۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱

انتقاد شدید پزشکیان به اعطای دیمی نشان لیاقت به وزرای هزینه زا

دکتر مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اهدای نشان های دولتی به تعدادی از وزیران در روزهای اخیر گفت: اعطای نشان به صورت دیمی، به کسانی که هزینه ها را بیخود بالا برده اند کار اشتباهی است، و باید دید با کدام شاخص این افراد ارزیابی شدند.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) دکتر مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اهدای نشان های دولتی به تعدادی از وزیران در روزهای اخیر گفت: اعطای نشان به صورت دیمی، به کسانی که هزینه ها را بیخود بالا برده اند کار اشتباهی است، و باید دید با کدام شاخص  این افراد ارزیابی شدند.
وزیر دولت اصلاحات در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص اعطای نشان های دولتی که از سوی رییس جمهور به تعدادی از وزیران داده شده است گفت: ما از کارهای احمدی نژاد سر در تمی آوریم  و نمی دانیم معنای آن چیست، زمانی که بدون هیچ شاخصی عنوان و نمادی به کسی داده شود، اصل کار بدون ارزش می شود.

وی افزود: اصولا به کسی نشان می دهند که کار برجسته یا خارق العاده ای انجام داده باشد و یا کیفیت کارش نسبت به دیگران بالاتر رفته باشد، اعطای نشان به صورت دیمی، به کسانی که هزینه ها را بیخود بالا برده اند کار اشتباهی است و باید دید با کدام شاخص ابن افراد ارزیابی و مشخص شده اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در باره اینکه در مقابل این گونه رفتارهای دولت چه باید کرد، گفت:  رئیس جمهور کارهایی انجام می دهد که همه گیر کرده اند، باید منتظر بود این دوران تمام شود، رئیس جمهور همین طور که در دولت پول پخش می کرد این پرداخت ها هم روی بقیه خرج های دولت است، کار های احمدی نژاد را نمی دانم چگونه باید توجیه کرد.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد  ۲۲ خرداد به ۱۱ تن از همکاران خود نشان‌های مختلف دولتی اعطا کرد.

بر این اساس به  محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور نشان خدمت، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی نشان سازندگی، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه نشان خدمت، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش‌و‌پرورش نشان تعلیم و تربیت، رستم قاسمی وزیر نفت نشان خدمت، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان خدمت سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی نشان خدمت،نسرین سلطان خواه معاون علمی و فن آوری رئیس‌جمهور نشان خدمت و مدیریت، بهروز مرادی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نشان لیاقت و مدیریت، علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس‌جمهور نشان سازندگی، محمدرضا فرزین رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی نشان خدمت داده شده است.

بنابر ‌آیین‌نامه اعطای نشان‌های دولتی، هر یک از نشان‌های تخصصی و عمومی ـ که نشان خدمت و تعلیم و تربیت جزو آن است ـ به ترتیب از سه درجه برخوردار هستند که نشان‌های درجه یک، معادل یکصد سکه بهار آزادی ، نشان‌های درجه دو، معادل پنجاه سکه بهار آزادی و  نشان‌های درجه سوم، معادل سی سکه بهار آزادی دریافت می کنند.
احمدی نژاد در مراسم اعطای نشان دولتی، به وزرا و مدیران ارشد قوه مجریه گفت:  باور دارم مجموعه‌ای که در دو دولت نهم و دهم گردهم جمع شدند، کسانی بودند که انگیزه‌های اصلی حرکت، زندگی و مسئولیت پذیریشان تلاش در راه آرمان‌ها بوده است.

رییس‌جمهور خاطر افزود: دولت سعی دارد در ۵۱ روز باقیمانده از همه کسانی که در سطوح بالای مدیریت قوه مجریه تلاش و فداکاری کرده‌اند، تجلیل کند.

منبع: مهر

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

52 + = 54