۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱

اصغرزاده: جنبش دانشجویی برانداز و انحلال طلب نیست

جنبش دانشجویی خواستار استقلال است. در هیچ کشوری در دنیا فعالیت دانشجویی تا این اندازه هزینه‌بردار نبوده است. جنبش دانشجویی نه قصد براندازی دارد و نه نماینده‌ای برای ارسال به مجلس دارد. فقط توقع دارد به آن‌ها احترام گذاشته شود و از آزادی آکادمیک برخوردار شود. جنبش دانشجویی می‌خواهد حقوق افراد به رسمیت شناخته شود استقلال کشور را به اسم آزادی نمی‌توان از بین برد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

ابراهیم اصغر زاده در مراسم گشایش انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیرکبیر با انتقاد از عملکرد کمیته‌های انضباطی و با بیان اینن‌که «کمیته‌های انضباطی قرار بود که کمک حال دانشجویان باشد تا آن‌ها را در برابر فشار محکمه های قضایی حفظ کنند» ادامه داد: من به عنوان یک دانشجوی انقلابی شرمنده دانشجوها و خانواده‌هایی هستم که به علت فعالیت در دانشگاه از تحصیل محروم و ستاره‌دار شدند.

وی با تاکید بر این‌که «جنبش دانشجویی در طول زمان هیچ‌گاه مخالف فکر کردن نبود» ادامه داد: حق نداریم بخاطر این‌که یک دانشجو مثل ما فکر نمی‌کند او را از تحصیل محروم کنیم. این جنبش خودش، خودش را نقد می‌کند. جنبش دانشجویی که من جزو آن بودم آرمان‌گرا بود، سال‌ها بعد خودمان آن را نقد کردیم. فکر می‌کردیم پشت شعار دادن‌های‌مان بهشت است.

وی گفت: دانشجو نسبت به گذشته خویش روند انتقادی پیدا می‌کند و این روشی درست است . انتظار نداشته باشید همه دانشجوها چیزی که مسئولان می‌خواهند را بپذیرند درزمان دولت آقای احمدی‌نژاد انحلال جنبش دانشجویی شروع شد. ایشان تصور می‌کردند همه دانشجوها باید مثل ایشان فکر کنند. من امروز افتتاح این انجمن را تلویحا آشتی جنبش دانشجویی با جامعه می‌دانم.

این فعال سیاسی جنبش دانشجویی را دیده‌بان جامعه توصیف و تصریح کرد: جنبش دانشجویی مانند دیده‌بان جامعه مدنی به کمک مردم می‌آید برای طرح مطالبات مردمی نقش مهمی را بر عهده دارد. جنبش دانشجویی در سال ۸۸ دچار فرسایش و سکوت اجباری شد، اما در سال ۹۲ در حالی که بسیاری فعالین خسته شده بودند به کمک مردم آمد و آقای روحانی را انتخاب کرد تا کشورش با دنیا تعامل داشته باشد؛ چراکه مردم و جنبش دانشجویی از انزوا و تحریم‌های غرب خسته شده بودند. از دولتی که برای مدیریت جهانی نقشه می‌کشید، خسته بودند.

اصغرزاده با انتقاد از عملکرد تیم مذاکرات هسته‌ای در دولت گذشته ادامه داد: جنبش دانشجویی زمانی که همه خسته بودند گفت که من برانداز نیستم و قصد انحلال ندارم و پای صندوق‌های رای رفت و برنده انتخابات شد.

وی هم‌چنین با اشاره به وعده‌های رییس دولت یازدهم در دوران کاندیداتورش و هم‌چنین نتایج احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات افزود: حالا تندروها از جزئیات توافق‌نامه حرف می‌زنند در حالی که آن‌ها باید به ما پاسخ دهند چه دلیلی باعث شد که پرونده ایران به شورای امنیت برود. دلواپسان از آقای روحانی باید تشکر کنند،آن‌ها آن زمانی که گفته می‌شد آن‌قدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه‌دانتان پاره شود، باید اعتراض می‌کردید.

وی خطاب به رئیس‌جمهور و با تاکید بر ضرورت برداشته شدن تحریم‌ها اظهار کرد: علم هسته‌ای نباید عقیم شود. همچنین نباید نظارت‌های طرفین مذاکره کننده با منافع ملی‌مان در تضاد باشد. ۱۲ سال قدرت و فرصت را از دست دادیم ولی امروز مسئولین بدانند که مردم پشت آن‌ها خواهند بود.

این فعال سیاسی با تاکید برضرورت فعالیت جنبش دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی خواستار استقلال است. در هیچ کشوری در دنیا فعالیت دانشجویی تا این اندازه هزینه‌بردار نبوده است. جنبش دانشجویی نه قصد براندازی دارد و نه نماینده‌ای برای ارسال به مجلس دارد. فقط توقع دارد به آن‌ها احترام گذاشته شود و از آزادی آکادمیک برخوردار شود. جنبش دانشجویی می‌خواهد حقوق افراد به رسمیت شناخته شود استقلال کشور را به اسم آزادی نمی‌توان از بین برد.

منبع: ایسنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

12 - = 3