۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶

آیت الله مکارم شیرازی: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حرام شرعی است

بهترین راهکار کاهش تصادفات رانندگی اقدامات فرهنگی هستند؛ مردم باید خطرات ناشی از سوانح را دریابند ضمن اینکه همه اعضای جامعه باید از نظر شرعی هم بدانند که در صورت مقصر بودن در تصادفات مسئول خونی خواهند بود که ریخته شده یا عضوی که قطع شده است.

mobareze.ir - makarem«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

کی از مراجع تقلید با بیان اینکه فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی خلاف شرع است گفت: بارها گفته‌ایم عمل بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی از نظر شرعی حرام است.

 

به گزارش مبارزه به نقل پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور امروز با حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در قم دیدار کرد.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار ضمن تشکر از پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل کاهش چشمگیر تصادفات و مرگ و میر ناشی از آنها اظهار کرد: اینکه در جهان در طول سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات کشته می‌شوند نشان‌دهنده خطرات بالای تصادفات رانندگی است؛ اگر جنگی رخ دهد و چنین کشته‌ای بدهد در تاریخ ثبت می‌شود بنابراین باید کاری کرد که سوانح کاهش یابند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه خیابان‌های درون و برون شهری حتی از میدان‌های جنگ هم خطرناک‌تر شده‌اند و قربانیان بیشتری می‌گیرند عنوان داشت: به نظر من اگر آثار رعایت نکردن قوانین به مردم نشان داده شود تصادفات کاهش خواهند یافت.

 

او ادامه داد: بهترین راهکار کاهش تصادفات رانندگی اقدامات فرهنگی هستند؛ مردم باید خطرات ناشی از سوانح را دریابند ضمن اینکه همه اعضای جامعه باید از نظر شرعی هم بدانند که در صورت مقصر بودن در تصادفات مسئول خونی خواهند بود که ریخته شده یا عضوی که قطع شده است.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و لزوم توجه دادن بیشتر مردم به رعایت حقوق دیگران گفت: در ماه رمضان و طی برنامه‌هایی که خواهم داشت به مردم گوشزد می‌کنم که مقصران در تصادفات رانندگی از نظر شرعی هم مسئولیت خواهند داشت.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی خلاف شرع است خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم عمل بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی از نظر شرعی حرام است.

 

او افزود: نمی‌توان تنها راهنمایی و رانندگی و پلیس را در زمینه تصادفات و حوادث مسئول دانست؛ در این میان شرکت‌‌های سازنده خودرو، صدا و سیما و رسانه‌ها، آموزش و پرورش و نهادهای ارشادی وظایفی دارند و این مسئله اجتماعی باید با همکاری همگانی حل شود.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شنیده شده بیشترین سوانح رانندگی بر اثر یک خودروی خاص بوده است عنوان داشت: خودروسازان باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند و بدانند که نباید به هر قیمتی خودرویی را تولید کنند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: اسلام برای خون انسان‌ها اهمیت زیادی قائل است و پلیس راهنمایی و رانندگی که در راستای حفظ جان انسان‌ها تلاش می‌کند در واقع کارشان نوعی عبادت محسوب می‌شود.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 6