۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶ نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات متهم در پرونده کهریزک;

اظهارات اولیای‌دم قربانیان کهریزک در دادگاه/جلسه پایانی: ۳۰ اردیبهشت

جوادی فر: دفاعیات خود را انجام دادم و منتظر هستم ببینم که در جلسه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد تا تصمیم بگیرم لایحه دفاعی جدیدی ارائه کنم. روح الامینی: احساسمان نسبت به برگزاری جلسات دادگاه خیلی خوب است و ما در کنار فرزندانمان خواهیم ماند و به دلیل دفاعیاتمان از آنها رو سفید هستیم.

kahrizak«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات متهم در پرونده کهریزک، صبح امروز ‌ ۲۵ اردیبهشت در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به صورت غیرعلنی برگزار شد.

این جلسه دادگاه حدود ساعت ۹:۳۰ آغاز شد و خلاف جلسات قبلی دادگاه که حدود ۴ ساعت بود، در مدت زمان ۱:۳۰ ساعت پایان یافت.

* جلسه پایانی ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

پس از پایان دادگاه، اعلام شد که جلسه آخر رسیدگی به این پرونده، ۳۰ اردییبهشت برگزار می‌شود

* سعی می‌کنیم جلسه آینده، دادگاه را تمام کنیم

قاضی سیامک مدیرخراسانی بعد از پایان دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: اظهارات شاکیان به اتمام رسیده و جلسه بعد مربوط به آخرین دفاع متهمان است. تلاش می‌کنیم در جلسه بعد آخرین دفاعیات متهمان تمام شود.

مدیرخراسانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که پرونده حیدری‌فر در دادسرا رسیدگی شده است؟، خاطرنشان کرد: در خصوص روند رسیدگی به پرونده ایشان در دادسرا بی‌اطلاع‌ هستم.

* روح‌الامینی: در دادگاه کم و کسری وجود ندارد

به گزارش ایسنا، عبدالحسین روح‌الامینی نیز در جمع خبرنگاران در مورد شکایت جدید شکات، اظهار کرد: در طول رسیدگی، دفاعیات جدیدی داشتند. مجموعه باقیمانده دفاع از شکایتمان امروز تمام شد.

وی ادامه داد: دادگاه بعد از آخرین جلسه وارد شور می‌شود و حکم را ظرف ۱۰ روز صادر می‌کند.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد:‌ احساسمان نسبت به برگزاری جلسات دادگاه خیلی خوب است و ما در کنار فرزندانمان خواهیم ماند و به دلیل دفاعیاتمان از آنها رو سفید هستیم.

پدر مرحوم روح‌الامینی، بیان کرد: پرونده آنقدر شفاف است که نیازی به حضور شاهدانی که قبلا در موردشان صحبت کردم، نیست. در دادگاه کم و کسری نداریم.

* پدر مرحوم جوادی‌فر: ارایه لایحه دفاعیه را به جلسه آخر موکول می‌کند

همچنین پدر مرحوم جوادی‌فر بعد از پایان جلسه دادگاه، گفت: دفاعیات خود را انجام دادم و منتظر هستم ببینم که در جلسه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد تا تصمیم بگیرم لایحه دفاعی جدیدی ارائه کنم.

جوادی‌فر در مورد ارائه عکس‌ها از سوی یکی از متهمان این پرونده به دادگاه، گفت:‌ هنوز در پرونده عکسی مشاهده نشده است.

* نیکبخت: دادگاه امروز موضوع تازه‌ای نداشت

محمدصالح نیکبخت وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر پس از اتمام نهمین دادگاه کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امروز موضوع تازه‌ای مطرح نشد که بخواهم در مورد آن توضیح دهم. در نهمین جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک، شاهد و مطلعی در دادگاه حضور نداشت و در ارتباط با ادعاهای آقای حیدری‌فر نیز فعلا عکسی به دادگاه ارائه نشده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: هفته آینده آخرین دفاعیات گرفته می‌شود. در جلسه امروز آقایان روح‌الامینی و جوادی‌فر در دادگاه حضور داشتند و آخرین اظهاراتشان را بیان کردند.

وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر، گفت: جلسه آخر برای اخذ آخرین دفاع است و در آخرین دفاع متهم مساله‌ای را که قبلا مطرح کرده نباید مجدد بیان کنند. متهم باید در جلسه آینده مواردی را که تاکنون مطرح نکرده، بیان کند و طبق ماده ۱۹۴ عمل شود.

وی در مورد حضور حیدری‌فر در دادگاه نیز، گفت: آقای حیدری‌فر برای حضور در دادگاه خودمختار است و به میل خود عمل می‌کند.

پدر مرحوم محمد کامرانی نیز با قدردانی از رسانه‌ها به دلیل اطلاع‌رسانی در مورد این پرونده، از روند برگزاری دادگاه اعلام رضایت کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 2