۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ جزئیات حکم قضات متهم در پرونده جنایت کهریزک؛

۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی برای گزارش خلاف واقع در کهریزک!

بالاخره حکم سه قاضی تعلیق شده در ارتباط با جنایت بازداشتگاه کهریزک صادر شد و هر سه متهم از بابت اتهامی که مشترکا به ایشان وارد شده بود، محکوم شدند. محکومیتی که به معنای دور شدن همیشگی ایشان از کسوتی است که در زمان وقوع رویداد دردناک کهریزک در آن مشغول به کار(!) بودند.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): بالاخره رای دادگاه کهریزک صادر شد؛ قضات متهم در این پرونده به انفصال از خدمات قضائی و خدمات دولتی محکوم شدند.
قاضی سیامک مدیرخراسانی، رئیس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و چهار مستشاری که وی را در پرونده جنایت بازداشتگاه کهریزک همراهی می‌کردند، پس از محاکمه قضات تعلیق شده و متهم در این پرونده، هر سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غیرقانونی به انفصال دایم از خدمات قضائی و ۵ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کردند.

این محکومیت که صلاحیت این قضات را برای خدمت در تمامی خدمات قضایی برای همیشه مردود می‌داند، شامل هر سه متهم پرونده، مرتضوی، حیدری فر و قاضی حداد (اسم مستعار!) شده است؛ در حالی که متهم ردیف نخست، با دو اتهام دیگر هم مواجه بود.

بر این اساس و با تکیه بر گزارش‌های دریافتی، قضات دادگاه سعید مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده که در زمان وقوع رویداد تلخ کهریزک در سمت دادستان استان تهران مشغول به کار بوده را در خصوص اتهام گزارش خلاف واقع به ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کردند.

این در حالی است که بر اساس رای نهایی دادگاه، این متهم در خصوص اتهام معاونت در قتل که با شکایت خانواده مرحوم محمد کامرانی به وی وارد شده بود، با نظر اکثریت قضات تبرئه شده است.

حکم کاملا به نفع موکلم صادر شد

میرمجید طاهری، وکیل خانواده روح الامینی در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» درباره حکم صادر شده گفت: ساعاتی پیش با حضور در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان، حکم صادر شده را رویت کردم اما به لحاظ منع قانونی از بیان جزئیات آن معذورم؛ همینقدر بگویم که با توجه به شکایتی که موکل من در این پرونده مطرح کرده بود، حکم به نفع ایشان صادر شده است.

وی افزود: دو نکته در این میان وجود دارد که باید مورد توجه قرار دهیم؛ نخست آنکه این احکام قطعی نبوده و قابل تجدید خواهی هستند و دوم آنکه بخشی از شکایت ما از دو متهم به این پرونده ضمیمه نشده بود و پیگیری آنها ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک 
:::
برچسب‌ها:

۱ دیدگاه

  1. احسان :

    هاهاها … نمیره … ۲۰۰ هزااار تومن ؟؟؟؟ …

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

66 + = 69