۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳

آیت الله موسوی اردبیلی: آخوند بی سواد به درد جامعه نمی‌خورد

طلاب باید امروز به چند مسأله توجه داشته باشند که از آن جمله این است که باید طوری درس بخوانند که مطالب کتاب را خوب بفهمند و حفظ نمایند و این امر هم میسر نمی شود مگر با یک مباحثه خوب، آن هم با شخصی که علاوه بر استفاده علمی، از جهت اخلاقی هم مورد استفاده قرار گیرد.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): طلاب گلستان با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار کهmusavi ardebili در دفتر این مرجع تقلید صورت گرفت، چند نفر از استادان حاضر، ضمن تقدیر و تشکر از وی به خاطر پذیرش این جمع حاضر، گزارشی از حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان ارائه کردند.

در ادامه آیت الله العظمی موسوی اردبیلی ضمن خوش آمدگویی به حاضران بیان کرد: طلاب باید امروز به چند مسأله توجه داشته باشند که از آن جمله این است که باید طوری درس بخوانند که مطالب کتاب را خوب بفهمند و حفظ نمایند و این امر هم میسر نمی شود مگر با یک مباحثه خوب، آن هم با شخصی که علاوه بر استفاده علمی، از جهت اخلاقی هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه طلبه علاوه بر دروس حوزوی باید نسبت به علوم جدید نیز اطلاعات کافی داشته باشد، چون اگر غیر از این شد تقریبا بی سواد به حساب می‌آید و آخوند بی سواد هم به درد جامعه نمی خورد؛ البته نباید طوری باشد که دروس حوزوی را به بهانه یادگیری علوم جدید رها کند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: رعایت تقوای الهی یک شاخصه مهم در امر طلبگی است، نمازتان را اول وقت و آن هم به جماعت بخوانید و با خواندن کتب اخلاقی معتبر و عمل به آن به مسائل اخلاقی اهمیت بدهید.

موسوی اردبیلی افزود: برای آشنایی با مسائل روز و مسائل اعتقادی از کتاب های معتبر مثل کتاب‌های شهید مطهری و شهید بهشتی استفاده کنید.

وی در پایان برای توفیقات روزافزون طلاب در راه احیای مکتب اسلام دعا نمودند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

9 + 1 =