۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲

روح الامینی: پرونده معاونت در قتل مرتضوی مفتوح است

افکار عمومی منتظر است که انفصال دائم از خدمات قضایی، پشیمانی متهمان را به دنبال داشته باشد.لازم به ذکر است براساس قانون قاضی می تواند در مورد اتهام مذکور احکام شدیدتری هم چون تبعید و محرومیت از امکانات اجتماعی صادر کند.

roohol amini«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):روز گذشته اخبار ی غیر رسمی درباره محتوای حکم پرونده قضات کهریزک صادر شد . محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه صدور حکم این متهمان را تایید کرد اما با بیان این که این حکم هنوز قطعی نشده و قابل تجدید نظر است از بیان جزئیات آن خودداری کرد .

در همین حال عبدالحسین روح الامینی در گفت وگو با خراسان تاکید کرد: پرونده شکایت خانواده روح الامینی از مرتضوی درباره معاونت در قتل در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.

از سوی دیگر، وکیل مرتضوی گفت :موکل خود را بی گناه می دانم و لایحه دفاعیه می نویسم. به نوشته تسنیم، محمد اصلانی وکیل مرتضوی اظهار داشت: قطعاً به حکم اعتراض خواهیم کرد چرا که موکلم خود را بی گناه می داند همچنین ما لایحه دفاعیه نیز می نویسیم. همچنین وکیل خانواده مرحوم جوادی فر گفت: بنده به حکم دادگاه کهریزک اعتراضی ندارم.محمد صالح نیک بخت با اشاره به اینکه بنده اعتراضی ندارم،  ادامه داد :در تمام موارد که شکایت کرده ام حکم صادر شده است آنجایی که مرتضوی از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده است موکل بنده شاکی نبوده چرا که رضایت داده بنابراین بنده اعتراضی ندارم.

روح الامینی: پرونده معاونت در قتل مرتضوی در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است

عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک در گفت وگو با خراسان ضمن تایید خبر صدور حکم پرونده قضات کهریزک اظهار داشت: احکام اولیه آقایان مرتضوی، حداد و حیدری فر صادر و ابلاغ شده است.

روح الامینی با بیان این که ما به احکام صادر شده تمکین می کنیم و آن را دستاورد بزرگی در برخورد با متخلفان می دانیم افزود: از عملکرد قوه قضاییه در برخورد با صاحب منصبان سابق قوه قضاییه راضی هستیم و از گام عبرت آموزی که این قوه برداشته تقدیر می کنیم البته توقع می رفت برای پیشگیری از تخلف مشابه و احترام و اقناع افکار عمومی از مجازات های تکمیلی با استفاده از سایر ظرفیت های متناسب ثانوی استفاده می شد.

وی در عین حال تصریح کرد: افکار عمومی منتظر است که انفصال دائم از خدمات قضایی، پشیمانی متهمان را به دنبال داشته باشد.لازم به ذکر است براساس قانون قاضی می تواند در مورد اتهام مذکور احکام شدیدتری هم چون تبعید و محرومیت از امکانات اجتماعی صادر کند.

وی هم چنین با بیان این که آقای مرتضوی از اتهام معاونت در قتل مرحوم محمد کامرانی تبرئه شده است گفت: اما پرونده شکایت ما (خانواده مرحوم محسن روح الامینی) از (س-م) و (ح-ف) در ارتباط با معاونت در قتل در دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

81 - 74 =