۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳

صفحه چندزبانه ادیان در خدمت انسان راه اندازی شد

صفحه ویژه ادیان در خدمت انسان به زبانهای ارمنی؛ ایتالیایی، آلمانی؛ فرانسوی، اسپانیایی؛ انگلیسی، ترکی آذربایجانی؛ روسی، عربی و فارسی راه اندازی شد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس فرهنگی:

صفحه ویژه ادیان در خدمت انسان به زبانهای ارمنی؛ ایتالیایی، آلمانی؛ فرانسوی، اسپانیایی؛ انگلیسی، ترکی آذربایجانی؛ روسی، عربی و فارسی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه امام موسی صدر این صفحه که همزمان با سالروز سخنرانی امام موسی صدر در کلیسای کبوشین راه اندازی شده، به زبانهای زنده دنیا متن کامل این سخنرانی ترجمه و منتشر شده است.

امام موسی صدر، در تاریخ ۱۹ فوریه ۱۹۷۵ (۳۰ بهمن ۱۳۵۳)، در قالب خطبۀ موعظۀ آغاز روزه، در کلیسای کبوشیین بیروت سخنرانی به‌یادماندی و تاریخی‌ای با عنوان «ادیان در خدمت انسان» ایراد کرد. در این مراسم، که بزرگان مسیحیت لبنان در آن شرکت جستند،

در بالا‌ترین سطوح سیاسی و دینی فرقه‌های مسیحی، و به عنوان نماد «گفت وگو و تعایش» از امام صدر تجلیل به عمل آمد.
شارل حلو، رئیس‌جمهور اسبق لبنان، در این باره می‌گوید: «برای نخستین بار در تاریخ مسیحیت یک روحانی غیرکاتولیک در یک کلیسای کاتولیک و برای جمعی از مؤمنان در جایگاه موعظه سخن می‌راند.
این اتفاق نه‌تنها اعجاب‌انگیز بلکه موجب تأمل و تفکر عمیق و درازمدت است.» اقدام بعدی امام دعوت از بزرگان مسیحیت برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه بود، اما به سبب جنگ داخلی این برنامه تحقق نیافت.

در قسمت فوقانی بالای صفحه بنری  طراحی شده که کاربران اینترنت با زبانها و ملیت های گوناگون می توانند بر روی زبان مورد نظرکلیک کنند و متن کامل این سخنرانی را بخوانند. همچنین فایل پیوستی در انتهای متن وجود دارد که کاربران می توانند متن کامل سخنرانی را به صورت پی دی اف دانلود کنند و آن را بخوانند.برای دسترسی به صفحه به لینک ذیل مراجعه فرمایید.

صفحه ویژه ادیان در خدمت انسان

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

82 + = 90