۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳

عدلی منصور، رییس‌جمهور موقت مصر شد

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

عدلی منصور، رییس‌جمهور موقت مصر شد

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):رییس‌جمهوری موقت مصر عدلی منصور خواهد بود که تا کنون رئیس دادگاه قانون اساسی بود. او ۶۸ سال دارد. عدلی منصور اول ژوئیه امسال به عنوان رئیس دیوان عالی مصر منصوب شد. او ۱۱ ژوئن توسط محمد مرسی برای ریاست دادگاه قانون اساسی انتخاب شد. این انتخاب طی سنت قضایی در مصر صورت گرفت که رییس‌جمهوری مصر باید از میان سه معاون رییس سابق یکی را به عنوان رییس جدید انتخاب کند.

محمد البرادعی، نماینده گروه بزرگی از مخالفان مصر برگزاری انتخابات زودهنگام را از اصلی‌ترین مطالبات مردم و یکی از مفاد نقشه‌راه مصر عنوان کرد. وی پس از انتشار بیانیه ارتش در خصوص انتقال حکومت در این کشور گفت: نقشه‌راه بر اساس اصلی‌ترین مطالبات مصری‌ها یعنی برگزاری انتخابات زودهنگام تنظیم شده است. وی سپس از تصویب قانون اساسی دموکراتیک که متضمن حقوق و آزادی باشد و برنامه‌ریزی برای ایجاد کمیسیونی با هدف برقراری آشتی ملی در نقشه‌راه مصر خبر داد.

محمد البرادعی تأکید کرد: نقشه‌راه، اصلاح روند انقلاب ۲۵ ژانویه و پاسخ مثبت به تمایل مردم مصر است. این نقشه همچنین آغاز روند آشتی ملی را از طریق تشکیل کمیته آشتی ملی تضمین می‌کند. امیدوارم این نقشه آغازی برای حرکت جدید انقلاب ۲۵ ژانویه باشد که در آن مردم مصر تلاش زیادی به منظور بازپس‌گیری آزادی و کرامتشان انجام دادند.

یکی از مشاوران رییس‌جمهوری مصر می‌گوید که مرسی به مکان نامعلومی منتقل شده است. الازهر و کلیسای قبطی مصر اعلام کردند، از نقشه راه ارتش برای دوره انتقالی پس از مرسی در این کشور حمایت می‌کنند. ارتش از تظاهرکنندگان خواست تظاهرات و اعتراض‌های خود را به شکل مسالمت‌آمیز و به دور از هرگونه خشونت دنبال کنند.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 25 = 35