۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹

انتقاد آیت‌الله استادی از تهمت‌زنی سیاسی

تعالیم اخلاقی فراوانی در دین محمدی وجود دارد اما وقتی مسلمانان به آنها پایبند نباشند و در دشمنی‌هایشان تهمت بزنند که امروز این امر در اختلافات سیاسی دیده می‌شود آنگاه غیر مسلمانان هم به این دین اعتماد نخواهند کرد.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

آیت‌الله رضا استادی امروز در سخنرانی خود در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگ فداکاری‌های زیادی برای دفاع از پیامبر(ص) و اسلام کرد انجام داد.

وی افزود: همانطور که امروز دشمنان ما را تحریم کرده‌اند در زمان رسول خدا(ص) نیز مشرکان آن حضرت و یارانش را تحریم کرده بودند و نمی‌گذاشتند آنها درآمدی داشته باشند به همین دلیل حضرت خدیجه(س) از اموال خود در راه اسلام هزینه می‌کرد.
اسلام منطبق بر فطرت آدمی است
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نباید فضائل همسر پیامبر(ص) را تنها در بخشیدن مال و اموال بدانیم خاطرنشان کرد: خدیجه به مدت ۱۵ سال با حضرت محمد(ص) زندگی کرد و نخستین زنی بود که به دین اسلام گروید.
وی ادامه داد: دین اسلام دارای مبانی و محتوای منطبق بر عقل و فطرت انسانی است و همین امر سبب پیشرفت این دین آسمانی شده است؛ اگر هر شخصی کمی بیاندیشد به این حقیقت پی می‌برد و چون آدمی همیشه میل به فطرت خویش دارد دین اسلام را خواهد پذیرفت.
اسلام دین تعالیم اخلاقی است
استادی رفتار سوء برخی مسلمانان را بزرگ‌ترین عامل عدم پیشرفت اسلام دانست و گفت: تعالیم اخلاقی فراوانی در دین محمدی وجود دارد اما وقتی مسلمانان به آنها پایبند نباشند و در دشمنی‌هایشان تهمت بزنند که امروز این امر در اختلافات سیاسی دیده می‌شود آنگاه غیر مسلمانان هم به این دین اعتماد نخواهند کرد.
امام جمعه قم تصریح کرد: امروز رفتار برخی مسلمانان حجابی برای شناخت و گرایش بیشتر نسبت به دین اسلام شده و مانع از ترویج آن است.
گرایش دانشمندان به اسلام و تشیع بیشتر شده است
وی تمایل اهل علم و دانشمندان به دین اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: مادیات و صنایع پیشرفته نمی‌توانند عاملی برای گرایش افراد به یک دین باشند بلکه آنچه اهمیت دارد اخلاق‌مداری و خداباوری است.
استادی با اشاره به افزایش گرایش به سمت تشیع در میان دانشمندان و اقشار مختلف مردم عنوان داشت: مطالعه صحیح معارف اسلام ناب محمدی موجب می‌شود آنها مذهب تشیع را برگزینند اما اگر رفتار برخی مسلمانان این روزگار را ملاک قرار دهند این گرایش در آنها به وجود نمی‌آید.
به گزارش فارس، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: از گذشته تا امروز تصاویری را به حضرت علی(ع) نسبت می‌دهند که معلوم نیست مسیحیان آن را کشیده‌اند یا مسلمانان نادان دست به چنین اقدامی زده‌اند؛ این تصویر به گونه‌ای است که برخی گمان می‌کنند اسلام به زور شمشیر گسترش یافته در حالیکه صفات نیکوی اخلاقی علی(ع) عامل بسیاری از پیشرفت‌ها بوده است.
منبع: سفیر نیوز
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

83 + = 84