۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹ سلمان صحرایی

مظلومیت سفینة‌ النجاة

سفینة‌ النجاة ، امام حسین علیه السلام است یا کشتی مطلای قرآنی ؟

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)سلمان صحرایی

در زمانی که هنوز زخم های اقتصادی نشسته بر زندگی مردم التیام نگرفته است ، در زمانی که بخشی از مردم داغدار امانت های سپرده به دست موسسات اعتباری هستند ،

مسئولانی که می بایست برای  همدلی آنها خود را سیاه پوش اشتباهات و بی عدالتی ها کنند ،

از کشتی مُطلای قرآنی رونمایی می کنند . کشتی مُطلایی که نام سفینة‌ النجاة بر آن نهاده اند.

کشتی مطلا

نام گذاری این چنین هم لابد از حُسن سلیقه شان است.
سفینة‌ النجاة ؛ عبارتی که حضرت امام حسین  را بدان می شناسیم ؛ تا سند دیگری باشد بر مظلومیت حضرتش.

البته عجیب نیست از ما شیعیان عادات روزمره ، از ما همیشه سوگواران حاضر در مراسم.

نه اینکه آداب ، سنت ، مراسم و مناسک را لغو بدانیم که اینها پاسداران نظم دین هستند.

حرف آن است که چطور مسئولان انقلابی که باید از مردم باشند و برای مردم کار کنند در این شرایط خاص اقتصادی دعوت چنین مراسمی را می پذیرند ؟
اگر جامعه ما با نگاه و گرایش به اینطور کارها  از روح دین  فاصله گرفت – که گرفته است – و درگیر و  دچار ظواهر امر شد چه کسانی مسئول هستند ؟

سفینة‌ النجاة ،  امام حسین علیه السلام است یا کشتی مطلای قرآنی ؟

امروز جامعه ما تشنه عدالت علوی در اقتصاد و اجتماع است یا مطلا کردن قرآن و تابلو فرش شدن نام ائمه اطهار ؟

امروز مردم منتظرند مسئولین را در برخورد جدی  با مفاسد رانتی ببینند یا در رونمایی از کشتی مطلا ؟

مگر امام حسین علیه السلام به ما نیاموختند که در معذوریت به انتخاب مسیری بین روح دین و یا ظواهر و مناسک کدام راه را  انتخاب کنیم ؟

” حسین یک درس بزرگتر از شهادتش به ما داده است، و آن نیمه تمام گذاشتن حج و به سوی شهادت رفتن است، حجی که همه اسلافش، اجدادش، جدش و پدرش برای احیای این سنت، جهاد کردند. این حج را نیمه تمام می گذارد و شهادت را انتخاب می کند، مراسم حج را به پایان نمی برد، تا به همه حج گزاران تاریخ، نمازگزاران تاریخ، مومنان به سنت ابراهیم، بیاموزد که اگر امامت نباشد، اگر رهبری نباشد، اگر هدف نباشد، اگر حسین نباشد و اگر یزید باشد، چرخیدن بر گِرد خانه خدا، با خانه بت، مساوی است. در آن لحظه که حسین حج را نیمه تمام گذاشت و آهنگ کربلا کرد، کسانی که به طواف، همچنان در غیبت حسین، ادامه دادند، مساوی هستند با کسانی که در همان حال، بر گرد کاخ سبز معاویه در طواف بودند ” ⁽¹⁾

حتی با این توجیه که اینطور هنرمندی ها در بخش خصوصی انجام  می شود آیا جوان محروم از اشتغال و ازدواج و مسکن و … با حضور مسئولان در چنین رونمایی هایی دلسرد نمی شود ؟

“ ما الآن در یک نظامی واقع شده ایم که ما می‌گوییم ما اسلامی هستیم. شما یک گروه اسلامی هستید الآن. یک گروه اسلامی اگر همان ادعا باشد، خوب، همه عالم می‌توانند ادعا کنند.
مگر محمدرضا نمی‌گفت من مسلمانم، قرآن هم طبع می‌کرد، خدمت حضرت رضا هم می‌رفت و می‌ایستاد و برایش زیارتنامه هم می‌خواندند و نماز هم می‌خواند و همه این کارها را می‌کرد؛ اما نبود این طور.
ما اگر بخواهیم رژیممان رژیم اسلامی باشد و این ادعایی که می‌کنیم که ما مُسْلِم هستیم و ما طرفدار اسلام هستیم و طرفدار رژیم اسلامی هستیم، باید این قدم را هم برداریم که مهمّش این قدم است که محتوای یک مملکتی اسلامی باشد.” ⁽²⁾

__________________________________________________________________________________

⁽¹⁾ دکتر علی شریعتی ، کتاب  “حسین وارث آدم”

⁽²⁾ صحیفه امام خمینی جلد ۹ صفحه ۱۸

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

55 + = 63