانه ها را مشکل اصلی کشور نمی دانستن و با اجرای طرح هدفمندی هم مخالف بودم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تجدیدنظر در قانون هدفمندی یارانه ها بیان کرد: ا این طرح امروز باید به دور از فضای احساسی وضع موجود آسیب شناسی شود و از طریق ارائه لایحه به مجلس شرایطی فراهم شود تا مشکلات ه وجود آمده برای زندگی مردم رفع شود.

یکی از خبرنگاران با مقایسه نرخ صدوی قیمت ارز در دولت های گذشته و افزایش ناگهانی آن در دولت دهم نظر وی را درباره تعمدی بودن افزایش نرخ ارز به منظور تأمین هزینه پرداخت یارانه ها پرسید که سبحانی پاسخ داد: افزایش قیمت ارز معلول هدفمند کردن یارانه ها و به طور عمده متاثر از شرایط سنگین تحریم بوده است.

وی افزود: سوءمدیریت در اداره وضعیت موجود به این مسئله دامن زده است و باید نسبت به اصلاح نرخ ارز اقدام کنیم، اما اینکه شرایط چه وقت به وضعیت مناسب برسد، نیاز به زمان هست.

سبحانی در پاسخ به این سوال که آیا نقطه قوتی در دولت احمدی نژاد وجود دارد که بخواهد ادامه دهد، گفت: سادگی و مردمی بودن از نقاط قوت این دولت بود که امیدواریم این وضعیت را به نحوه شایسته تری داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقاط ضعف و قوت خود گفت: شرایط ما نیز در کشور آمیخته با مسائل اقتصادی است. سالیان طولانی معلم اقتصاد بودم و اقتصاد ایران را می شناسم که یکی از بهترین نقاط قوتم است و امیدوارم نقطه ضعفی که مانع خدمت باشد نداشته باشم.

وی در مورد برنامه های سیاست خارجی خود اظهار داشت: منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان گسترده است و هیچ دلیلی ندارد که به جزء رژیم صهیونیستی با دیگر کشورها روابطی به نفع خودمان نداشته باشیم.

سبحانی در خصوص کابینه خود نیز گفت: به کسانی فکر کردم، اما مجموعه کامل نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی دباره هزینه تبلیغاتی خود گفت: همانطور که پیشتر گفته ام حداکثر ۳۷٫۵ میلیون تومان هزینه خواهم کرد، چراکه معتقدم بیش از این لازم نیست.

وی با بیان اینکه نخبگان و اصحاب رسانه دلسوز آینده کشور، حرفهایم را به گوش مردم خواهند رساند، افزود:نقش پول در تعیین سرنوشت ملت را قبول ندارم و اساسا آمده ام که با این تفکر مبارزه کنم.

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

49 + = 51