۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵ مناظره در دانشگاه بیرجند:

امیریان: بعید است هاشمی نگاه سازش کارانه به اسرائیل داشته باشد/ فرج اللهی: دولت اصلاح‌طلب نمی تواند در برابر زیاده‌خواهی استکبار ایستادگی کند.

بعید است هاشمی نگاه سازش کارانه به اسرائیل و غرب داشته باشد. امثال هاشمی و اطرافیان آنان نگاهشان در سیاست خارجی این است که در عین عزت و حکمت در تعامل با دنیا و جهان، کمترین هزینه را بر مردم تحمیل کنند.

monazere«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):مناظره محمد امین فرج اللهی به نمایندگی از جریان اصولگرا و مهدی امیریان به عنوان نماینده جریان اصلاح طلب در خصوص «دولت اطلاح طلب یا اصولگرا» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد.
امیریان در سخنانی به ثبت نام برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در ساعات آخر ثبت نام اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انتظار نمی رفت برخی از شخصیت ها ثبت نام کنند، اما با کاندیداتوی برخی در ساعات آخر ثبت نام، آرایش انتخابات عوض شد و این می تواند خود باعث مشارکت حداکثری مردم و خلق حماسه سیاسی شود.
وی با انتقاد از جریان های سیاسی و دانشگاهی، به حضور افرادی چون هاشمی و مشایی در انتخابات اشاره کرد و گفت: این درست نیست که برخی جریان ها به جای تاکید بر حضور همه سلایق در انتخابات، سعی در نیامدن و یا انصراف آنها از صحنه انتخاباتی داشته باشند؛ رهبر انقلاب تاکید ویژه ای بر حضور همه سلایق دارند.
نماینده جریان اصلاح طلب به برخی از رفتارهای احمدی نژاد در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: احمدی نژاد در سال ۸۴ با پرچم اصولگرایان پا به عرصه انتخابات گذاشت، ولی امروز رفتارها و کنش هایی دارد که فرسنگ ها با جریان اصولگرایی فاصله دارد و حتی در برخی از موارد به جریان اصلاح طلب نزدیک تر است.
امیریان به افزایش حجم خدمت رسانی در دولت نهم و دهم اشاره کرد و اظهار داشت: چون درآمد های نفتی کشور در این هشت سال به اندازه کل درآمدهای نفتی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون بود، این طبیعی است که باید این درآمد ها یک جایی هزینه شود و این افتخاری برای دولت نهم و دهم محسوب نمی شود.
محمد امین فرج اللهی نیز در سخنانی ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۴ خرداد گفت: آنچه مهم است حضور حداکثری همه اقشار و احزاب و گروه ها در پای صندوق های رای است.
وی در ادامه به گفتمان اصولگرایی اشاره کرد و گفت: بازگشت به هر گفتمانی جز اصولگرایی غلط است، زیرا که این گفتمان در چهار سال اول دولت احمدی نژاد با عملی شدن شعارهای خدمت به محرومین و عدالت محوری، خودش را نشان داد.
نماینده جریان اصولگرا با اشاره به اینکه احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ نزدیکترین گزینه به آرمان های انقلاب بود، گفت: احمدی نژاد دولت دهم در عرصه های اقتصادی و دیگر عرصه های ناکارآمد بود و در عین خدمت رسانی، اشتباهات زیادی انجام داد.
فرج اللهی تصریح کرد: گفتمان سال۸۴ اصولگرایی گفتمان درستی است و ما نباید ضعف های مصداقی را به گفتمان اصولگرایی بار کنیم.
وی افزود: خاتمی در سال ۸۴ جامعه ای را تحویل داد که در آن روزنامه ها، رسانه های خاتمی و اطرافیان وی و حتی برخی وزرای ایشان از جمله وزیر ارشاد، تمام ارکان کشور را زیر سوال می بردند.
مردم در سال ۸۴ به لااُبالی‎گری سیاسی و فرهنگی رای ندادند

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه احمدی نژاد در سال ۸۴ اصلح ترین گزینه ریاست جمهوری بود، افزود: مردم در سال ۸۴ به لااُبالی‎گری سیاسی، فرهنگی و لجام گسیختگی رسانه ای رای ندادند.
فرج اللهی با بیان اینکه گفتمان سیاست خارجی دولت خاتمی گفتمان تنش زدایی بود، گفت: خاتمی جامعه جهانی را در چند کشور اروپایی خلاصه می کرد، اما دولت نهم بهترین سیاست خارجی را داشت.
وی با اشاره به سخنان برخی افراد که می گویند هاشمی و خاتمی خودشان خوبند اما اطرافیان آنها مشکل دارند، گفت: اگر این دو فرد نمی توانند اطرافیان خود را کنترل کنند، پس حمایت از آنها اشتباه محض است.
نماینده جریان اصولگرا اظهار داشت: هاشمی و خاتمی چه چیز قابل دفاعی دارند که بگوییم آنها بیایند و کشور را در دست بگیرند؟
مهدی امیریان در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: هاشمی و دیگر اصلاح طلبان باید در همان موقع به صراحت اعلام می کردند که تقلب نشده است، اما سوال اینجاست که چرا اصولگرایان آن موقع در برابر تهمت هایی که احمدی نژاد می زد، سکوت کردند و نگفتند اینها تخلف است.
وی با بیان اینکه امروز تورم و حل مسائل اقتصادی از سوالهای اساسی مردم از کاندایداهای ریاست جمهوری است، گفت: این در شان مردم ایران نیست که این همه سطح نیازها انها تنزل پیداکرده باشد و فقط به مسائل اقتصادی ختم شود.
جلیلی و لنکرانی خوبند اما کارامد نخواهند بود

 

نماینده جریان اصلاح طلب با بیان اینکه باید شخصی سکان کشور را بدست گیرد که بتواند مسائل و مشکلات اقتصادی را حل کند، گفت: جلیلی و لنکرانی افراد خوبی اند، اما کارامد نخواهند بود.
امیریان با بیان اینکه هر کس نگاه سازش کارانه به غرب و اسرائل داشته باشد اصل انقلاب اسلامی را نفهمیده است، گفت: بعید است هاشمی نگاه سازش کارانه به اسرائیل و غرب داشته باشد. امثال هاشمی و اطرافیان آنان نگاهشان در سیاست خارجی این است که در عین عزت و حکمت در تعامل با دنیا و جهان، کمترین هزینه را بر مردم تحمیل کنند.
وی با بیان اینکه ظهور و بروز برخی از انقلابی نماها در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران به یک آفت تبدیل شده است، افزود: برخی از افراد که هیچ سابقه سیاسی و انقلابی ندارند در فضای کنونی با تملق گویی به دنبال کاسبی برای خود هستند.
این نماینده اصلاح طلب تصریح کرد: مشایی موضوع دوستی با اسرائیل را مطرح می کند و احمدی نژاد از او حمایت می کند.
فرج اللهی نیز در بخش پایانی این مناظره با اشاره به اینکه احمدی نژاد در خدمت رسانی به استانها کارنامه خوبی دارد، گفت: احمدی نژاد اکنون اصلا قابل دفاع نیست، چون از امکانات دولتی سوء استفاده می کند.

منبع:خبرگزاری دانشجو

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 83 = 87